KvaN - 2015-12-22 19:41:43

Zapraszam wszystkich serdecznie do Wrocławia na turniej Warhammera 40,000 klasy Lokalny Noworoczny puchar Wrocławia - Single 1850 pkt.

SPONSORZY:

http://s9.postimg.org/flj32kd3j/logo_org.png

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

-Lokalizacja:  Sklep Bolter. Sokolnicza 7/17 paw. 31, Wrocław.

-Wpisowe: 15zł od osoby (możliwość przedpłaty)
- Pula nagród: Suma wejściówek + 15% od sklepu BOLTER.
Nagrody zostaną przyznane wg regulaminu sklepu, ze zmianą, że część puli przyznamy graczowi z najbardziej klimatyczną armią :)


Najbardziej klimatyczna armia - wybór graczy - bierzemy pod uwagę dobór jednostek, malowanie, historię etc. Każdy z graczy będzie miał możliwość zaprezentowania swojej armii, zamysłu i historii. Każdy z graczy będzie mógł oddać jeden głos.

Wykonanie bezzwrotnej przedpłaty gwarantuje miejsce na turnieju w przypadku pojawienia się większej ilości osób niż Bolter jest w stanie pomieścić (czyli 14 osób gdyż mamy 7 stołów). Decyduje kolejność dokonania przedpłat.

Dane do Przelewu:
Łukasz Poczęsny
43 1140 2004 0000 3802 7533 8644
W tytule proszę przelewu proszę do: Styczeń'16 - Imię i Nazwisko - Nick

Osoby z P przy ksywce to te które dokonały przedpłaty i miejsce mają zagwarantowane.

UWAGA - przy późnym dokonaniu przedpłaty (na ostatnią chwilę) proszę o wzięcie potwierdzenia przelewu ;) - można przesłać do mnie na maila razem z rozpiska.

-Termin: 9 Styczeń 2016 roku (Sobota).

-Ilość graczy: 14 graczy.


PRZEBIEG TURNIEJU:

09:00 - 09:10 Zapisy
09:15 - 12:00 I Bitwa
12:00 - 12:15 - Ocena najklimatyczniejszej armii i głosowanie
12:15 - 15:05  II Bitwa
15:10 - 17:55 III Bitwa
18:00 Wyniki i nagrody


SĘDZIOWIE:
Sędzia główny: KvaN

Sędzie liniowy: pokrzyw - sędzia grający.

W trakcie turnieju sędziowie są ostateczną wykładnią rozsądzającą.

ZGŁOSZENIA
Zgłoszenia należy wysyłać na emaila: kvanfieldmalpagmail.com

Przysłanie rozpiski do Czwartku 07.01.2016r do godziny 23:59 - +3 DP.
FORMAT TURNIEJU:
- Limit Punktowy: 1850 pts.
- Każdy z graczy może wykorzystać 4 niepowtarzająceych się detachmentów opisanych w RB lub jakimkolwiek Codexie/Suplemencie !!!.
- Dozwolone są dataslate'y
- Dozwolone są Lords of War.
- Dozwolone są suplementy z White Dwarfa.
- Dozwolony jest Codex: Stronghold Assault (z wyłączeniem Aquila Strongpoint oraz frotyfikacji z zasadą Mighty Bulwark)



Podczas pierwszej bitwy paring par jest losowy, od drugiej obowiązuje system szwajcarski.

NIEdozwolone są:
- Armie Unbound
- Imperial Armour
- Apocalipse
- Escalation

Jedyne ograniczenie to to, że Super Heavy/Gargantuan Creature - 0-1.

ZASADY:

Gramy na zasady 7ej edycji, obowiązują klaryfikacje zawarte w PKZetach online

Nadrzędne znaczenie mają klaryfikacje ETC: Link do FAQ

100% WYSIWYG'U ZALECANE!!! PROXY SĄ NIEDOZWOLONE!!!!


Gramy na zasady 7 edycji, obowiązują najnowsze kodeksy + oficjalne FAQi  GW.


KAŻDY GRACZ POWINIEN POSIADAĆ CZYTELNA ROZPISKĘ ORAZ ORYGINALNA KOPIE ZASAD!!!
Braki będą karane okrutnie.

Zaleca się też posiadanie wydruku najnowszego FAQ do swojej armii. W przypadku kwestii spornych przy powoływaniu się na FAQ, brak aktualnej kopii będzie skutkował decyzją na niekorzyść gracza.


Zasady ogólne dla wszystkich scenariuszy:
1. W każdej misji jeden oddział może zajmować/blokować tylko jeden objective, w przypadku zajmowania więcej niż jednego gracz wyraźnie musi zadeklarować, który znacznik zajmuje dany oddział.

2. We wszystkich misjach obowiązują: Reserves, Deep Strike, Infiltration, Night fight - zgodnie z podręcznikiem

3. Zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika czyli tzw tabled to:
a) Tury 1-3 - automatyczny wynik 20:0
b) Tury 4+  - dogrywamy wszystkie tury do końca i wykonujemy misje które jesteśmy w stanie wykonać.

4. We wszystkich misjach obowiązuje random game length, czyli 5 tur, 6 tura na 3+, 7 tura na 5+.

5. W każdej misji gracze podliczają VP zdobyte i odejmują od liczby VP zdobytych przez przeciwnika, Różnica decyduje o wyniku bitwy według tabeli:
·     0: - 10 / 10
·     1-2: - 11 / 9
·     3-4: - 12 / 8
·     5-6: - 13 / 7
·     7-8: - 14 / 6
·     9-10: - 15 / 5
·     11-12: - 16 / 4
·     13-14: -  17 / 3
·     15-16: -  18 / 2
·     17-18: -  19 / 1
·     19+: -  20 / 0


6. W przypadku Bye’a - 13:7.

7. Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17DP pkt. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.

8. Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0vp - 0vp czyli wziąć tak zwanego splita. Split jest nie możliwy do wzięcia tylko w ostatniej bitwie. Gracze przyłapani na ustawianiu wyniku ostatniej bitwy dostają 0-0 oraz karę zgodnie z uznaniem sędziego.

9. Secondary Objectives (wspólne dla wszystkich scenariuszy każdy warty 1VP):
·    First blood
·    Slay the warlord
·    Linebreaker

10. W misjach w których celem pobocznym jest Maelstrom of War obowiązują następujące zasady:

Maelstrom of war napisał:

Każdy gracz zaczyna grę posiadając talię Tactical Objective Cards. W momencie wykonania objective'a na końcu tury gracza należy poinformować o tym przeciwnika oraz odrzucić kartę. Każdy Tactical Objectie może zostać wykonany tylko raz na grę. Jeżeli dany Objective nie może zostać wykonany (na przykład zniszczenie budynku jeżeli żadnego nie ma na stole) należy odrzucić daną kartę i wylosować nową.

Lista Tactical Objectives:

D36 # Tactical
Objective #
Opis:
11 Secure Objective 1
12 Secure Objective 2
13 Secure Objective 3
14 Secure Objective 4
15 Secure Objective 5
16 Secure Objective 6
31 Secure Objective 1
32 Secure Objective 2
33 Secure Objective 3
34 Secure Objective 4
35 Secure Objective 5
36 Secure Objective 6
42 BEHIND ENEMY LINES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli jeden z twoich scoring unitów znajduje się w strefie rozstawienia i w 12” od krawędzi przeciwnika na końcu twojej tury
44 ASCENDENCY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz dowolne 3 znaczniki na końcu swojej tury
45 SUPREMACY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz co najmniej 2 znaczniki i co najmniej dwa razy więcej znaczników niż przeciwnik  na końcu swojej tury
51 OVERWHELMING FIREPOWER— Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostek przeciwnika w trakcie swojej fazy strzelania
52 BLOOD AND GUTS— Zyskujesz 2 Vp jezli całkowicie zniszczyłeś 2 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swoje fazy walki wręcz
53 NO PRISONERS—Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swojej tury
54 HUNGRY FOR GLORY—Zyskujesz 1 Vp jeżeli zainicjowałeś Challenge w trakcie fazy walki
62 WITCH HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jedna jednostka z zasada Psyker/Psychic Pilot/Brotherhood of Psykers została zniszczona w trakcie twojej tury
63 SCOUR THE SKIES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej 1 Flyer/Flying Monstrous Creature został zniszczony w trakcie twojej tury
64 ASSASINATE—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jeden Character został zabity w trakcie twojej tury
65 DEMOLITIONS—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury został zniszczony co najmniej 1 Gun Emplacement lub budynek przeciwnika
66 BIG GAME HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury zniszczyłeś co najmniej 1 pojazd/Monstrous Creature przeciwnika.

Można wykonać maksymalnie 3 karty Maelstrom na turę.

11. Kolejność kroków przed bitwą.
·     Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker. Następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian aż rozmieszczą wszystkie.
·    Rzut kto wybiera stronę
·    Rzut na Warlord trait (zaczyna gracz który wybrał stronę)
·    Rzut na Gifys, Boony and oraz inne rzuty przed grą wynikające z zasad specjalnych.  (zaczyna gracz który wybrał stronę)
·    Rzut na Psychic Powers (zaczyna gracz który wybrał stronę)
·    Rzut na Night Fight
·    Rzut na rozstawienia (wygrany decyduje kto rozstawia się pierwszy). Fortyfikacje rozstawiamy a fazie deploymentu.
·    Rzut na rozstawienie Infiltratorów oraz ich rozstawienie.
·    Gracz który rozstawił się pierwszy decyduje kto rozpoczyna grę jako pierwszy.
·    Rzut na Scout Moves. Fer play wymaga zapytać przeciwnika czy wykonuje jakiś scout move przed rzuceniem na Przejęcie Inicjatywy.  Jeśli pytanie nie zostało zadane i rzut na przejęcie inicjatywy został wykonany, musi on zostać powtórzony tylko w przypadku gdy gracz który nie został zapytany wykona jakieś Scout Moves.
·    Rzut na przejęcie inicjatywy
·    Początek właściwej rozgrywki

12. Należy rozegrać 4+ tury. W przypadku nie rozegrania 4 pełnych tur, gracze dostają po 0:0 DP. (wyjątkiem jest tabled)

Bitwa I -  DPW MISSION 3
Rozstawienie:  Hammer & Anvil
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
· przed wyborem stron pary rozmieszczają 4 Objectivy Maelstrom of War.

Primary objective - Ethernal War:
EMPERORS WILL
· 2 Objectivy umieszczone na swoich połowach stołu przez graczy.
· pod koniec gry każdy z objectivów Eternal War jest warty 4VP
· te objectivy rozmieszczamy po rzucie na stronę, zaczyna gracz który wygrał rzut na stronę
· te objectivy podczas gry są dwoma ostatnimi znacznikami Maelstrom of War.

Secondary Objective - Maelstrom of War:
SPOILS OF WAR
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każdy gracz na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.
· Precious Cargo - nie można odrzucać kart Secure Objective X.
· Steal the Loot - możesz wykonać każdą z wylosowanych przez przeciwnika misji typu Secure Objective X, jeśli Ci się to uda to dostajesz VP a Twój przeciwnik musi odrzucić wykonaną kartę.

Tietiary Objective - Shed the blood of your enemies:
Każda całkowicie zniszczona jednostka jest warta 1 KP Kill Point. Uwzględniając jednostki stworzone w trakcie gry poprzez Conjuring, the Portaglyph itp. Następnie liczymy ich różnice, za każdy Kp więcej od oponenta otrzymujemy +1VP (do max +8VP).


http://i1379.photobucket.com/albums/ah159/KvaN/Hammer%20and%20Anvil_zpsxym78bqn.jpg


Bitwa II - Capture the flag
Rozstawienie:  Dawn of War
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
· Znaczniki - jeden nie zmienny na środku stołu oraz 2 na lini środkowej oddalone od krótszej krawędzi o 18 cali. pozostałe 6 znaczników z numerami od 1 do 6 rozmieszczają gracze - te znaczniki biorą udział jako znaczniki do misji mealstorm.

Primary objective - Ethernal War:
Capture the flag. Na stole jest 9 znaczników. Znaczniki zajmuje się w ten sposób, że jeśli na koniec tury gracza oddział zajmuje znacznik (zgodnie z zasadami rulebooka, t.j. scoring w 3" od, brak wroga w 3" calach) to flaga została wbita - znacznik uważa się za zajęty bez względu na dalszą obecność przy nim scorringa. Znacznik można odebrać tak samo jak się go zajmuje.
Pod koniec tury każdego gracza ZACZYNAJĄC OD DRUGIEJ TURY za posiadanie większej ilości flag gracz otrzymuje 1VP. Jeżeli nadal przeciwnik posiada więcej znaczników to nie otrzymuje on dodatkowego punktu. Można je zdobyć tylko we własnej turze.
Na koniec bitwy różnica w ilości wbitych flag daje dodatkowy 1VP za punkt róznicy.
Za kontrolowanie znacznika na koniec bitwy dodatkowy 1VP ( tutaj trza stać już na znaczniku zgodnie z zasadami rulebooka, t.j. scoring w 3" od, brak wroga w 3" calach.

Secondary Objective - Maelstrom of War:
CLEANSE AND CONTROL
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każdy gracz na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.

http://i1379.photobucket.com/albums/ah159/KvaN/Dawn_of_War_zpsx5ghxurx.jpg




Bitwa III -  King of the Hill and King under the Mountain
Rozstawienie:  Vangard Strike
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
· przed wyborem stron sędzia wskazuje graczom dwa elementy tereny które są od tej pory traktowane jak Objectivy z tą różnicą że scoruje go gracz mający więcej unitów w odległości 3 cali od terenu. Czyli jak gracz A ma 2 jed. z Obsec i jedną bez, a gracz B ma jedną z Obsec i dwie normalne, to scoruje go gracz A. (Tak obsec jest tutaj kluczem do zwycięstwa :))

Primary objective - Ethernal War:
TAKE and HOLD.
· Co turę (liczone na koniec tury gracza) za utrzymanie Objectivu otrzymujemy 2 VP.
· Na koniec gry każdy z Objectivówe jest wart 10 VP.


Secondary Objective - Shed the blood of your enemies:
Każda całkowicie zniszczona jednostka jest warta 1 KP Kill Point. Uwzględniając jednostki stworzone w trakcie gry poprzez Conjuring, the Portaglyph itp. Następnie liczymy ich różnice, za każdy Kp więcej od oponenta otrzymujemy +1VP (do max +8VP).


Zasady specjalne:
Jednostki Heavy Support są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego HS daje 1VP.


http://i1379.photobucket.com/albums/ah159/KvaN/Vanguard%20Strike_zpsr1yibnzz.jpg



PUNKTY BONUSOWE I KARNE:

Punkty karne można zdobyć za:
· -5 DP za brak czytelnej rozpiski pokazanej sędziemu przy zapisach
· -5 DP za brak oryginalnej kopii zasad
· -3 DP jesli gracz nie ma miarki, kości lub używanych wzorników (po -1 DP za brak poszczególnych rzeczy)
· Opóźnienia w oddawaniu wyników będą karane w następujący sposób:
    - 0 - 5 min = Ostrzeżenie dla obu graczy, drugie ostrzeżenie w turnieju oznacza mi -2 DP do klasyfikacji generalnej
    - 5- 9 min = -5DP dla obu graczy (kumulatywne z poprzednim)
    - 10+ min = Skutkuje wynikiem 0:0 między oboma parami (kumulatywne z poprzednim)
· Awanturowanie się z sędzią - 20 DP
·  Za niekulturalną grę i zachowanie, oszustwa lub INNE przewinienia nie zdefiniowanie sędzia może przyznać  dowolne punkty karne, a nawet usunąć z turnieju!



Dodatkowe pkt można zdobyć za:
· Przybycie na turniej na czas i zapisanie się w trakcie zapisów +3 DP (czyli premia za brak spóźnienia). Wszystkie przypadki losowe będą rozpatrywanie indywidualnie.

· Wysłanie rozpiski na czas +3 DP. Dodatkowe punkty za rozpiskę są przyznawane tylko gdy poprawna rozpiska przyjdzie przed regulaminowym czasem.

Hobbystyka:
Malowanie 0 - 5 DP
Konwersje 0 - 5 DP
Klimatyczność armii i WYSIWYG 0 - 5 DP

Punkty za hobbystykę będą przyznawane w trakcie trwania turnieju. Najładniej pomalowana armia zostanie nagrodzona dodatkowym 1 DP i wybiera ją osoba wskazana przez organizatora. Będzie to osoba nie grająca w turnieju.

Modele pomalowane otrzymują zasadę preferred enemy(niepomalowane). W kwestiach spornych rozstrzyga sędzia.


Bay będzie rozlosowany w pierwszej kolejności wśród ludzi którzy się spóźnią, następnie wśród tych którzy nie wyślą rozpiski na czas, następnie wśród tych którzy nie dokonali przedpłaty, następnie z największą ilością niepomalowanych modeli.

ZGŁOSZENI:

Lista zgłoszonych napisał:

1. Xyxel - Necrons - P
2. DarkAngel - GK- P
3. Spyo - GK - P
4. Ashan - White Scars - P
5. Buyback - Necrons - P
6. Korwey - Dark Eldar + Haemonculus Covens + Craftworlds- P
7.
8. Tuna - SM - P
9. Vespan - Wesoły Imperialny Cyrk Mechaniczny - P
10. Duda - jakiś miks - P
11.
12. emtree - Orks. Gwardia, Tau - P
13. Hortensie - Chaos Deamons - P
14. Karolina - Eldars + Dark Eldars - P

Rezerwa - czyli nie potwierdzony udział napisał:

16.
17. KvaN - Eldars + coś jeszcze ;)



Możliwe jest rzucenie challenge na pierwszą i drugą bitwę.


Przyjęte Challenge napisał:

BITWA PIERWSZA
1. Vespan vs Buyback
2. Tuna vs Xyxel
3.
4.

BITWA DRUGA
1. Vespan vs KVan
2.
3.
4.

http://dckpl24hat.eu przegrywanie kaset vhs łódz