Zapraszam wszystkich serdecznie do Wrocławia na drugą edycję turnieju Warhammera 40,000 klasy Challenger Vratislawia Wars - Debel Roullette 1000 pkt .
SPONSORZY:
Główny sponsor
Patronat Medialny
Kanał Youtube Instagram Facebook
Hangouty, wywiady, etc. Wywiad z głównym organizatorem
Sponsorzy strategiczni:
Producent świetnie zapowiadającego się systemu w świecie post apokaliptycznym.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
-Lokalizacja: Wydział Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego, Fryderyka Joliot-Curie 15, 51-137 Wrocław.
-Wpisowe: Przedpłata 30 zł, po 17.05.2014 i na miejscu 50 zł. Dane do Przelewu: Łukasz Poczęsny 43 1140 2004 0000 3802 7533 8644 W tytule proszę przelewu proszę o: VW2015 - Imię i Nazwisko - Nick
Przy dokonaniu przedpłaty do 11 Maja 2015, uczestnik otrzyma imienne karty Maelstrom. W przypadku opłaty po tym terminie, uczestnik otrzyma generyczne karty Maelstrom.
-Termin: 23-24 Maja 2015 roku.
-Ilość graczy: 48 graczy.
-Noclegi::
-Wyżywienie: W budynku jest stołówka: Przykładowe ceny. Kilka kroków od miejsca turnieju jest Pizzernia Bravo
PRZEBIEG TURNIEJU:
Sobota 9:00 - 9:30 Zapisy 9:30 - 12:30 I Bitwa 12:45 - 15:45 II Bitwa 15:45 - 16:15 - Przerwa na obiad/lunch/pizze :) 16:15 - 19:15 III Bitwa 20:00 Impreza integracyjna dla graczy
Niedziela 9:00 - 12:00 IV Bitwa 12:15 - 15:15 V Bitwa 15:30 Wynik i nagrody.
SĘDZIOWIE: Sędzia główny: KvaN Sędziowie Liniowi: Fala (grający) Sędzia techniczny: KvaN
W trakcie turnieju sędziowie są ostateczną wykładnią rozsądzającą.
ZGŁOSZENIA Zgłoszenia należy wysyłać na emaila: vratislawiawarsmalpagmail.com
Przysłanie poprawnej rozpiski 17.05.2015r do godziny 23:59 - +10 DP Przysłanie niepoprawnej rozpiski do 17.05.2015r do godziny 23:59 i poprawienie znalezionych przez organizatorów błędów do 20.05.2015- +5 DP
Gracz: (Imię, ksywka, nazwisko, ID ligowe jeśli takowe posiada) Armia: Miasto:
Detachment1: (pełna nazwa detachmentu) HQ1 : (imię jednostki, wykupione opcje, odnośnik do transportu dedykowanego) [(suma punktów bez kosztu transportu)pts] HQ2 : (analogicznie...) Elite1 : (...) Elite2 : (...) Elite3 : (...) Troops1 : (...) Troops2 : (...) Troops3 : (...) Troops4 : (...) Troops5 : (...) Troops6 : (...) FA1: (...) FA2: (...) FA3: (...) HS1: (...) HS2: (...) HS3: (...) Transport1 : (nazwa, opcje, przypisana jednostka) [(punkty)pts] Transport2 : (analogicznie...) TransportX : (...)
Fortification : (jedna na armię)
TOTAL [(punkty)pts] KP: liczba kill pointów Modele: liczba modeli
FORMAT TURNIEJU:
Format punktowy na cześć daty pojawienia się naszego pięknego miasta na kartach historii.
- Limit Punktowy: 1000 pts. - Armie typu Battle Forged - Armia może składać się z maksymalnie 3 Detachmentów których typ nie mogą się powtarzać. Czyli 1 CAD + 1 Codexowy + 1 Ally jest ok, ale 2x CAD już nie. Analogiczni można mieć max 1 formację w armii gdyż jest ona traktowana jako jeden typ detachmentu, wyjątkiem są formacje wchodzące w skład Decuriona. - Zakaz dublowania jednostek . Bierzemy pod uwagę wpis w Codexie, czyli 2x Biki w troopsach, 1x Grav gun i 1x Meltagun jest nielegalne, analogicznie 2x Herald Tzeentcha jest nielegalne, ale 1x Herald Nurgle'a i 1x Herald Tzeentch'a już jest legalne. - Jako że bierzemy pod uwagę wpis codexie, przy sojusz z suplementem. Np TAU i Farsight, nadal nie można wziąć np 2x Ripitide'a. Analogicznie przy sojuszu White Scarsów i Iron Handsów nie można wziąć 2x Chapter Mastera. - Zakaz dublowania nie dotyczy codexów które nie mają innej możliwości (np Codex Inquistion). - Wyjątek stanowią jednostki z codexów które nie mają więcej opcji, można je powtórzyć gdy wystawiliśmy już wszystkie możliwe opcje w danym codexie, czyli jak mamy u SM wystawionych Scoutów oraz Taktyczntych, to możemy wziąć następnych Taktycznych. Nie oznacza to jednak że możemy wziąć 3 oddziały Taktycznych gdy mamy jeden odział Scoutów. W przypadku codexów które mają więcej wpisów niż SM wygląda to następująco, np. Eldars w troopsach mają: Rangers, Dire Avangers, Bikes, Guardians Defenders, Guardians Storm, w związku z czym drugi odział bików można wystawić gdy mamy wystawione 5 pozostałych opcji. -Zakaz dublowania dotyczy również jednostek wchodzących w skład formacji, oznacza to że jeśli jakaś formacja nakazuje wziąć 2x Farserów jest nielegalna i nie może zostać wzięta. - Dozwolone są dataslates
Pary deblowe są losowane przed każdą bitwą uwzględniając handicap. Pary będzie losował w sposób quasilosowy program komputerowy uwzględniający tzw handicap wynikający pozycję graczy w rankingu ligowym oraz iliości punktów zdobytych podczas turnieju. Armie w parach są traktowane jako Allies of Covenience. Ilość dużych punktów zdobytych przez gracza w danej bitwie, równa się ilości dużych punktów zdobytych przez parę. Na koniec turnieju o zajętym miejscu decyduje ranking indywidualny graczy.
Podczas pierwszej bitwy paring przeciwników jest losowy, od drugiej obowiązuje system szwajcarski.
Każdy gracz wyznacza w swojej armii Warlorda i jego Traity nie działają na armię sojusznika.
Armie dwóch graczy są traktowane wspólnie na potrzeby zasady Sudden Death Victory (Tabled).
Obaj gracze jak w przypadku turnieju parowego, mają wspólną turę i dzielą miedzy wylosowaną ilość warp chargy między siebie jak chcą. Pula warp chargy generowane przez psykerów jest do wykorzystania tylko przez armię danego gracza w parze.
Dopuszczone armie: Codex: Space Marines Codex: Dark Angels Codex: Blood Angels Codex: Chaos Space Marines Codex: Eldars Craftwords Codex: Necron Codex: Tau Empire Codex: Dark Eldar Codex: Orks Codex: Grey Knights Codex: Astra Militarum Codex: Tyranids Codex: Daemons Codex: Space Wolves Codex: Adepta Sororitas Codex: Inqusition Codex: Militarum Tempestus Codex: Khorne Demonkin Codex: Skitarii Codex; Officio Assasinorum
Dopuszczone suplementy armii: Farsight Enclaves Waaagh! Gahazghkull Champions of Fenris Setinels of Terra Black Legion Crimson Slaughter Clan Raukaan Hive Fleet Leviathan
NIEdozwolone są: - super-heavy, gargant, colosal - Fortress of Redemption - Imperial Armour - Codex Imperial Knights - Escalation i Stronghold Assault (poza Aegis Defence Line, Imperial Bastion, Skyshield Landing pad)
ZASADY:
Gramy na zasady 7ej edycji, obowiązują klaryfikacje zawarte w PKZetach online
100% WYSIWYG'U WYMAGANE!!! PROXY SĄ NIEDOZWOLONE!!!!
Gramy na zasady 7 edycji, obowiązują najnowsze kodeksy + oficjalne FAQi GW.
KAŻDY GRACZ POWINIEN POSIADAĆ CZYTELNA ROZPISKĘ ORAZ ORYGINALNA KOPIE ZASAD!!! Braki będą karane.
Zaleca się też posiadanie wydruku najnowszego FAQ do swojej armii. W przypadku kwestii spornych przy powoływaniu się na FAQ, brak aktualnej kopii będzie skutkował decyzją na niekorzyść gracza.
Zasady ogólne dla wszystkich scenariuszy: 1. W każdej misji jeden oddział może zajmować/blokować tylko jeden objective, w przypadku zajmowania więcej niż jednego gracz wyraźnie musi zadeklarować, który znacznik zajmuje dany oddział.
2. We wszystkich misjach obowiązują: Reserves, Deep Strike, Infiltration, Night fight - zgodnie z podręcznikiem
3. Zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika czyli tzw tabled to automatyczny wynik 20:0
4. We wszystkich misjach obowiązuje random game length, czyli 5 tur, 6 tura na 3+, 7 tura na 5+.
5. Różnica w zniszczonych jednostkach i jej wpływ na wynik końcowy Każda całkowicie zniszczona jednostka są warte 1 KP Kill Point. Uwzględniając jednostki stworzone w trakcie gry poprzez Conjuring, the Portaglyph itp. Następnie liczymy ich różnice, za każdy Kp więcej od oponenta otrzymujemy +1VP (do max +6VP).
6. W każdej misji gracze podliczają VP zdobyte i odejmują od liczby VP zdobytych przez przeciwnika, Różnica decyduje o wyniku bitwy według tabeli: · 0: - 10 / 10 · 1-2: - 11 / 9 · 3-4: - 12 / 8 · 5-6: - 13 / 7 · 7-8: - 14 / 6 · 9-10: - 15 / 5 · 11-12: - 16 / 4 · 13-14: - 17 / 3 · 15-16: - 18 / 2 · 17-18: - 19 / 1 · 19+: - 20 / 0
7. W przypadku Bye’a - 15:5.
8. Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17DP pkt. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.
9. Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0vp - 0vp czyli wziąć tak zwanego splita. Split jest nie możliwy do wzięcia tylko w ostatniej bitwie. Gracze przyłapani na ustawianiu wyniku ostatniej bitwy dostają 0-0 oraz karę zgodnie z uznaniem sędziego.
10. Secondary Objectives (wspólne dla wszystkich scenariuszy każdy warty 1VP): · First blood · Slay the warlord (można zdobyć VP za każdego z Warlordów pary przeciwnej) · Linebreaker
11. W misjach w których celem pobocznym jest Maelstrom of War obowiązują następujące modyfikacje:
Każdy gracz zaczyna grę posiadając talię Tactical Objective Cards. W momencie wykonania objective'a na końcu tury gracza należy poinformować o tym przeciwnika oraz odrzucić kartę. Każdy Tactical Objectie może zostać wykonany tylko raz na grę. Jeżeli dany Objective nie może zostać wykonany (na przykład zniszczenie budynku jeżeli żadnego nie ma na stole) należy odrzucić daną kartę i wylosować nową.
Lista Tactical Objectives:
D36 # Tactical Objective # Opis: 11 Secure Objective 1 12 Secure Objective 2 13 Secure Objective 3 14 Secure Objective 4 15 Secure Objective 5 16 Secure Objective 6 31 Secure Objective 1 32 Secure Objective 2 33 Secure Objective 3 34 Secure Objective 4 35 Secure Objective 5 36 Secure Objective 6 42 BEHIND ENEMY LINES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli jeden z twoich scoring unitów znajduje się w strefie rozstawienia i w 12” od krawędzi przeciwnika na końcu twojej tury 44 ASCENDENCY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz dowolne 3 znaczniki na końcu swojej tury 45 SUPREMACY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz co najmniej 2 znaczniki i co najmniej dwa razy więcej znaczników niż przeciwnik na końcu swojej tury 51 OVERWHELMING FIREPOWER— Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostek przeciwnika w trakcie swojej fazy strzelania 52 BLOOD AND GUTS— Zyskujesz 2 Vp jezli całkowicie zniszczyłeś 2 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swoje fazy walki wręcz 53 NO PRISONERS—Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swojej tury 54 HUNGRY FOR GLORY—Zyskujesz 1 Vp jeżeli zainicjowałeś Challenge w trakcie fazy walki 62 WITCH HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jedna jednostka z zasada Psyker/Psychic Pilot/Brotherhood of Psykers została zniszczona w trakcie twojej tury 63 SCOUR THE SKIES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej 1 Flyer/Flying Monstrous Creature został zniszczony w trakcie twojej tury 64 ASSASINATE—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jeden Character został zabity w trakcie twojej tury 65 DEMOLITIONS—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury został zniszczony co najmniej 1 Gun Emplacement lub budynek przeciwnika 66 BIG GAME HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury zniszczyłeś co najmniej 1 pojazd/Monstrous Creature przeciwnika
Gracze otrzymają zmodyfikowane karty Maelstrom podczas zapisów.
12. Kolejność kroków przed bitwą. · Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker. Następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian aż rozmieszczą wszystkie. · Rzut kto wybiera stronę · Rzut na Warlord trait (zaczyna gracz który wybrał stronę) · Rzut na Gifys, Boony and oraz inne rzuty przed grą wynikające z zasad specjalnych. (zaczyna gracz który wybrał stronę) · Rzut na Psychic Powers (zaczyna gracz który wybrał stronę) · Rzut na Night Fight · Rzut na rozstawienia (wygrany decyduje kto rozstawia się pierwszy). Fortyfikacje rozstawiamy a fazie deploymentu. · Rzut na rozstawienie Infiltratorów oraz ich rozstawienie. · Gracz który rozstawił się pierwszy decyduje kto rozpoczyna grę jako pierwszy. · Rzut na Scout Moves. Fer play wymaga zapytać przeciwnika czy wykonuje jakiś scout move przed rzuceniem na Przejęcie Inicjatywy. Jeśli pytanie nie zostało zadane i rzut na przejęcie inicjatywy został wykonany, musi on zostać powtórzony tylko w przypadku gdy gracz który nie został zapytany wykona jakieś Scout Moves. · Rzut na przejęcie inicjatywy · Początek właściwej rozgrywki
Bitwa I - Relics in blood Rozstawienie: Dawn of War Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+ Primary objective - Eternal War: · Nie obowiązuje ograniczenie do +6VP za różnicę w KP. · na środkowej linii stołu, 24 cale od krawędzi bocznej znajdują się relikty, które pod koniec gry są warte 6 VP każdy
Zasady specjalne: Nemesis - jednostka która zdobyła First Blooda zyskuje zasadę Nemesis. Jeśli jednostka zginie jest warta dodatkowy VP.
Bitwa II - Seize ground Rozstawienie: Spearhead Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+ Primary objective - Eternal War: · na środku stołu i na środku każdej ćwiartki znajduje się znacznik kontroli tej ćwiartki. · pod koniec znacznik są warte odpowiednio: z ćwiartki przeciwnika jest warty 5VP, ze środka stołu i znaczniki boczne są warte 4VP oraz 3VP za znacznik z własnej ćwiartki. · kontrolowanie znaczników podlega takim samym zasadom co kontrolowanie objectivów Zasady specjalne: Jednostki Fast Attack są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego Fast Attack daje 1VP.
Bitwa III - Deadlock Rozstawienie: Hamer and Anwil Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+ Primary objective - Maelstrom of War: · przed wyborem stron gracze rozmieszczają 6 Objectivów, po 3 każdy. · W każdej ze stref rozstawienia może się znaleźć maksymalnie jeden znacznik. Dla pozostałych znaczników na potrzeby ograniczeń dotyczących ich wystawiania strefy rozstawiania są traktowane jako krawędź stołu. · Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe. · Każda Para na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie:
Zasady specjalne: Jednostki Heavy Support są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego HS daje 1VP.
Bitwa IV - Capture the Flag Rozstawienie: Dawn of War Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Primary objective - Ethernal War: Capture the flag. Na stole jest 9 znaczników (rozstawianych według mapy poniżej). Znaczniki zajmuje się w ten sposób, że jeśli na koniec tury gracza oddział zajmuje znacznik (zgodnie z zasadami rulebooka, t.j. scoring w 3" od, brak wroga w 3" calach) to flaga została wbita - znacznik uważa się za zajęty bez względu na dalszą obecność przy nim scorringa. Znacznik można odebrać tak samo jak się go zajmuje. Na koniec tury gracza każda z wbitych flag jest 1 VP. Dodatkowo na koniec bitwy każda flaga zajmowana przez oddział scorujący daje dodatkowy 2VP ( troops stojący w ostatniej rundzie przy fladze normalnie wbija flagę i dodatkowo zdobywa 1 VP). Jeśli na koniec bitwy przy fladze znajdują odziały obu graczy w 3' od niej to flaga jest uważana ze nie zajętą (wbitą) przez żadnego z graczy.
.
Bitwa V - Ultimate Settlement Rozstawienie: Vanguard Strike Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+ · przed wyborem stron pary rozmieszczają 6 Objectivów Maelstrom of War, po 3 każda. 4 z nich będą pod koniec gry Objectivami Ethernal War. Primary objective - Ethernal War: CRUSADE · 4 Objectivy. · pod koniec gry każdy z 4 objectivów jest warty 3VP · kontrolowanie znaczników podlega takim samym zasadom co kontrolowanie objectivów Secondary Objective - Maelstrom of War: CLEANSE AND CONTROL · Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe. · Każda Para na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.
PUNKTY BONUSOWE I KARNE:
Punkty karne można zdobyć za: · -5 DP za brak czytelnej rozpiski pokazanej sędziemu przy zapisach · -5 DP za brak oryginalnej kopii zasad · -3 DP jesli gracz nie ma miarki, kości lub używanych wzorników (po -1 DP za brak poszczególnych rzeczy) · Opóźnienia w oddawaniu wyników będą karane w następujący sposób: - 0 - 5 min = Ostrzeżenie dla obu graczy, drugie ostrzeżenie w turnieju oznacza mi -2 DP do klasyfikacji generalnej - 5- 9 min = -5DP dla obu graczy (kumulatywne z poprzednim) - 10+ min = Skutkuje wynikiem 0:0 między oboma parami (kumulatywne z poprzednim) · Awanturowanie się z sędzią - 20 DP · Za niekulturalną grę i zachowanie, oszustwa lub INNE przewinienia nie zdefiniowanie sędzia może przyznać dowolne punkty karne, a nawet usunąć z turnieju!
Dodatkowe pkt można zdobyć za: · Przybycie na turniej na czas i zapisanie się w trakcie zapisów +5 DP (czyli premia za brak spóźnienia). Wszystkie przypadki losowe będą rozpatrywanie indywidualnie. [/b].
· Malowanie + Konwersje (max 6pkt) - 0 pkt - mniej niż 50% modeli pomalowanych 3 kolorami - 1 pkt - co najmniej 75% modeli pomalowanych 3 kolorami - 2 pkt - 100% modeli pomalowanych 3 kolorami - 3 pkt - 100% modeli pomalowanych 3 kolorami oraz użycie dodatkowych technik malarskich (modele nie wyglądające jak maźnięte na szybko na turniej) - 4 pkt - j.w. dodatkowo pomalowane szczegóły (oczy, kryształy itp), występujące "free handy" - 5 pkt - j.w dodatkowo w armii występują skonwertowane modele - 6 pkt - j.w duża ilość estetycznych konwersji (wg. uznania sędziego)
· Podstawki (max 4pkt) - 0 pkt - mniej niż 50% podstawek nie jest pomalowanych - 1 pkt - co najmniej 75% podstawek jest pomalowana - 2 pkt - 100% podstawek jest pomalowanych - 3 pkt - 100% podstawek pokryta trawką, posypką lub wycieniowanym piaskiem - 4 pkt - większość podstawek wymodelowana [ruiny, ciała wrogów, broń itp], brak podstawek niepomalowanych
· Dodatkowe od Sędziego (max 3pkt) - 1 pkt - występują cechy pozwalające rozróżnić oddziały - 1 pkt - spójna armia, modele nie sprawiają wrażenia zbieraniny z różnych armii - 1 pkt - według uznania sędziego za tzw. WOW
Punkty za hobbystykę będą przyznawane w trakcie trwania turnieju. Najładniej pomalowana armia zostanie nagrodzona dodatkowym 1 DP i wybiera ją osoba wskazana przez organizatora. Będzie to osoba nie grająca w turnieju.
Bay będzie rozlosowany w pierwszej kolejności wśród ludzi którzy się spóźnią, następnie wśród tych którzy nie wyślą rozpiski na czas.
ZGŁOSZENI: Lista zgłoszonych - link
WYDARZENIA TOWARZYSZĄCE:
|