blackout_sys - 2013-09-04 12:12:13

Wiecie co Panowie od Overlorda? Kupiłem sobie mały rulebook i poczytałem wczoraj - powiem wam, że 150 milionów rzeczy źle robiliśmy ostatnio. To co pamiętam:

Przejeżdżanie przez ciężki teren odejmuje D6 od ruchu. Tylko Dangerous Terrain sprawia, że jedzie się tylko D6.

Cofające się pojazdy również odejmują od ruchu D6 - nie płaci się podwójnie za cal ruchu.

Rezerwy muszą być wystawiane jeżeli wyjdzie rzut. Nie można zostawić czegoś w rezerwach bo się chce.

Zdejmowanie pinu przez Senior Officera wymaga jeszcze udanego rzutu wyszkolenia odpinowywanej jednostki!

Zasada Last Man Standing - ucieka tylko jeżeli jest spinowany!

Każda ofiara w unicie piechoty w wyniku ostrzału powoduje test morale! Nawet jeżeli zginął tylko jeden człowiek w 10-osobowym składzie. 50% (całości) ma znaczenie tylko przy spinowanym oddziale bez przyjaciół w 10". Nagle oddziały Elite nabierają sensu.

Po przeczytaniu zasad strzelania mam wrażenie, że Teperak miał rację i rzut 6+ na trafienie to max. Nie liczymy w górę i niemiecki Panzer Ace zbije to do 5+.

Położenie na oddział rozkazu overwatcha (nie pamiętam jak to się nazywa) - trzeba wydać unitowi konkretny rozkaz. Albo ruch, albo ostrzał. W turze przeciwnika oddział z ruchem może wykonać rozkaz Top Speed - czyli poruszyć się Move * 2. Unit z ostrzałem może wykonać rozkaz Open Fire!, czyli wykonać dwa strzały.
Wiąże się to z tym, że w Overlordzie nie ma dwóch akcji jak w KGN - jest tylko jeden rozkaz. Jest Fire & Move, Move & Fire, Top Speed (Move * 2), Open Fire! (dwa strzały + loaderzy)... Teoretycznie na jedno wychodzi, ale jest jedna istotna różnica przy strzelaniu. Cele do obu strzałów (trzeci z loaderów jest extra, więc chyba na koniec się deklaruje) należy zadeklarować jeszcze przed rzutem koścmi! Czyli może się zdarzyć, że drugiego strzału nie wykonamy, bo wróg zginie za pierwszym, itp.

Objectivy. Z wordingu zajmowania objectivów, wg mnie wynika, że nie wystarczy podjechać w 10" od objectivu, żeby go unieważnić przeciwnikowi. Bycie w 10" uniemożliwia przejęcie go, ale nie unieważnienie. Trzeba go odebrać, czyli wytłuc wszystko i podjechać w 5". Potem już można stać w 10", żeby nie mógł go przeciwnik przejąć.

Lake Side Villa