blackout_sys - 2012-04-21 10:11:26

Wczoraj z Czysem rozegraliśmy do końca bitewkę na 6 tur - jest to pierwszy wyczyn tego typu u nas :P
Zostały mi tylko 2 Morale, podczas gdy Czysowi jakieś tryliony - chociaż sytuacja na froncie przedstawiała się raczej remisowo, to jednak losowe ciągnięcie ze słoika może sprawić, że da radę przegrać nawet podczas przewagi...

Pod ręką mieliśmy wydrukowane reference cards, więc gra sżła na prawdę szybko - jedynym wąskim gardłem był ostrzał artyleryjski, ale i z tym jakoś sobie poradziliśmy. Nie mogę tylko zrozumieć, dlaczego nie spojrzałem na tabelkę Firepower jednostek - obaj byliśmy przekonani, że MMG ma 3 - tym samym pozbawiłem się 2 kostek przy każdym Direct Fire ;)

Ciekawsze akcji i różne przemyślenia po grze:

* Przetestowaliśmy w akcji Close Assault podczas krwiożerczych walk o umocnione wzgórze na jednej z flank. Ciężki orzech do zgryzienia - piechota w coverze, czyli spot na 4+/3+, sam cover również 4+, no i wredny medyk leczący akurat jedynego gościa, któremu Czys nie wyturlał 4 :P

* Ustawianie czołgów blisko lub wręcz na drodze to miecz obosieczny. Fakt, że w razie potrzeby można szybko gdzieś śmignąć, ale krwiożerczy alianci kamikaze lubią szybki kurs dużym fiatem z PIATem w bagażniku. Chycu chycu, strzału strzału i po czołgu :(
Następnym razem po prostu oleję Tank Destroyery i będę ścigał te szalone samochodziki.

* Limitowana amunicja prowadzi do ciekawych akcji. Np. w ostatniej turze, zdziwieni alianci spoglądali na przejeżdzający obok ich pozycji czołg, który po wystrzelaniu wszystkich shelli High Explosive postanowił przedziurawić pociskiem Anti Tank jeepa :lol: Ale swoje zadanie spełnił i zmusił przeciwnika do zassania ze słoika.

* W końcu nie zaznaczyłem tego kawałka, ale wśród pól jest jedno pole mroku i zagłady, które sprawia, że kryjąca się w nim piechota jest nietykalna. Pole wielokrotnie przeorane karabinami, pociskami HE z czołgów, ostrzałem artyleryjskim i stekiem wyzwisk, a mimo to oddział stracił tylko 40% sił oraz był suppressowany raz, może dwa.

* Czy wyciągnał samolot ze słoika, ale oczywiście pilot dostał ataku ślepej kiszki i nie przyleciał. A już myślałem, że będzie pierwszy test zasad samolotów :P


Generalnie gra staje się ciekawsza po każdej bitwie :) Alianci organizować się, bo jak na razie tylko dwóch gra!

www.wargaming.pun.pl