Wargaming Wrocław

Baner 26cm

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


#1 2011-11-29 23:53:28

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Turniej Infinity


Wiem, że TaOS już się wam przejadł, ale na daną chwilę nie ma jeszcze opracowanej alternatywy scenariuszowej. Mam nadzieję, że następny turniej da radę zrobić już na prawdziwych scenariuszach.

Wyniki tego turnieju będą liczone do Ogólnopolskiej Ligi Infinity! Szczegóły TUTAJ


Zapraszam wszystkich na Turniej Infinity, który odbędzie się w Bolterze 10 grudnia 2011r (sobota). Planowany start o godzinie 10:15.

W tym wątku proszę zgłaszać się do turnieju oraz wystawianą frakcję (sektorówkę), a ja w tym poście będę edytował listę graczy. Poniżej regulamin turnieju.

REGULAMIN

1. Organizacja turnieju
a. Start o 10:15.
b. Wejściówka 10 zł.
c. Gramy 3 bitwy. Każda po 2 godziny lub 5 tur.
d. Bitwy rozgrywane są w formacie 300 punktów, 6 S.W.C. Bonusowe S.W.C. z porucznika (np. +1 z Joan of Arc) normalnie powiększają ten limit.
e. Możliwe jest wystawianie rozpisek armii sektorowych oraz zwykłych dla danej frakcji.
f. Nie można wystawiać najemników. Wyjątkiem są armie sektorowe, dla których dany model najemnika jest integralną częścią listy dostępności modeli.
g. Każdy punkt armii ponad 300 to -1 DP. Rozpiski z S.W.C. ponad 6(7) punktów nie będą dopuszczone do gry.

2. Wymagania
a. Każdy gracz musi posiadać czytelne dwie pisemne rozpiski swojej armii oraz statystyki uzbrojenia modeli – jawną i niejawną.
b. Każdy gracz musi dysponować własną miarką oraz przynajmniej jedną kostką k20. Zalecane jest posiadanie własnego zestawu znaczników oraz wskaźnika laserowego.
c. Wszystkie modele muszą być sklejone – nie liczą się drobne elementy typu antenki. Na podstawkach powinny być zaznaczone Front Arci modeli. Oznaczenia FA nie są wymagane ale zdecydowanie zalecane. W przypadku braku oznaczeń, FA ustala się na podstawie linii biegnącej przez „barki” modelu. Wszelkie ew. wątpliwości będą rozstrzygane na niekorzyść gracza którego modele nie mają oznaczonych FA.
d. Każdy model musi znajdować się na odpowiedniej podstawce. W przypadku nieodpowiedniej podstawki (lub jej braku) konsekwencje oraz sposób rozwiązania tego problemu określa sędzia. Haqqislamski Maghariba – zalecana 3” podstawka. Jej brak nie powoduje żadnych konsekwencji.
e. Zalecane jest przyniesienie przynajmniej jednej makiety na turniej, aby możliwe było odpowiednie zastawienie stołów terenem.
f. Zalecane jest by każdy gracz posiadał komplet kart do wyboru misji.

3. Obostrzenia
a. Wszystkie modele muszą być modelami firmy Corvus Belli do gry Infinity.
b. Nie można proxować modeli, z wyjątkiem modeli jeszcze nie wydanych – wtedy możliwe jest wystawienie innego modelu do Infinity zamiast brakującego. Model proxujący musi być z tej samej frakcji, zbliżony rasą, typem –  np. HI, opancerzeniem. Należy o tym poinformować przeciwnika przed bitwą. Modele proxowane bez powodu będą usuwane ze stołu.
c. Możliwe jest wystawienie podstawowej piechoty z armii sektorowej jako zwykłej piechoty dla danej armii, jeżeli zgadza się uzbrojenie. Np. Yu Jing może wystawić Celestial Guard jako Zanshi. Jest to ukłon w stronę graczy, którzy wystartowali grę z armią sektorową a chcieliby zagrać również zwykłą wersją swojej frakcji.
d. Obowiązuje pełen WYSIWYG, tzn. model z Combi Riflem, nie może występować jako model z HMG. Wyjątek stanowią modele nie wydane (patrz wyżej).
e. Wszystkie niecodzienne sytuacje rozstrzyga sędzia.

4. Punktacja
a. Małe Punkty liczymy na podstawie kosztu zabitego/nieprzytomnego na koniec bitwy modelu oraz za wykonane zadania scenariusza.
b. Każde 0,5 punktu S.W.C. zabitego modelu to 5 Małych Punktów.
c. Punkty za zadania scenariusza przyznawane są na koniec gry, ale dopiero po całkowitym zakończeniu 5 tury, czyli np. przepadają jeżeli gra skończy się na 3 turze z powodu limitu czasu. Jeżeli gra zakończy się wcześniej zniszczeniem jednej ze stron, to punkty za zadania są przyznawane.
d. Małe Punkty przeliczamy na Duże Punkty wg poniższego wzoru:
różnica      Wygrany      Przegrany
0 – 75            4               4
76 – 125         5               3
126 – 175       6               2
176 – 225       7               1
226+              8               0
e. Dodatkowe Duże Punkty można uzyskać/stracić w następujący sposób:
i.  Pomalowane 100% armii 2 DP

ii. Brak pisemnej rozpiski w dwóch wersjach -5 DP
iii. Brak miarki i/lub kostki -1 DP
iv. Każdy punkt armii ponad 300 -1 DP
vi. Oglądanie rozpiski niejawnej innego gracza -5 DP

5. Uwagi Dodatkowe
a. W Infinity są dwa typy rozpisek – jawne, czyli niezawierające modeli w Hidden Deploymeny, skoczków oraz porucznika, a także niejawne, czyli te zawierające wszystkie modele. W przypadku modeli używających holoprojectora lvl 1, na rozpisce jawnej zapisujemy model, który nasz holos będzie udawał. Rozpiska niejawna jest do wglądu tylko dla sędziego – pozostali gracze nie mają prawa znać rozpiski niejawnej przeciwnika. Gracz przyłapany na oglądaniu rozpiski niejawnej innego gracza zostanie ukarany pięcioma ujemnymi DP. Notoryczne łamanie tej zasady może skutkować dyskwalifikacją winowajcy z turnieju.
b. Makiety przyniesione na turniej muszą być wykończone.
c. Sędzia dobiera stoły dla sparowanych graczy poprzez losowanie.

d. Przed każdą bitwą gracz posiadający modele Camo / TO Camo (w tym miny wystawiane dzięki zdolności Minelayer) musi przypisać (zanotować) im numer i/lub kolor markera, pod którym może się wystawiać. Np. posiadając dwa modele Camo, notujemy, że Naga haker ma marker nr 1, Naga snajper ma marker nr 2. W momencie wyjawienia modelu kryjącego się pod danym markerem, przeciwnik może poprosić sędziego o potwierdzenie czy faktycznie ten model krył się pod tym markerem.
e. Ustawienie modeli w Hidden Deployment (TO Camo) należy bardzo dokładnie zanotować, tak by można było jednoznacznie określić gdzie i jak dany model powinien stać (lokacja, stojący/prone, dotyka makiety czy nie, cover, itp.). Jeżeli jest taka możliwość (a nie oszukujmy się - na pewno będzie ) należy wykonać zdjęcie ustawionego modelu, np. aparatem w telefonie. Po ujawnieniu się modelu (jako model lub marker) przeciwnik może poprosić sędziego o potwierdzenie czy faktycznie ten model, w taki sposób krył się w tym miejscu.


SCENARIUSZE

Karty wyboru misji można pobrać pod TYM adresem. Zasady są przetłumaczoną i lekko zmodyfikowaną wersją zasad TaOS

Rozstawienie:

Normalne zasady inicjatywy i rozstawienia

Selekcja misji:

Po rzucie na inicjatywę i rozstawienie (zanim modele zostaną rozstawione na stole) obydwaj gracze losują misje z listy poniżej, by ustalić swoje Główne i Poboczne Zadania (2 rzuty lub wylosowanie kart z puli). Rzuty należy wykonać w tajemnicy przed przeciwnikiem.

Rzut K10:
1 – Ofensywa
2 – Blokada
3 – Likwidacja
4 – Triangulacja
5 – Zwiad
6 – Zdobycie Informacji
7 - Sabotaż
8 - Atak
9 - Pojmanie
10 - Zasadzka

1. Ofensywa

20 MP jeśli żadna z Twoich jednostek nie znajduje się w Twojej strefie rozstawienia na końcu gry,
20 MP jeśli przynajmniej 1/2 Twoich jednostek jest na połowie stołu zbliżonej do strefy rozstawienia przeciwnika  na końcu gry,
20 MP jeśli jedna lub więcej z Twoich jednostek znajduje się w strefie rozstawienia przeciwnika.

2. Blokada

20 MP jeśli na końcu gry, w Twojej strefie rozstawienia nie znajduje się żadna wroga jednostka,
20 MP jeśli na końcu gry, żadna z jednostek wroga nie znajduje się na połowie stołu bliższej Twojej strefy rozstawienia,
20 MP jeśli Twoje jednostki nie zaczeły uciekać.

3. Likwidacja

20 MP za zlikwidowanie porucznika (LT) przeciwnika,
20 MP za zlikwidowanie najdroższej punktowo jednostki przeciwnika na stole (wliczając w to markery),
20 MP za zlikwidowanie specjalisty (doctor, hacker lub inżynier). Jeśli wroga armia nie ma na stanie specjalistów, HI, TAG lub REM mogą posłużyć do zdobycia 20 MP.
Przyznawane jest 20 MP tylko za pierwszą likwidację danego typu.

4. Triangulacja

20 MP za rozstawienie każdego namiernika bombardowania orbitalnego w odległości 10″ od rogu stołu. Maksymalnie można zdobyć 60 MP. Tylko 1 namiernik może zostać rozstawiony w Twojej strefie rozstawienia, pozostałe muszą zostać umieszczone w strefie przeciwnika. Każdy namiernik musi zostać rozstawiony przy innym rogu stołu.
Namierniki bombardowania orbitalnego – każdy model w Twojej armii przenosi jeden namiernik. Rozstawienie namiernika jest identyczne jak podłozenie miny. Namiernika nie można zniszczyć i nie może on eksplodować.

5. Zwiad

20 MP za „zmapowanie” strefy rozstawienia przeciwnika,
20 MP jeśli na końcu gry Twoje jednostki posiadają LoF do 50% wrogich jednostek (liczba modeli, nie ich koszt),
20 MP jeśli na końcu gry Twoje jednostki posiadają LoF do wszystkich modeli przeciwnika. (Spełnienie trzeciego punktu gwarantuje 40 MP – za trzeci oraz drugi warunek).
Mapowanie – short skill, wymaga normal roll na WIP. Generuje ARO, nie można użyć go w ARO. Model, który próbuje użyć tej umiejętności musi znajdować się w strefie rozstawienia przeciwnika.

6. Zdobycie Informacji

20 MP za każdy Cube/Dokument zebrany z nieprzytomnego/martwego modelu przeciwnika – maksymalnie można zdobyć 60 MP. Modele które nie posiadają Cube’a mają przy sobie Dokument – każdy model posiada tylko jeden Cube/Dokument. Zebranie Cube’a/Dokumentu wymaga short skilla – wykonuje się go poprzez normal roll na WIP. Umiejętność ta generuje ARO i nie może być wykorzystana w ARO.

7. Sabotaż

Podczas rozstawienia wybierz sekretnie średni element scenerii położony w całości wewnątrz wrogiej strefy rozstawienia. Zanotuj wybrany element scenerii.
Każdy z twoich żołnierzy posiada jeden ładunek wybuchowy (niedetonowalny, niezniszczalny i nie można go zebrać w ramach Special Skilla Booty), który można podłożyć dopiero w kolejnej turze od wejścia modelu na stół.

20 MP za każdy podłożony ładunek w kontakcie z wybranym elementem scenerii. Maksymalnie można podłożyć 3 takie ładunki.

8. Atak

20 MP jeżeli ponad połowa wrogich jednostek jest martwa lub nieprzytomna (nie liczą się modele zhakowane, przejęte i zsepsitorowane),
20 MP jeżeli przeciwnikowi pozostały 2 lub mniej jednostek,
20 MP jeżeli przeciwnikowi pozostała co najwyżej jedna jednostka.

9. Pojmanie

20 MP za każdego pojmanego przeciwnika. Można pojmać maksymalnie 3 wrogie modele.

Przeciwnik jest traktowany jako pojmany jeżeli przeszedł do stanu martwy lub nieprzytomny w wyniku walki wręcz. Natychmiast po pojmaniu model usuwany jest z gry. Zasada ta przestaje obowiązywać po pojmaniu 3 wrogów.

10. Zasadzka

Podczas fazy rozstawienia pokaż tę kartę przeciwnikowi. Przeciwnik musi pokazać jedną ze swoich misji - ta misja ulega zasadzce. Połóż kartę zasadzki obok. Karta Zasadzka nie może ulec zasadzce (to trochę jak dzielenie przez zero - nie róbmy tego).

Otrzymujesz 60 MP minus MP zdobyte przez przeciwnika za misję, która uległa zasadzce.

LISTA GRACZY:
1. Sebastian blackout_sys Pietrzak - PanOceania (Shock Army of Accontecimento)
2. Michał Michał Ławniczak - Combined Army (Shasvastii)
3. Ostatni Władca Wiatru Zielarz - Nomads (Bakunin) <- bardzo proszę o podawanie pełnych danych!
4. Cyprian chupakabra Chwalczuk - Yu Jing
5. Tomek Czys Hałon - PanOceania
6. Michał dardzin Dardziński - PanOceania (Military Order)

7. Łukasz KvaNfield Poczęsny - Nomads / Aleph
8. Janusz Baal Pawluk - Yu Jing
9. Mateusz teperak Mastalerz - PanOceania


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

#2 2011-11-30 00:34:22

Michał

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Zarejestrowany: 2011-06-23
Posty: 743

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Michał Ławniczak Shas

Offline

 

#3 2011-11-30 00:35:13

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Jeśli powieją pomyślne wiatry to przybędę sektorówką Bakunina. Jeśli nie powieje, dotaszczę Nomadów po prostu.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#4 2011-11-30 07:08:40

 chupakabra

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Skąd: wiesz, rozumiesz
Zarejestrowany: 2011-02-13
Posty: 466

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Cyprian chupakabra Chwalczuk
Yu-Jing (jeszcze się pomyśli co dokładnie)


∞ - ale "F" !!!, Hölle Dorato

Offline

 

#5 2011-11-30 10:06:35

 czys

http://i.imgur.com/LOEAg.png

4600800
Skąd: ul. Prusa
Zarejestrowany: 2011-03-19
Posty: 679
WWW

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Tomek "Czys" Hałon- PanOceania


http://www.mrocznyraj.pl/gfx/tbb-bar.jpg

Offline

 

#6 2011-11-30 11:00:22

 dardzin

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-22
Posty: 949

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Michał Dardziński MO


Konfrontacja || Hordes || Infinity || Battlegroup || Firestorm Armada || BW- Napoleon || Afterglow || Ogniem i Mieczem

Offline

 

#7 2011-11-30 11:22:27

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Łukasz Poczęsny - Nomadzi (sektorówka raczej) / Aleph

Offline

 

#8 2011-11-30 19:20:31

 Baal

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 732

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Janusz "Baal" Pawluk - Japońce lub czysty Yu Jing


Hell Dorado - Mercenaries
Konfrontacja - Wolfeni/ Keltowie Sessairs
WH40k - Blood Angels/ Dark Eldar
WHFB - High Elves

Offline

 

#9 2011-11-30 21:18:43

 teperak

http://i.imgur.com/EwtZm.png

9370011
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-04-02
Posty: 417

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Mateusz "teperak" Mastalerz - PanO


Infinity - PanOceania
Kampfgruppe Normandy - Niemcy
Firestorm Armada - Terran Alliance
Warmachine - Khador

Offline

 

#10 2011-12-03 15:06:59

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Wiatry powiały i pojawię się z Bakuninem.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#11 2011-12-04 22:38:26

 dardzin

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-22
Posty: 949

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

blackout_sys napisał:

c. Punkty za zadania scenariusza przyznawane są na koniec gry, ale dopiero po całkowitym zakończeniu 5 tury, czyli np. przepadają jeżeli gra skończy się na 3 turze z powodu limitu czasu. Jeżeli gra zakończy się wcześniej zniszczeniem jednej ze stron, to punkty za zadania są przyznawane.

i.  Pomalowane 100% armii 2 DP

ii. Brak pisemnej rozpiski w dwóch wersjach -5 DP

Są to wycinki z regulaminu, które wymagają przedyskutowania.
1. Apropos scenariuszy. Jeżeli np. bitwa skończy się w 3 turze wyniszczeniem jednej ze stron, tak jak zostało to opisane powyżej, czy w takiej sytuacji zostają przydzielone punkty tylko za scenariusze wykonane do tej pory? Czy wszystkie, czyt. 120 MP? Jeżeli za wykonane do tej pory, to czy można dokończyć zadania, pomimo "braku" przeciwnika po drugiej stronie?

2. Malowanie armii... Nie podoba mi się, że niektórzy wykorzystują ten punkt regulaminu, żeby zdobyć tylko i wyłącznie 2 punkty. Tłumaczenie, że model ma podstawowe 3 kolory jest dla mnie totalnie bez sensu. Tak można mówić przy WFB lub WH40k, gdzie modeli jest zazwyczaj 10 razy więcej. Infinity to system skirmishowy, gdzie modeli zazwyczaj jest koło 10ciu, więc dla mnie pomalowana armia to pomalowana armia, gdzie dopracowany jest każdy detal, zrobiona jest podstawka, krótko mówiąc wszystko jest odpicowane. Proponuję dodać tu pewne kryteria oceny.

3. Ostatnio na turnieju, gdzie sędziowałem w sumie trochę ja, trochę Kvan miała miejsce sytuacja gdzie ktoś nie miał drugiej rozpiski. Uczulam, od grudnia będzie na to zwracana uwaga i brak jednej wersji rozpisek (zazwyczaj jawnej) będzie skutkować -5 DP, beż żadnych tłumaczeń


Konfrontacja || Hordes || Infinity || Battlegroup || Firestorm Armada || BW- Napoleon || Afterglow || Ogniem i Mieczem

Offline

 

#12 2011-12-04 23:27:49

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Litości, to wy nagle nie wiecie jak ja się nazywam?


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#13 2011-12-04 23:42:52

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

dardzin napisał:

Są to wycinki z regulaminu, które wymagają przedyskutowania.
1. Apropos scenariuszy. Jeżeli np. bitwa skończy się w 3 turze wyniszczeniem jednej ze stron, tak jak zostało to opisane powyżej, czy w takiej sytuacji zostają przydzielone punkty tylko za scenariusze wykonane do tej pory? Czy wszystkie, czyt. 120 MP? Jeżeli za wykonane do tej pory, to czy można dokończyć zadania, pomimo "braku" przeciwnika po drugiej stronie?

Proponuję aby punkty były przyznawane tylko za wykonane zadania, wymusi to wykonywanie scenariuszy w między czasie. Bardziej zgodne z logiką było by co prawda przyznanie kompletu, lecz zaproponowane rozwiązanie urozmaici rozgrywki moim zdaniem.

dardzin napisał:

2. Malowanie armii... Nie podoba mi się, że niektórzy wykorzystują ten punkt regulaminu, żeby zdobyć tylko i wyłącznie 2 punkty. Tłumaczenie, że model ma podstawowe 3 kolory jest dla mnie totalnie bez sensu. Tak można mówić przy WFB lub WH40k, gdzie modeli jest zazwyczaj 10 razy więcej. Infinity to system skirmishowy, gdzie modeli zazwyczaj jest koło 10ciu, więc dla mnie pomalowana armia to pomalowana armia, gdzie dopracowany jest każdy detal, zrobiona jest podstawka, krótko mówiąc wszystko jest odpicowane. Proponuję dodać tu pewne kryteria oceny.

Dopóki będą przyznawane punkty za malowanie na turniejach dopóty ten punkt będzie sporny, jeśli ktoś w hobby skupia się na grze a malowanie traktuje jako dodatek (lub zło konieczne) i dla nich te jak to ująłeś podstawowe 3 kolory są wykończonym modelem. Czy dobrze aby byli z marszu w tyle przez to? Jeśli ten punkt ma pozostać to moim zdaniem nie ma co dodawać kryteriów (nie jest to konkurs malarski na miłość boską). Proponuję też rozważyć inne rozwiązanie, usunąć ten punkt i zastąpić to np losowaniem nagrody losowej (dodatkowej lub obecnej nawet tylko pośród tych którzy mają te armie pomalowane najlepiej).

dardzin napisał:

3. Ostatnio na turnieju, gdzie sędziowałem w sumie trochę ja, trochę Kvan miała miejsce sytuacja gdzie ktoś nie miał drugiej rozpiski. Uczulam, od grudnia będzie na to zwracana uwaga i brak jednej wersji rozpisek (zazwyczaj jawnej) będzie skutkować -5 DP, beż żadnych tłumaczeń

Co do rozpisek to proponuję zostawić to np w gestii niezależnego obserwatora (myślę tutaj o obsłudze sklepu głównie), i w tym miejscu prosiłbym o wypowiedź Piotra co o tym sądzi. Proponuję aby każdy wraz z zapisami przestawił swoją jawną i tajną rozpiskę temu obserwatorowi, który sprawdzi czy spełnia ustalone standardy. Proponuję również aby jawne rozpiski były czymś więcej niż samym spisem nazw modeli (z tym też się spotkałem w między czasie).

Na sam koniec pragnę tylko przypomnieć że w przypadku gdy jawna rozpiska nie istnieje (same Camo, TO Camo i skoczkowie) wraz z pojawieniem się modelu na stole powinniśmy zaznajomić przeciwnika z jego pełnym profilem.

Tyle ode mnie w tej materii.

Offline

 

#14 2011-12-04 23:47:14

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

KvaNfield napisał:

to proponuję zostawić to np w gestii niezależnego obserwatora (myślę tutaj o obsłudze sklepu głównie), i w tym miejscu prosiłbym o wypowiedź Piotra co o tym sądzi.

Z całym szacunkiem, ale nie... od tego jest sędzia. Po to jest między innymi na turnieju. Nie gra (ponoć), więc jest bezstronny.


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#15 2011-12-04 23:56:35

Michał

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Zarejestrowany: 2011-06-23
Posty: 743

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Nie wiem po co sobie to komplikować. Pod koniec turnieju każdy pokazuje sędziemu obie rozpiski i gra gitara. Nie ma - to karniaki. Proste. Nie wiem po co to komplikować.

Ze scenariuszami, to uważam że powinno się przyznawać komplet punktów możliwych do zdobycia przez armię na stole. Tzn jeśli miało się np pojmać 3 przeciwników, a wszyscy zostali rozmaśleni z HMG podczas bitwy to punktów się nie dostanie. Jeśli miało się zająć strefę wroga, to jest to wykonalne i punkty zostają przyznane. Znów, najprostsze rozwiązanie jest imo najlepsze.

Co do malowanie to się nie wypowiem obiekwytnie, bo ja mam armie wymalowaną powyżej 3 kolorów.

Offline

 

#16 2011-12-05 00:10:42

 Baal

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 732

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Co do dwójki. Jak ma się model, które soą malowane w 2 kolorach ? Mówię tu i wszystkich botach w różnych armiach. nie wiele jest takich, które mają 3 kolory.
pkt. 1 zgadzam się z Michałem
pkt 3 Powinien zostać


Hell Dorado - Mercenaries
Konfrontacja - Wolfeni/ Keltowie Sessairs
WH40k - Blood Angels/ Dark Eldar
WHFB - High Elves

Offline

 

#17 2011-12-05 07:43:59

 chupakabra

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Skąd: wiesz, rozumiesz
Zarejestrowany: 2011-02-13
Posty: 466

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Co do malowania, to ja to traktuje jako zlo konieczne, ja chce grac a nie malowac. Oczywiscie lepiej sie gra pomalowanymi ale nie powinno byc to brane pod uwage generalnie. Mozna by bylo rozwazac przyznawanie pkt-ow gdy np jest remis. Wygrywa ten ktory ma pomalowane.


∞ - ale "F" !!!, Hölle Dorato

Offline

 

#18 2011-12-05 08:59:37

 dardzin

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-22
Posty: 949

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Z drugiej jednak strony, każdy wie z czym wiąże się nasze hobby - oprócz grania, należy także malować. Ja nie mam pomalowanych modeli wszystkich, bo nie mam na to czasu. Jednak dostałem sygnał od osób, które np. dostały figurkę 2 dni przed turniejem i nie zdążyły jej pomalować, lecz pozostałe figsy były pomalowane i miały wykończone podstawki. Takie osoby nie dostały punktów, no bo nie ma 100% armii. A Ci drudzy, to Ci którzy maźną na 3 kolory i mają 2 pkt.

@Baal Dla mnie pomalowany model, to model wykończony, więc w przypadku Palbotów to jest szukanie dziury w całym


Konfrontacja || Hordes || Infinity || Battlegroup || Firestorm Armada || BW- Napoleon || Afterglow || Ogniem i Mieczem

Offline

 

#19 2011-12-05 09:01:11

 Asar

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

status asar.bs@gmail.com
3594059
Zarejestrowany: 2011-01-11
Posty: 2238
WWW

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Pallboty maluje się max 2h.


Bartosz Skorupa [ skorupa.net ] -- kramik
PanO: 2885p, CA, Toha, SM: 2000, Wolfeny: 200, Empire of the Jade Triad, Khaliman republic

Offline

 

#20 2011-12-05 13:39:51

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

A ja tak sobie pozwolę przypomnieć co sędzia powinien/może robić na turnieju

1. Rozstrzyganie kwestii spornych (zasady/LOS) za pomocą wiedzy nabytej i przy pomocy podręcznika. Jego decyzja jest ostateczna.

2. Ocena pomalowanych modeli. Tu wg mnie powinna być pewna skala wg ilości i jakości wykonanej pracy.

3. Sprawdzanie zgodności rozpiski ze stanem faktycznym i asystowanie przy modelach, które nie są fizycznie na stole.

4. Przyznawanie punktów dodatkowych (bonusowych/potrąceń) za ustalone przez regulamin sytuacje.

5. Ustalanie par grających wg punktacji uzyskanej w trakcie trwania turnieju. Pierwsza tura losowa albo wg rankingu w lidze.

6. USTAWIANIE TERENU. Tylko on może to robić. Stoły stałe na cały turniej lub zmieniane co bitwę. Jeśli to pierwsze to dbanie o to, by każdy grał na różnych stołach w miarę trwania turnieju. To on ustala gdzie kto gra, a nie, że gracze sobie wybierają.

7. W przypadku nieparzystej ilości graczy może toczyć bitwy z osobą bez pary. Osoba taka jest traktowana jakby miała baja, a rozgrywka nie liczy się w turnieju.

Tyle ode mnie.


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#21 2011-12-05 14:16:55

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

cavalierdejeux napisał:

Z całym szacunkiem, ale nie... od tego jest sędzia. Po to jest między innymi na turnieju. Nie gra (ponoć), więc jest bezstronny.

Dzięki Piotrze za opinie w tej materii.

Michał napisał:

Nie wiem po co sobie to komplikować. Pod koniec turnieju każdy pokazuje sędziemu obie rozpiski i gra gitara. Nie ma - to karniaki. Proste. Nie wiem po co to komplikować.

W naszym przypadku rozwiązanie zaproponowane przez Michała jest najlepsze chyba.



Michał napisał:

Ze scenariuszami, to uważam że powinno się przyznawać komplet punktów możliwych do zdobycia przez armię na stole. Tzn jeśli miało się np pojmać 3 przeciwników, a wszyscy zostali rozmaśleni z HMG podczas bitwy to punktów się nie dostanie. Jeśli miało się zająć strefę wroga, to jest to wykonalne i punkty zostają przyznane. Znów, najprostsze rozwiązanie jest imo najlepsze.

Można by to podejście przetestować na najbliższym turnieju, lecz może ono stworzyć dwie moim zdaniem niezbyt pożądane sytuacje:

1. Spory dotyczące tego które elementy scenariuszy są wykonywalne a które nie (tutaj istnieje wiele subiektywizmu w ocenach)
2. Podejścia które pozwoli olewać kompletnie niektóre scenariusze i skupić się tylko na eksterminacji wroga bo i tak punkty za scenariusz dostaniemy.

Dobrym i wartym rozważania jest rozwiązanie w którym każdemu z zadań przyporządkujemy mnożnik np. 0.6 za wykonanie misji (po 0.2 za zadanie) i mnożymy to przez ilość punktów które ostały nam się na polu walki (tutaj ewidentny boost dają modele z bagage, ale od tego między innymi one są). Rozwiązanie to zmusza do wykonywania scenariusza, dbałość o przeżywalność naszych jednostek i eksterminację przeciwnika jednocześnie. Trzeba by było zrewidować po tym tabele przeliczające małe punkty na duże ale moim zdaniem ma to sens.


chupakabra napisał:

Co do malowania, to ja to traktuje jako zło konieczne, ja chce grac a nie malowac. Oczywiscie lepiej sie gra pomalowanymi ale nie powinno byc to brane pod uwage generalnie. Mozna by bylo rozwazac przyznawanie pkt-ow gdy np jest remis. Wygrywa ten ktory ma pomalowane.

dardzin napisał:

Z drugiej jednak strony, każdy wie z czym wiąże się nasze hobby - oprócz grania, należy także malować. Ja nie mam pomalowanych modeli wszystkich, bo nie mam na to czasu. Jednak dostałem sygnał od osób, które np. dostały figurkę 2 dni przed turniejem i nie zdążyły jej pomalować, lecz pozostałe figsy były pomalowane i miały wykończone podstawki. Takie osoby nie dostały punktów, no bo nie ma 100% armii. A Ci drudzy, to Ci którzy maźną na 3 kolory i mają 2 pkt.

@Baal Dla mnie pomalowany model, to model wykończony, więc w przypadku Palbotów to jest szukanie dziury w całym

Widzimy tutaj dwa odmienne podejścia do malowania stąd dawanie dużych punktów za malowanie zawsze będzie kontrowersyjne (jak zauważył Darzinm przytaczając powyższy przykład), swojego czas grałem trochę w pewnej grupie w UK i tam rozwiązali to nagrodą dodatkową za malowanie (która była ustalonym procentem z puli wstępu), co osobiście bardzo przypadło mi do gustu.

Ostatnio edytowany przez KvaNfield (2011-12-05 14:20:58)

Offline

 

#22 2011-12-05 14:33:57

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Moje dwa grosze co do scenariuszy - Sugerowałbym rozegranie turnieju rozliczanego wogóle tylko i wyłącznie na punkty za sdcenariusze (nie uwzglednianie punktów za stracone jednostki) to raz. Dwa - gra kończy się 4/5 tura, lub w momencie gdy jedna z armii zostanie zmieciona/ucieknie ze stołu - punkty są naliczane za zrealizowane _do tego momentu_ objective'y.

Dlaczego sugeruję taki przebieg? Ponieważ w tej chwli, grając na 250 punktów, mogę zrealizować w pełni objectivy i dalej przegrać przy sytuacji (zgadzam się, że czysto teoretycznej) gdzie przeciwnik nie realizuje żadnego objective'a, zabija wszystkie moje modele nie tracąc żadnego.

Skoro gramy scenariusze, to punktujmy tylko scenariusze...


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#23 2011-12-05 17:32:35

Michał

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Zarejestrowany: 2011-06-23
Posty: 743

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

@Kvan

Nagroda za malowanie to u nas chybiony pomysł, bo turnieje są cykliczne i przychodzą na nie ci sami gracze mniej więcej. Znaczy wygrywała by malarkę ciągle ta sama osoba. Można faktycznie patrzeć na malarkę przy remisie VP, przed porównaniem MP. Ale to trochę spycha ją na margines.. sam nei wiem. Takei rozwiązanie jest do przyjęcia.

Co do scenariuszy, to jest mi to obojętne. Możemy przetestować ten styl z mnożnikami, chociaż może się to troche skomplikowanie liczyć podczas turnieju.

Offline

 

#24 2011-12-05 17:39:22

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

@Michał tam też turnieje były cykliczne, niemniej jednak spektrum graczy było szersze.

Chodzi mi głównie o to aby malowanie nie było źródłem kontrowersji oraz aby było doceniane za razem. Można by się zastanowić nad rozwiązaniem w którym nagroda za malowanie  (powiedzmy 20-30% puli za każdym razem) była losowana pośród tych którzy mają pomalowane 100%. Innym rozwiązaniem jest rzeczywiście patrzenie dopiero przy remisie VP, ale jak zauważyłeś spycha to ją na margines trochę. Z drugiej strony czy to źle? Przecież to są turnieje a nie konkursy malarskie.

@Jarv, Twój pomysł też jest warty rozważania i przetestowania. Wycinanie przeciwnika zawsze będzie konieczne gdyż to on stoi nam na przeszkodzie podczas wykonywania misji.

Ostatnio edytowany przez KvaNfield (2011-12-05 17:42:41)

Offline

 

#25 2011-12-05 17:56:23

 Baal

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 732

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Z tego co czytam to wychodzi na to, że mamy wiele problemów, które nurtują nas już od dawien dawna, tylko nikt nie miał odwagi o tym pisać. Poleciał jeden mały kamyczek i lawina się uzbierała. Niech ktoś to weźmie zbierze w całość i zrobi poprawki.

P.S. Popieram Cavaliera


Hell Dorado - Mercenaries
Konfrontacja - Wolfeni/ Keltowie Sessairs
WH40k - Blood Angels/ Dark Eldar
WHFB - High Elves

Offline

 

#26 2011-12-05 21:44:11

 chupakabra

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Skąd: wiesz, rozumiesz
Zarejestrowany: 2011-02-13
Posty: 466

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

A jak to było na masterze w Lublinie ??


∞ - ale "F" !!!, Hölle Dorato

Offline

 

#27 2011-12-05 22:59:01

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Jako fowowy obieżyświat wtrącę parę groszy.

U "nas" malowanie ma bardzo formalną oprawę punktową i są ścisłe wymogi ile czego za co. Są min. 3 kolory, odróżnianie plutonów i dowódców itp. Tutaj dało by się myślę podobne wytyczne skomponować typu:

Wszystkie modele w min. 3 kolorach: 3pkt
Wysiwig: 1 pkt
Podstawki: 1 pkt
Front Arc 1: pkt

Generalnie punkty za malowanie i inne dodatki mogą w FOW osiągać pułap nawet 25% wszystkich dostępnych punktów (tutaj w 3 grach da się wymaksować 24 pkt + moja lista 6 to 30 pkt za cały turniej i hobbystyka daje nam 20%. Czy to dużo czy mało nie ośmielam się oceniać.

Generalnie fowowi sędziowie mają w nosie "ładność" - badziewne malowanie spełniające ostre standardy daje tyle samo punktów co superpiękne w tym samym standardzie. Dodawany jest czasem jeden "Wow!" - najbardziej wypasione malowanie (hobby, nie wymagania turniejowe decydują). Leży to w gestii organizatorów i nie wszyscy na to idą. Czasem jest osobna nagroda, czasem ekstra chyba 3 duże punkty (przy 80 za turniej to naprawdę pikuś).

Generalnie najważniejsze są nie walory czysto estetyczne, tylko wyprofilowanie modelingu tak, by i tobie i przeciwnikowi grało się łatwiej.

Bardzo podoba mi się pomysł Jarva na zagranie na same objectivy bez trupów. To by zmieniło tryb grania i utrudniało zrobienie standardowych mega rozpisek.

Wnosiłbym też o znormalizowanie jakoś zasad terenów, bo na kij mi multiterrain albo zero gravity jak wszędzie jest to samo. Wiem, że to wymaga makiet i specjalnych stołów, ale jest nas tylu, że moglibyśmy spokojnie podobierać się w pary-trójki-czwórki i wspólnie poknuć makiety/stoły danego rodzaju (woda, próżnia itp.) Uroczym dodatkiem byłoby dorzucenie limited visibility zone, coby fizyczny wygląd terenu też mógł zagrać. Strasznie mi tego brakuje, bo nawet w tak topornym FOWie to gra, a tutaj nie. Spróbujmy tak zagrać z jeden turniej, potem ocenimy, czy warto się tego trzymać, czy nie.

To takie luźne przemyślenia, ale w życiu już trochę pograłem i pomyślałem, że się podzielę wrażeniami.
P.S. Tak, trzy 'generalnie" pod sobą są celowo!

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2011-12-05 23:00:03)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#28 2011-12-05 23:25:05

 dardzin

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-22
Posty: 949

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Mnie również odpowiada pomysł Jarva, ciekawi mnie jak to by wyglądało na poważniejszym turnieju. Wtedy rozpiski musiały by być bardziej różnorodne. No i co wtedy zrobiliby nasi kochani pałerGEJmerzy?


Konfrontacja || Hordes || Infinity || Battlegroup || Firestorm Armada || BW- Napoleon || Afterglow || Ogniem i Mieczem

Offline

 

#29 2011-12-06 01:04:32

Michał

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Zarejestrowany: 2011-06-23
Posty: 743

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

A mi się takie rozwiązanie nie podoba, jakie prezentuje Jarv, bo to będzie prowadzić do gry w stylu: nie będe zabijał tej ostatniej cheerliderki żeby zrobić scenariusz, albo: ucieknę ostatnimi dwoma modelami to nie zdąży zrobić scenariusza.

Spróbujmy to z tymi mnożnikami.

Offline

 

#30 2011-12-06 02:09:30

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

zgadzam się z Michałem, scenariusze powinny być alternatywą dla zdobywania punktów w bitwach a nie ich głównym źródłem gdyż:
1. od oceniania bitew po samych scenariuszach są eventy
2. prowadzi to do głupiego zachowania które jest zupełnie nienaturalne ale korzystne scenariuszowo
3. często zdarza się że nie jest się w stanie wypełnić wszystkich punktów scenariusza bez głupiego ryzyka straty modeli np: punktując wyłącznie dotarcie do strefy wroga trzeba poświęcić kogoś żeby to osiągnął, ale czyż nie bliższe rozsądkowi było by wyeliminowanie przeciwników umożliwiając sobie tym samym wykonanie objectivu?
4. może się okazać że wykonanie scenariusza jest niemożliwe od pewnego momentu bitwy i teraz odmawiamy takiej osobie ugrania punktów w inny sposób (eliminacja wroga) skazując ją na wegetację do końca gry
przykład: punkty za eliminację specjalistów - a jeśli wróg nie miał specjalistów to jest 0 punktów? a może max w tym wypadku? a może udupmy takiego gracza bo przecież mógł wylosować scenariusz który dało by się zrobić..

btw: często same killsy bez wykonania ani jednego scenariusza nie są wystarczające więc i tak wszystkim na nich zależy

btw2: jeżeli w 3 turze jeden z graczy czyści drugiemu stół powinien móc sam dograć pozostałe tury aby było możliwe wykonanie scenariuszy bo inaczej doprowadzi to do tego że trzeba będzie oszczędzić 1 model przeciwnika i pozwolić mu się ostrzeliwać tylko po to żeby mieć czas na wykonanie jakiejś misji - ABSURD!

Offline

 

#31 2011-12-06 13:37:04

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

@chupakabra - w Lublinie za malowanie był jeden duży punkt. Co do systemu liczenia, to tam dostawałeś VP tylko za scenariusze ale sposób ich zliczania był dziwny gdyż dostawałeś punkty ujemne za porażkę.

@ darzin - w przypadku TAOsa, to rozwiązanie może się nie sprawdzić gdyż niektóre misje wręcz wymagają czystej eksterminacji (np atak, likwidacja) a inne nie. Przy bardziej dopracowanych i różnorodnych scenariuszach (tutaj ukłon w stronę Lublina i eventu Heavy Gear) możemy się o to pokusić

@Artois - ad 1-2. Master był na samych scenariuszach i powiem że bitwy były naprawdę na bardzo wysokim poziomie, scenariusze były tak napisane że trzeba było eksterminować
              ad 3. Wszystko zależy, czasami nie masz czas na eksterminację wszystkich bo misja wymaga pośpiechu, wtenczas trzeba to inaczej taktycznie rozegrać grę
              ad 4. W przypadku TAOsa nie ma punktów nie możliwych do eksterminacji, w przytaczanym przez Ciebie przykładzie jest dopisek że w przypadku braku specjalisty punkty dostajesz za zlikwidowanie najdroższego punktowo modelu.

Proponuję dlatego rozwiązanie oparte na mnożeniu punktów za modele które nam zostały na stole (ograniczy to samobójcze rajdy) przez współczynnik 0.2 za każde wykonane zadanie z misji (zadań jest 3 na każdej karcie, mamy dwie karty misji czyli maksymalny mnożnik jaki możemy otrzymać to 1.2). Rozwiązanie to wymusza zarówno wykonani scenariuszy jak i eksterminację przeciwnika. Jak wytniesz przeciwnikowi wszystko to automatycznie ograniczysz ilość możliwych przez niego punktów do zdobycia do zera. Przy tym trzeba pamiętać o scenariuszu zaraz, jak nie zrealizujesz żadnego to mimo że go wyciąłeś też dostaniesz zero (bo nie wykonałeś Ci powierzonej misji).

ad btw2.
Jak wykończysz całego przeciwnika w 3 turze bez wykonania żadnej misji oznacza to tylko tyle że nie do końca właściwie zaplanowałeś tą potyczkę. Jest to bład za który zapłacisz albo pozwalając się ostrzeliwać albo niższym wynikiem na końcu (jeśli wykończysz ten model bez zrealizowania odpowiednich części scenariusza).

Proponuje tylko na koniec aby w przypadku terminacji gracz mógł wykonać swoją turę do końca (zużyć wszystkie ordery) aby obaj gracze mieli możliwość zagrania takiej samej ilości tur.

Ostatnio edytowany przez KvaNfield (2011-12-06 13:39:48)

Offline

 

#32 2011-12-06 16:06:49

Michał

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Zarejestrowany: 2011-06-23
Posty: 743

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Ten mnożnik to ciekawa opcja. A co do kończenia gry, to ja rozwiązałbym to tak: jak wyrżniesz przeciwnika, to możesz do końca rozergrać swoje tury które ci zostały. Czyli jak skasowałęś go w 4 turze, to masz jeszcze 5 żeby gdzieś pobiec, coś zająć itp. To taki kompromis między przyznawaniem punktów z automatu a nie dostawaniem żadnych.

Offline

 

#33 2011-12-06 23:59:59

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Jako że poruszyliśmy tutaj wiele opcji, postanowiłem rozdzielić owe kwestie na kilka sond aby łatwiej było nam podsumować dyskusję.

Zapraszam do głosowania:

Sonda 1. Dotycząca zmian liczenia VP
Sonda 2. Dotycząca punktu 4c, sposobu zmian liczenia zrealizowanych zadań.
Sonda 3. Dotycząca zmian wpływu malowania modeli na VP

Sondy potrwają do czwartku w związku z czym proszę wszystkich zainteresowanych o niezwłoczne oddanie głosu.

Offline

 

#34 2011-12-07 00:39:37

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Zdaję sobie sprawę, że dawno nie byłem na turnieju ale wyłącznie brak czasu uniemożliwia mi uczestnictwo a nie brak chęci do grania. Niemniej zauważyłem dziwną tendencję do ciągłej chęci zmieniania systemu który się sprawdza, co ma zarówno odzwierciedlenie w regulaminach turniejów jak i modyfikacjach zasad samej gry. Cieszę się że Infinity mimo, że jeszcze nie gości u nas nawet rok, szybko się rozwija i wciąż żyje w naszym środowisku, ale nie podoba mi się nieustanny pęd ku wprowadzaniu kolejnych poprawek. Chciało by się zapytać, Quo vadis Infinity? Bo jeszcze kilka turniejów opuszczę i nie poznam tego systemu bo okaże się że będziemy grać w zupełnie inną grę niż ta dla której kupiliśmy na początku modele.

Nie chcę krytykować zmian jako takich, bo czasem są konieczne. Wnioskuję jednak o umiar oraz rozważne ich wprowadzanie a nie na szybcika zgodnie z logiką: "zróbmy burzę w szklance wody, rozeznajmy się w opiniach, podgrzejmy atmosferę jeszcze bardziej a następnie szybką sondą załatwmy sprawę". Nie zamierzam jednak blokować zwolenników braku stabilizacji oraz spójności systemu. Chciałbym jednak od czasu do czasu zagrać turniej na domyślne zasady, bez tych wszystkich fajerwerków w regulaminach, na siłę uszczęśliwiających uczestników. Wnioskuję zatem o to aby chociaż co drugi turniej był n.o.r.m.a.l.n.y a w pozostałych róbcie sobie co chcecie.

Pozdrawiam

Ostatnio edytowany przez Artois (2011-12-07 00:40:39)

Offline

 

#35 2011-12-07 01:01:08

 dardzin

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-22
Posty: 949

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Kolego Tomku,
Jak słusznie zauważyłeś Infinity jest u nas jeszcze niecały rok, w związku czym system się rozkręca. Co wg mnie jednoznaczne jest, że cały czas testujemy coś nowego, co pozwoli urozmaicać grę i dodawać jej nowych akcentów (również lokalnych, będąc np. w Lublinie gra się zupełnie inaczej). Nikt z nas nie modyfikuje mechaniki gry czyt. systemu, lecz tylko regulamin turnieju, który nie jest w 100 % związany z systemem, bowiem dotyczy również zasad malowania i innych poruszanych tu kwestii. Z turnieju na turniej jesteśmy mądrzejsi o niektóre doświadczenia, jesteśmy świadomi co się sprawdza, a co nie - stąd też powstają te długie dyskusje. Powiem krótko - gdybyś bywał częściej na turniejach inaczej podchodziłbyś do sprawy.


Konfrontacja || Hordes || Infinity || Battlegroup || Firestorm Armada || BW- Napoleon || Afterglow || Ogniem i Mieczem

Offline

 

#36 2011-12-07 07:41:38

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Poza tym mówiąc, że chcesz grać na normalnych zasadach systemowych rozgrywki - mówisz o prostej wyżynce bez żadnych scenariuszy. Przecież póki co Infinity nie posiada żadnego systemu scenariuszy i turniejów. Oficjalne zasady głoszą, że gra się toczy dopóki jedna strona nie ucieknie albo nie zostanie wycięta w pień. Taki turniej też można zagrać. Ciekawe po ilu sam zgłosiłbyś postulat o modyfikacji zasad turniejowych?


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

#37 2011-12-07 10:00:14

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Zmiany proponowane są wynikiem wielu dyskusji oraz sytuacji jakie powstały na kilku ostatnich turniejach, nie bez wpływu była też wymiana doświadczeń podczas mastera w Lublinie.

Należy też pamiętać że najprawdapodobniej w marcu Wrocław będzie gospodarzem kolejnego turnieju tej klasy, warto się dobrze do tego przygotować i mieć dopracowany/przetestowany regulamin.

Offline

 

#38 2011-12-07 12:40:51

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Temat z MASTEREM tutaj.


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#39 2011-12-07 13:03:56

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

SKLEP BOLTER

Chciałbym do jutra (czwartek) do północy wiedzieć kto będzie sędzią na turnieju... i TAK chodzi mi o osobę, która nie gra!


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#40 2011-12-08 18:58:41

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

A oto wyniki:

Za jakimi zmianami liczenia VP na turnieju 10.12 się opowiadasz?
"Sposób z mnożnikiem" zebrał najwięcej, czyli 61% głosów.

Za jaki wpływem malowania na VP na turnieju 10.12 się opowiadasz?
"Malowanie ma wpływ na pozycję przy remisie dużych pkt", zebrało najwięcej, czyli 33% głosów.

Gra zakończy się eksterminacją przeciwnika - gracz dostaje?
"Punkty za zrealizowane zadania, może dokończyć grę" zebrały najwięcej, czyli 76% głosów.

Pozostałe obstawienia znajdują się w odpowiednich tematach.

Offline

 

#41 2011-12-09 00:01:12

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

SKLEP BOLTER

A ja się pytam kto jest nie grającym sędzią?


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#42 2011-12-09 00:12:20

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

cavalierdejeux napisał:

SKLEP BOLTER

A ja się pytam kto jest nie grającym sędzią?

just Chuck Testa

Offline

 

#43 2011-12-09 00:38:51

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Zapomniałem Ci napisać PW. Ja jestem niegrającym sędzią.


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

#44 2011-12-09 01:17:51

Michał

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Zarejestrowany: 2011-06-23
Posty: 743

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

No fajnie, a jak będzie nieparzyście? Imo na lokalach bardzo ładnie sprawdza się sędziowanie grupowe. Mało nas, po co uszczuplać grono graczy niegrającym arbitrem. :roll:

Offline

 

#45 2011-12-09 08:20:57

 Baal

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 732

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Wtedy wylosuje się pary, a osoba, która zostanie będzie miała baja i tyle.
Ja dodam, że nie będzie mnie na turnieju


Hell Dorado - Mercenaries
Konfrontacja - Wolfeni/ Keltowie Sessairs
WH40k - Blood Angels/ Dark Eldar
WHFB - High Elves

Offline

 

#46 2011-12-09 11:06:26

 fala

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Stuttgart
Zarejestrowany: 2010-09-16
Posty: 885

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Ja też się raczej stawie z Bakuninem.

Offline

 

#47 2011-12-09 12:41:35

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Michał napisał:

Imo na lokalach bardzo ładnie sprawdza się sędziowanie grupowe.

Imo jeden z zabawniejszych tekstów na Forum


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#48 2011-12-10 01:38:14

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Regulamin  - poprawiony  napisał:

Turniej Infinity


Wiem, że TaOS już się wam przejadł, ale na daną chwilę nie ma jeszcze opracowanej alternatywy scenariuszowej. Mam nadzieję, że następny turniej da radę zrobić już na prawdziwych scenariuszach.

Wyniki tego turnieju będą liczone do Ogólnopolskiej Ligi Infinity! Szczegóły TUTAJ


Zapraszam wszystkich na Turniej Infinity, który odbędzie się w Bolterze 10 grudnia 2011r (sobota). Planowany start o godzinie 10:15.

W tym wątku proszę zgłaszać się do turnieju oraz wystawianą frakcję (sektorówkę), a ja w tym poście będę edytował listę graczy. Poniżej regulamin turnieju.

REGULAMIN

1. Organizacja turnieju
a. Start o 10:15.
b. Wejściówka 10 zł.
c. Gramy 3 bitwy. Każda po 2 godziny lub 5 tur.
d. Bitwy rozgrywane są w formacie 300 punktów, 6 S.W.C. Bonusowe S.W.C. z porucznika (np. +1 z Joan of Arc) normalnie powiększają ten limit.
e. Możliwe jest wystawianie rozpisek armii sektorowych oraz zwykłych dla danej frakcji.
f. Nie można wystawiać najemników. Wyjątkiem są armie sektorowe, dla których dany model najemnika jest integralną częścią listy dostępności modeli.
g. Każdy punkt armii ponad 300 to -1 DP. Rozpiski z S.W.C. ponad 6(7) punktów nie będą dopuszczone do gry.

2. Wymagania
a. Każdy gracz musi posiadać czytelne dwie pisemne rozpiski swojej armii oraz statystyki uzbrojenia modeli – jawną i niejawną.
b. Każdy gracz musi dysponować własną miarką oraz przynajmniej jedną kostką k20. Zalecane jest posiadanie własnego zestawu znaczników oraz wskaźnika laserowego.
c. Wszystkie modele muszą być sklejone – nie liczą się drobne elementy typu antenki. Na podstawkach powinny być zaznaczone Front Arci modeli. Oznaczenia FA nie są wymagane ale zdecydowanie zalecane. W przypadku braku oznaczeń, FA ustala się na podstawie linii biegnącej przez „barki” modelu. Wszelkie ew. wątpliwości będą rozstrzygane na niekorzyść gracza którego modele nie mają oznaczonych FA.
d. Każdy model musi znajdować się na odpowiedniej podstawce. W przypadku nieodpowiedniej podstawki (lub jej braku) konsekwencje oraz sposób rozwiązania tego problemu określa sędzia. Haqqislamski Maghariba – zalecana 3” podstawka. Jej brak nie powoduje żadnych konsekwencji.
e. Zalecane jest przyniesienie przynajmniej jednej makiety na turniej, aby możliwe było odpowiednie zastawienie stołów terenem.
f. Zalecane jest by każdy gracz posiadał komplet kart do wyboru misji.

3. Obostrzenia
a. Wszystkie modele muszą być modelami firmy Corvus Belli do gry Infinity.
b. Nie można proxować modeli, z wyjątkiem modeli jeszcze nie wydanych – wtedy możliwe jest wystawienie innego modelu do Infinity zamiast brakującego. Model proxujący musi być z tej samej frakcji, zbliżony rasą, typem –  np. HI, opancerzeniem. Należy o tym poinformować przeciwnika przed bitwą. Modele proxowane bez powodu będą usuwane ze stołu.
c. Możliwe jest wystawienie podstawowej piechoty z armii sektorowej jako zwykłej piechoty dla danej armii, jeżeli zgadza się uzbrojenie. Np. Yu Jing może wystawić Celestial Guard jako Zanshi. Jest to ukłon w stronę graczy, którzy wystartowali grę z armią sektorową a chcieliby zagrać również zwykłą wersją swojej frakcji.
d. Obowiązuje pełen WYSIWYG, tzn. model z Combi Riflem, nie może występować jako model z HMG. Wyjątek stanowią modele nie wydane (patrz wyżej).
e. Wszystkie niecodzienne sytuacje rozstrzyga sędzia.

4. Punktacja
a. Małe Punkty liczymy według schematu: Liczba małych punktów = Mnożnik wynikający z wykonanych zadań * Liczba punktów w modelach które zostały nam na stole.
Mnożnik równa się ilość wykonanych zadań (każda z karty misji ma 2 zadania) pomnożona przez 0.2, czyli: Mnożnik = 0.2 * Liczba wykonanych zadań

Przykład napisał:

Gracz A wylosował dwie karty misji, Likwidację i Triangulację, realizuje 2 zadania z pierwszej karty misji (zabija specjalistę i porucznika) oraz jedno z drugiej karty (ustawia nadajnik w rogu swojej strefy rozstawienia) więc jego suma współczynników będzie wynosiła 0.6 (0.4 za 1 misje i 0.2 za drugą). Na koniec potyczki zostało graczowi A aż 200pkt w modelach na stole w związku z czym zdobywa on ostatecznie 0.6*200 = 120 małych punktów.

Gracz B natomiast wylosował Sabotaż oraz Zasadzka, wykonał on wszystkie zadania z misji pierwszej oraz dwa z misji drugiej (zasadzka była wymierzona w misje Triangulacja), więc jego suma współczynników wynosi 1.0 (0.6 za pierwszą i 0.4 za drugą). Na koniec potyczki zostało mu 150 pkt w modelach w związku z czym zdobywa on ostatecznie 150*1.0 = 150 małych punktów.

Gracz A - 120 małych punktów
Gracz B - 150 małych punktów

b. Każde 0,5 punktu S.W.C. zabitego modelu to 5 Małych Punktów.
c. Punkty za zadania scenariusza przyznawane są na koniec gry.  Jeżeli gra zakończy się wcześniej zniszczeniem jednej ze stron to gracz kończy aktualną turę oraz wszystkie pozostałe aż rozegra piątą turę (czyli jeśli wybił przeciwnika w turze 3, kończy ją i rozgrywa jeszcze turę 4 i 5.) Do klasyfikacji liczone są zadnia które udało mu się wykonać.
d. Małe Punkty przeliczamy na Duże Punkty wg poniższego wzoru:
różnica      Wygrany      Przegrany
0 – 75            4               4
76 – 125         5               3
126 – 175       6               2
176 – 225       7               1
226+              8               0


e. Dodatkowe Duże Punkty można uzyskać/stracić w następujący sposób:
i. Brak pisemnej rozpiski w dwóch wersjach -5 DP
ii. Brak miarki i/lub kostki -1 DP
ii. Każdy punkt armii ponad 300 -1 DP
iv. Oglądanie rozpiski niejawnej innego gracza -5 DP

W przypadku gdy po zakończeniu gracze mają taką samą ilość dużych punktów, wyższą pozycję zajmuje ten który ma w 100% pomalowane modele, gdy obaj gracze mają armie pomalowane w 100%, wyższą pozycję w rankingu zajmuje gracz który zdobył więcej małych punktów.

5. Uwagi Dodatkowe
a. W Infinity są dwa typy rozpisek – jawne, czyli niezawierające modeli w Hidden Deploymeny, skoczków oraz porucznika, a także niejawne, czyli te zawierające wszystkie modele. W przypadku modeli używających holoprojectora lvl 1, na rozpisce jawnej zapisujemy model, który nasz holos będzie udawał. Rozpiska niejawna jest do wglądu tylko dla sędziego – pozostali gracze nie mają prawa znać rozpiski niejawnej przeciwnika. Gracz przyłapany na oglądaniu rozpiski niejawnej innego gracza zostanie ukarany pięcioma ujemnymi DP. Notoryczne łamanie tej zasady może skutkować dyskwalifikacją winowajcy z turnieju.
b. Makiety przyniesione na turniej muszą być wykończone.
c. Sędzia dobiera stoły dla sparowanych graczy poprzez losowanie.

d. Przed każdą bitwą gracz posiadający modele Camo / TO Camo (w tym miny wystawiane dzięki zdolności Minelayer) musi przypisać (zanotować) im numer i/lub kolor markera, pod którym może się wystawiać. Np. posiadając dwa modele Camo, notujemy, że Naga haker ma marker nr 1, Naga snajper ma marker nr 2. W momencie wyjawienia modelu kryjącego się pod danym markerem, przeciwnik może poprosić sędziego o potwierdzenie czy faktycznie ten model krył się pod tym markerem.
e. Ustawienie modeli w Hidden Deployment (TO Camo) należy bardzo dokładnie zanotować, tak by można było jednoznacznie określić gdzie i jak dany model powinien stać (lokacja, stojący/prone, dotyka makiety czy nie, cover, itp.). Jeżeli jest taka możliwość (a nie oszukujmy się - na pewno będzie ) należy wykonać zdjęcie ustawionego modelu, np. aparatem w telefonie. Po ujawnieniu się modelu (jako model lub marker) przeciwnik może poprosić sędziego o potwierdzenie czy faktycznie ten model, w taki sposób krył się w tym miejscu.




SCENARIUSZE

Karty wyboru misji można pobrać pod TYM adresem. Zasady są przetłumaczoną i lekko zmodyfikowaną wersją zasad TaOS

Rozstawienie:

Normalne zasady inicjatywy i rozstawienia

Selekcja misji:

Po rzucie na inicjatywę i rozstawienie (zanim modele zostaną rozstawione na stole) obydwaj gracze losują misje z listy poniżej, by ustalić swoje Główne i Poboczne Zadania (2 rzuty lub wylosowanie kart z puli). Rzuty należy wykonać w tajemnicy przed przeciwnikiem.

Rzut K10:
1 – Ofensywa
2 – Blokada
3 – Likwidacja
4 – Triangulacja
5 – Zwiad
6 – Zdobycie Informacji
7 - Sabotaż
8 - Atak
9 - Pojmanie
10 - Zasadzka

1. Ofensywa

20 MP jeśli żadna z Twoich jednostek nie znajduje się w Twojej strefie rozstawienia na końcu gry,
20 MP jeśli przynajmniej 1/2 Twoich jednostek jest na połowie stołu zbliżonej do strefy rozstawienia przeciwnika  na końcu gry,
20 MP jeśli jedna lub więcej z Twoich jednostek znajduje się w strefie rozstawienia przeciwnika.

2. Blokada

20 MP jeśli na końcu gry, w Twojej strefie rozstawienia nie znajduje się żadna wroga jednostka,
20 MP jeśli na końcu gry, żadna z jednostek wroga nie znajduje się na połowie stołu bliższej Twojej strefy rozstawienia,
20 MP jeśli Twoje jednostki nie zaczeły uciekać.

3. Likwidacja

20 MP za zlikwidowanie porucznika (LT) przeciwnika,
20 MP za zlikwidowanie najdroższej punktowo jednostki przeciwnika na stole (wliczając w to markery),
20 MP za zlikwidowanie specjalisty (doctor, hacker lub inżynier). Jeśli wroga armia nie ma na stanie specjalistów, HI, TAG lub REM mogą posłużyć do zdobycia 20 MP.
Przyznawane jest 20 MP tylko za pierwszą likwidację danego typu.

4. Triangulacja

20 MP za rozstawienie każdego namiernika bombardowania orbitalnego w odległości 10″ od rogu stołu. Maksymalnie można zdobyć 60 MP. Tylko 1 namiernik może zostać rozstawiony w Twojej strefie rozstawienia, pozostałe muszą zostać umieszczone w strefie przeciwnika. Każdy namiernik musi zostać rozstawiony przy innym rogu stołu.
Namierniki bombardowania orbitalnego – każdy model w Twojej armii przenosi jeden namiernik. Rozstawienie namiernika jest identyczne jak podłozenie miny. Namiernika nie można zniszczyć i nie może on eksplodować.

5. Zwiad

20 MP za „zmapowanie” strefy rozstawienia przeciwnika,
20 MP jeśli na końcu gry Twoje jednostki posiadają LoF do 50% wrogich jednostek (liczba modeli, nie ich koszt),
20 MP jeśli na końcu gry Twoje jednostki posiadają LoF do wszystkich modeli przeciwnika. (Spełnienie trzeciego punktu gwarantuje 40 MP – za trzeci oraz drugi warunek).
Mapowanie – short skill, wymaga normal roll na WIP. Generuje ARO, nie można użyć go w ARO. Model, który próbuje użyć tej umiejętności musi znajdować się w strefie rozstawienia przeciwnika.

6. Zdobycie Informacji

20 MP za każdy Cube/Dokument zebrany z nieprzytomnego/martwego modelu przeciwnika – maksymalnie można zdobyć 60 MP. Modele które nie posiadają Cube’a mają przy sobie Dokument – każdy model posiada tylko jeden Cube/Dokument. Zebranie Cube’a/Dokumentu wymaga short skilla – wykonuje się go poprzez normal roll na WIP. Umiejętność ta generuje ARO i nie może być wykorzystana w ARO.

7. Sabotaż

Podczas rozstawienia wybierz sekretnie średni element scenerii położony w całości wewnątrz wrogiej strefy rozstawienia. Zanotuj wybrany element scenerii.
Każdy z twoich żołnierzy posiada jeden ładunek wybuchowy (niedetonowalny, niezniszczalny i nie można go zebrać w ramach Special Skilla Booty), który można podłożyć dopiero w kolejnej turze od wejścia modelu na stół.

20 MP za każdy podłożony ładunek w kontakcie z wybranym elementem scenerii. Maksymalnie można podłożyć 3 takie ładunki.

8. Atak

20 MP jeżeli ponad połowa wrogich jednostek jest martwa lub nieprzytomna (nie liczą się modele zhakowane, przejęte i zsepsitorowane),
20 MP jeżeli przeciwnikowi pozostały 2 lub mniej jednostek,
20 MP jeżeli przeciwnikowi pozostała co najwyżej jedna jednostka.

9. Pojmanie

20 MP za każdego pojmanego przeciwnika. Można pojmać maksymalnie 3 wrogie modele.

Przeciwnik jest traktowany jako pojmany jeżeli przeszedł do stanu martwy lub nieprzytomny w wyniku walki wręcz. Natychmiast po pojmaniu model usuwany jest z gry. Zasada ta przestaje obowiązywać po pojmaniu 3 wrogów.

10. Zasadzka

Podczas fazy rozstawienia pokaż tę kartę przeciwnikowi. Przeciwnik musi pokazać jedną ze swoich misji - ta misja ulega zasadzce. Połóż kartę zasadzki obok. Karta Zasadzka nie może ulec zasadzce (to trochę jak dzielenie przez zero - nie róbmy tego).

Otrzymujesz 60 MP minus MP zdobyte przez przeciwnika za misję, która uległa zasadzce.

LISTA GRACZY:
1. Sebastian blackout_sys Pietrzak - PanOceania (Shock Army of Accontecimento)
2. Michał Michał Ławniczak - Combined Army (Shasvastii)
3. Ostatni Władca Wiatru Zielarz - Nomads (Bakunin) <- bardzo proszę o podawanie pełnych danych!
4. Cyprian chupakabra Chwalczuk - Yu Jing
5. Tomek Czys Hałon - PanOceania
6. Michał dardzin Dardziński - PanOceania (Military Order)

7. Łukasz KvaNfield Poczęsny - Nomads / Aleph
8. Janusz Baal Pawluk - Yu Jing
9. Mateusz teperak Mastalerz - PanOceania

Offline

 

#49 2011-12-11 14:05:46

Michał

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Zarejestrowany: 2011-06-23
Posty: 743

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

ALe tłumy były! ;P

Scenariusze dały radę, trzeba się było przestawić stricte na cel, żeby nie obudzić sie z ręką w nocniku.

Offline

 

#50 2011-12-11 14:32:49

 dardzin

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-22
Posty: 949

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Jak wyniki? Z racji mojej nieobecności proszę kogoś o recenzję z mnożnika


Konfrontacja || Hordes || Infinity || Battlegroup || Firestorm Armada || BW- Napoleon || Afterglow || Ogniem i Mieczem

Offline

 

#51 2011-12-11 15:17:37

Michał

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Zarejestrowany: 2011-06-23
Posty: 743

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

moje Zjednoczone Armie podbijające kosmos
Kvan
Chupa

a potem nie pamiętam kolejności ;( więc nie strzelam

Offline

 

#52 2011-12-11 17:26:37

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

1. Michał
2. KvaNfield
3. Chupakabra
4. Teperak
5. Czys
6. Fala


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

#53 2011-12-11 19:47:11

 czys

http://i.imgur.com/LOEAg.png

4600800
Skąd: ul. Prusa
Zarejestrowany: 2011-03-19
Posty: 679
WWW

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Ja jak zawsze drugi (od końca)

Ostatnio edytowany przez czys (2011-12-11 19:47:30)


http://www.mrocznyraj.pl/gfx/tbb-bar.jpg

Offline

 

#54 2011-12-12 11:30:41

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

dardzin napisał:

Z racji mojej nieobecności proszę kogoś o recenzję z mnożnika

To może ja się pokuszę o recenzję. Moim zdaniem sposób z mnożnikiem bardzo dobrze odzwierciedla stan faktyczny rozgrywki oraz podkreśla różnice między misjami. Wymusza on traktowanie zadań jako integralnej części całej rozgrywki, są one niezbędne do zdobycia jakichkolwiek małych punktów. Drugą istotną zaletą tego systemu jest to że ogranicza on samobójcze rajdy i wymaga dokładnego zanalizowania ich opłacalności (w końcu to co się liczy to punkty które zostały nam na stole a nie to co udało nam się ubić). Ogólnie sprawa się to moim zdaniem dużo lepiej niż poprzedni sposób liczenia.

Offline

 

#55 2011-12-12 23:53:51

 fala

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Stuttgart
Zarejestrowany: 2010-09-16
Posty: 885

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Ja jako fan samobójczych rajdów muszę przyznać, że byłem zawiedziony jak mój przedostatni ludek (dowódca) rozłożył ostatnim tchnieniem (przed wybuchnięciem od rakiety) w rogu wroga marker triangulacji, spełniając tym w sumie 1,0/1,2 misji i to zostało mi przemnożone przez moje pozostałe wojsko, tj. 1 moderatora (9 pkt.)...

No cóż, liczy się frajda

Offline

 

#56 2011-12-13 07:39:19

 Asar

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

status asar.bs@gmail.com
3594059
Zarejestrowany: 2011-01-11
Posty: 2238
WWW

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

A to jak tak trochę o sam turniej, czy były jakieś trudne tereny?


Bartosz Skorupa [ skorupa.net ] -- kramik
PanO: 2885p, CA, Toha, SM: 2000, Wolfeny: 200, Empire of the Jade Triad, Khaliman republic

Offline

 

#57 2011-12-13 10:26:28

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Były lasy z Low Visibility Zone, było Aquatic i Zero-G. Do lasów muszę się przyznać, że byłem przekonany iż LVZ nie stackuje się z coverem ale to nieprawda. Jeżeli jesteśmy w coverze za lasem to jest naliczana kara -6 do BS.

Była też droga, ale nikt nie miał ze sobą taborów kozackich, więc się nie przydała


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

#58 2011-12-13 10:36:27

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Turniej Infinity 10 grudnia 2011

Ogólnie tereny bardzo urozmaiciły rozgrywkę moim zdaniem, trzeba było brać pod uwagę przy wielu istotnych decyzjach.

Offline

 

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
przegrywanie kaset vhs warszawa olej z pestek malin wodomierze wrocław