W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Turniej Infinity - Quick & Dirty
Zapraszam wszystkich na Turniej Infinity, który odbędzie się w Bolterze 31 marca 2012r (sobota). Planowany start o godzinie 10:15.
W tym wątku proszę zgłaszać się do turnieju oraz wystawianą frakcję (sektorówkę), a ja w tym poście będę edytował listę graczy. Poniżej regulamin turnieju.
REGULAMIN
1. Organizacja turnieju
a. Start o 10:15.
b. Wejściówka 10 zł.
c. Gramy 4 bitwy. Każda po 80 minut lub 4 tury plus 5-ta na 14+. Jeżeli jedna ze stron zostanie wybita do nogi, przeciwnik może dokończyć grę w ramach pozostałych tur/czasu.
d. Bitwy rozgrywane są w formacie 150 punktów, 3 S.W.C. Bonusowe S.W.C. z porucznika (np. +1 z Joan of Arc) normalnie powiększają ten limit.
e. Możliwe jest wystawianie rozpisek armii sektorowych oraz zwykłych dla danej frakcji.
f. Nie można wystawiać najemników. Wyjątkiem są armie sektorowe, dla których dany model najemnika jest integralną częścią listy dostępności modeli.
g. Każdy punkt armii ponad 150 to -1 DP. Rozpiski z S.W.C. ponad 3(4) punktów nie będą dopuszczone do gry.
2. Wymagania
a. Każdy gracz musi posiadać czytelne dwie pisemne rozpiski swojej armii oraz statystyki uzbrojenia modeli – jedną jawną i jedną niejawną.
b. Każdy gracz musi dysponować własną miarką oraz przynajmniej jedną kostką k20. Zalecane jest posiadanie własnego zestawu znaczników oraz wskaźnika laserowego.
c. Wszystkie modele muszą być sklejone – nie liczą się drobne elementy typu antenki. Na podstawkach powinny być zaznaczone Front Arci modeli. Oznaczenia FA nie są wymagane ale zdecydowanie zalecane. W przypadku braku oznaczeń, FA ustala się na podstawie linii biegnącej przez „barki” modelu. Wszelkie ew. wątpliwości będą rozstrzygane na niekorzyść gracza którego modele nie mają oznaczonych FA.
d. Każdy model musi znajdować się na odpowiedniej podstawce. W przypadku nieodpowiedniej podstawki (lub jej braku) konsekwencje oraz sposób rozwiązania tego problemu określa sędzia. Haqqislamski Maghariba – zalecana 3” podstawka. Jej brak nie powoduje żadnych konsekwencji.
3. Obostrzenia
a. Wszystkie modele muszą być modelami firmy Corvus Belli do gry Infinity.
b. Nie można proxować modeli, z wyjątkiem modeli jeszcze nie wydanych – wtedy możliwe jest wystawienie innego modelu do Infinity zamiast brakującego. Model proxujący musi być z tej samej frakcji, zbliżony rasą, typem – np. HI, opancerzeniem. Należy o tym poinformować przeciwnika przed bitwą. Modele proxowane bez powodu będą usuwane ze stołu.
c. Możliwe jest wystawienie podstawowej piechoty z armii sektorowej jako zwykłej piechoty dla danej armii, jeżeli zgadza się uzbrojenie. Np. Yu Jing może wystawić Celestial Guard jako Zanshi. Jest to ukłon w stronę graczy, którzy wystartowali grę z armią sektorową a chcieliby zagrać również zwykłą wersją swojej frakcji.
d. Obowiązuje pełen WYSIWYG, tzn. model z Combi Riflem, nie może występować jako model z HMG. Wyjątek stanowią modele nie wydane (patrz wyżej).
e. Wszystkie niecodzienne sytuacje rozstrzyga sędzia.
4. Punktacja
a. Małe Punkty liczymy na podstawie kosztu zabitego/nieprzytomnego na koniec bitwy modelu oraz za wykonane zadania scenariusza.
b. Małe Punkty przeliczamy na Duże Punkty wg poniższego wzoru:
różnica Wygrany Przegrany
0 – 30 4 4
31 – 60 5 3
61 – 90 6 2
91 – 120 7 1
121+ 8 0
c. Za każde zrealizowane zadanie przyznawane są sumujące się mnożniki o wartości 0,2. Zsumowany mnożnik mnożymy przez zdobyte Małe Punkty - jest to nasza ostateczna punktacja w Małych Puntkach. Np. gracz zrealizował dwa cele z zadania nr 1 i jeden cel z zadania nr 2. Jego sumaryczny mnożnik to 0,6. Jeżeli za eliminację wroga zdobył 100 Małych Punktów to ostatecznie jego punktacja wygląda tak: 100 x 0,6 = 60 MP.
5. Uwagi Dodatkowe
a. W Infinity są dwa typy rozpisek – jawne, czyli niezawierające modeli w Hidden Deploymeny, skoczków oraz porucznika, a także niejawne, czyli te zawierające wszystkie modele. Rozpiska niejawna jest do wglądu tylko dla sędziego – pozostali gracze nie mają prawa znać rozpiski niejawnej przeciwnika. Gracz przyłapany na oglądaniu rozpiski niejawnej innego gracza zostanie ukarany pięcioma ujemnymi DP. Notoryczne łamanie tej zasady może skutkować dyskwalifikacją winowajcy z turnieju.
b. Przed każdą bitwą gracz posiadający modele Camo / TO Camo (w tym miny wystawiane dzięki zdolności Minelayer) musi przypisać (zanotować) im numer i/lub kolor markera, pod którym może się wystawiać. Np. posiadając dwa modele Camo, notujemy, że Naga haker ma marker nr 1, Naga snajper ma marker nr 2. W momencie wyjawienia modelu kryjącego się pod danym markerem, przeciwnik może poprosić sędziego o potwierdzenie czy faktycznie ten model krył się pod tym markerem.
c. Ustawienie modeli w Hidden Deployment (TO Camo) należy bardzo dokładnie zanotować, tak by można było jednoznacznie określić gdzie i jak dany model powinien stać (lokacja, stojący/prone, dotyka makiety czy nie, cover, itp.). Jeżeli jest taka możliwość (a nie oszukujmy się - na pewno będzie ) należy wykonać zdjęcie ustawionego modelu, np. aparatem w telefonie. Po ujawnieniu się modelu (jako model lub marker) przeciwnik może poprosić sędziego o potwierdzenie czy faktycznie ten model, w taki sposób krył się w tym miejscu.
SCENARIUSZE
Karty wyboru misji można pobrać pod TYM adresem. Zasady są przetłumaczoną i lekko zmodyfikowaną wersją zasad TaOS
Rozstawienie:
Normalne zasady inicjatywy i rozstawienia
Selekcja misji:
Po rzucie na inicjatywę i rozstawienie (zanim modele zostaną rozstawione na stole) obydwaj gracze losują misje z listy poniżej, by ustalić swoje Główne i Poboczne Zadania (2 rzuty lub wylosowanie kart z puli). Rzuty należy wykonać w tajemnicy przed przeciwnikiem.
Rzut K10:
1 – Ofensywa
2 – Blokada
3 – Likwidacja
4 – Triangulacja
5 – Zwiad
6 – Zdobycie Informacji
7 - Sabotaż
8 - Atak
9 - Pojmanie
10 - Zasadzka
1. Ofensywa
x0,2 jeśli żadna z Twoich jednostek nie znajduje się w Twojej strefie rozstawienia na końcu gry,
x0,2 jeśli przynajmniej 1/2 Twoich jednostek jest na połowie stołu zbliżonej do strefy rozstawienia przeciwnika na końcu gry,
x0,2 jeśli jedna lub więcej z Twoich jednostek znajduje się w strefie rozstawienia przeciwnika.
2. Blokada
x0,2 jeśli na końcu gry, w Twojej strefie rozstawienia nie znajduje się żadna wroga jednostka,
x0,2 jeśli na końcu gry, żadna z jednostek wroga nie znajduje się na połowie stołu bliższej Twojej strefy rozstawienia,
x0,2 jeśli Twoje jednostki nie zaczeły uciekać.
3. Likwidacja
x0,2 za zlikwidowanie porucznika (LT) przeciwnika,
x0,2 za zlikwidowanie najdroższej punktowo jednostki przeciwnika na stole (wliczając w to markery),
x0,2 za zlikwidowanie specjalisty (doctor, hacker lub inżynier). Jeśli wroga armia nie ma na stanie specjalistów, HI, TAG lub REM mogą posłużyć do zdobycia x0,2.
Przyznawane jest x0,2 tylko za pierwszą likwidację danego typu.
4. Triangulacja
x0,2 za rozstawienie każdego namiernika bombardowania orbitalnego w odległości 10″ od rogu stołu. Maksymalnie można zdobyć x0,6. Tylko 1 namiernik może zostać rozstawiony w Twojej strefie rozstawienia, pozostałe muszą zostać umieszczone w strefie przeciwnika. Każdy namiernik musi zostać rozstawiony przy innym rogu stołu.
Namierniki bombardowania orbitalnego – każdy model w Twojej armii przenosi jeden namiernik. Rozstawienie namiernika jest identyczne jak podłozenie miny. Namiernika nie można zniszczyć i nie może on eksplodować.
5. Zwiad
x0,2 za „zmapowanie” strefy rozstawienia przeciwnika,
x0,2 jeśli na końcu gry Twoje jednostki posiadają LoF do 50% wrogich jednostek (liczba modeli, nie ich koszt),
x0,2 jeśli na końcu gry Twoje jednostki posiadają LoF do wszystkich modeli przeciwnika. (Spełnienie trzeciego punktu gwarantuje x0,4 – za trzeci oraz drugi warunek).
Mapowanie – short skill, wymaga normal roll na WIP. Generuje ARO, nie można użyć go w ARO. Model, który próbuje użyć tej umiejętności musi znajdować się w strefie rozstawienia przeciwnika.
6. Zdobycie Informacji
x0,2 za każdy Cube/Dokument zebrany z nieprzytomnego/martwego modelu przeciwnika – maksymalnie można zdobyć x0,6. Modele które nie posiadają Cube’a mają przy sobie Dokument – każdy model posiada tylko jeden Cube/Dokument. Zebranie Cube’a/Dokumentu wymaga short skilla – wykonuje się go poprzez normal roll na WIP. Umiejętność ta generuje ARO i nie może być wykorzystana w ARO.
7. Sabotaż
Podczas rozstawienia wybierz sekretnie średni element scenerii położony w całości wewnątrz wrogiej strefy rozstawienia. Zanotuj wybrany element scenerii.
Każdy z twoich żołnierzy posiada jeden ładunek wybuchowy (niedetonowalny, niezniszczalny i nie można go zebrać w ramach Special Skilla Booty), który można podłożyć dopiero w kolejnej turze od wejścia modelu na stół.
x0,2 za każdy podłożony ładunek w kontakcie z wybranym elementem scenerii. Maksymalnie można podłożyć 3 takie ładunki.
8. Atak
x0,2 jeżeli ponad połowa wrogich jednostek jest martwa lub nieprzytomna (nie liczą się modele zhakowane, przejęte i zsepsitorowane),
x0,2 jeżeli przeciwnikowi pozostały 2 lub mniej jednostek,
x0,2 jeżeli przeciwnikowi pozostała co najwyżej jedna jednostka.
9. Pojmanie
x0,2 za każdego pojmanego przeciwnika. Można pojmać maksymalnie 3 wrogie modele.
Przeciwnik jest traktowany jako pojmany jeżeli przeszedł do stanu martwy lub nieprzytomny w wyniku walki wręcz. Natychmiast po pojmaniu model usuwany jest z gry. Zasada ta przestaje obowiązywać po pojmaniu 3 wrogów.
10. Zasadzka
Podczas fazy rozstawienia pokaż tę kartę przeciwnikowi. Przeciwnik musi pokazać jedną ze swoich misji - ta misja ulega zasadzce. Połóż kartę zasadzki obok. Karta Zasadzka nie może ulec zasadzce (to trochę jak dzielenie przez zero - nie róbmy tego).
Otrzymujesz x0,6 minus mnożnik zdobyty przez przeciwnika za misję, która uległa zasadzce.
LISTA GRACZY:
1. Tomek "Czys" Hałon - PanOceania
2. Cyprian "chupakabra" Chwalczuk - Yu Jing
3. Marcin "Zielarz" Wróbel - Nomads
4. Wstępnie ja z Japońcami
5. Rafał "HAFES" Handerek - Haqqislam / Nomads
6. Łukasz "KvaNfield" Poczęsny - Aleph/Nomads
7. Tomasz "Artois" - Ariadna
8. Michał "fala" - Nomads
9. Tomasz "jarv" Dobrowolski - Haqqislam
10. Moździerz "Moździerz" Moździerzowski - Haqqislam (QapuCośTam)
11. Michał Ławniczak - Haqqislam
12. Mikołaj "Figlarz" Kapuściarek - Yu Jing
13. Maciek "Maciek" Brzeziński - Ariadna (Biała Flaga)
Offline
Cyprian "chupakabra" Chwalczuk Yu-Jing
Offline
Ja chyba mogę... Nomadzi - Zielarz Marcin Wróbel
Offline
Wstępnie ja z Japońcami
Offline
Rafał "HAFES" Handerek - Haqqislam lub Nomadzi
Offline
Tomasz "Artois" - Ariadna
Offline
Miałby ktoś pożyczyć do francuzów Mablota, Szaserkę i dwóch Metrosów?
Offline
Michał "fala" z Nomadami
Offline
Tomasz "jarv" Dobrowolski - Haqqislam (pewnie hassassiny).
Offline
Którego? A nickiem?
Offline
Michał napisał:
Którego? A nickiem?
Maćka-Maćka, tego z nickiem Maciek..
Offline
mam szaserkę i moblota ale tylko w wersji leżącej z hmg
Offline
Mam do was pytanie. Jeżeli dobrze pójdzie, dostanę figurki do haqqislamu przed tym turniejem. Jest tylko jeden szkopuł - czy mogę wystawić modele HMG i hakera jako zwykłasów z rifle? Ew czy ktoś posiada dwóch djanbazanów ze zwykłymi rifle/shotgun do pożyczenia na turniej?
Offline
Pytaj Jarva lub Hafesa. I postaraj się zmieścić w punktach, bo każdy 1 ponad limit to jeden turniejowy punkt w plecy!
No i pojawię się z sektorówką Bakunina tym razem.
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2012-03-20 20:20:24)
Offline
rozpiskę mam dobrą, mieści się w 150 pkt i 3 SWC. Mam właśnie tylko problem z figurkami - dostanę takie a nie inne.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Mozdzierz napisał:
czy mogę wystawić modele HMG i hakera jako zwykłasów z rifle?
blackout_sys napisał:
Nie można proxować modeli, z wyjątkiem modeli jeszcze nie wydanych
I tyle w temacie
Offline
no dobra dobra, ale chyba ważniejsze jest pozyskiwanie nowych graczy od wyścigu poważnych panów o złote kalesony, eh?
Offline
Riddle me this... Riddle me that
To nie Folwark Zwierzęcy
Offline
Mam djana z riflem, moge Ci pozyczyc. A hakera imho spokojnie mozesz wystawic jako model z riflem... Ale to moja opinia...
Ostatnio edytowany przez jarv (2012-03-20 21:15:35)
Offline
Riddle me this... Riddle me that
w sumie racja z tym hackerem
Offline
To bardzo Cię poproszę Jarvie o przyniesienie tego Dżembanana, będę zaszczycony.
Offline
skoro nie ma odzewu to rekwiruję szaszerkę na własny użytek
edit: jak wargamer nie zawiedzie - szykuje się mała niespodzianka w rozpisce
Ostatnio edytowany przez Artois (2012-03-26 09:24:26)
Offline
Uh, wybacz zapomniałem odpisać, że jej nie będe brał.
Zgłaszam się
Michał Ławniczak Islam
Ostatnio edytowany przez Michał (2012-03-27 02:59:09)
Offline
Mikołaj "Figlarz" Kapuściarek- Yu Jing
Offline
Maciek "Maciek" Brzeziński - Force de Réponse Rapide Merovingienne
Offline
Czy ktoś mógłby pożyczyć nowemu graczowi z deficytem figurek jednego keisotsu butai z combi riflem na turniej?
Chodzi o mnie oczywiście;)
Offline
moge pozyczyc keisotsu
Offline
wygląda na to że reprezentacja klonAlephu nie pojawi się na turnieju.. pewnie pracują nad kolejnym (identycznym z wyglądu) modelem do swojej frakcji
Offline
Wyniki:
1. chupakabra
2. czys
3. zielarz
4. kvanfield
5. michał
6. hafes
7. fala
8. figl4rz
9. kerlhan
10. artois
11. jarv
12. moździerz
13. maciek
Offline
Ja również dziękuję.
Zostawiłem miarkę - ma namalowaną ~ (jak fala ^^) i końcówkę w gumce, żeby nie wpadała do środka. Szczęśliwego znalazcę czeka +5 do karmy.
edit: widać wczoraj nie zdałem WIP rolla jak szukałem miarki, już się odnalazła.
Ostatnio edytowany przez fala (2012-04-01 15:48:54)
Offline
Ja też się super bawiłem, zwłaszcza jak Jarv zremisował wygraną grę, mogłem tylko stać i płakać! Baaaardzo zgrabny format.
Offline
bardzo fajny turniej, nasza wesoła twórczość zaskutkowała klimatycznymi stołami z których każdy miał swój odmienny charakter (stara fabryka, zniszczone centrum miasta, spaczone przedmieścia, tropikalny las panoceanii, wioska kaledońska etc)
fajnie że potrafiliśmy się zorganizować mimo że organizator wypiął się na nas i nawet nie raczył o tym poinformować... turniej odniósł spory sukces, ale zdecydowanie nie jest to zasługą ojca prowadzącego, a szkoda
Offline
Wogóle jakie tłumy były, zupełnie inna atmosfera, super. Wyczesany stół z tymi rozwalonymi domami i górkami. Na plus, że udało nam się jako tako utrzymać rygor czasowy.
Offline
Bardzo mi się podobało, pomimo dość tęgiego lania od chupy na wejściu, bo sporo się dowiedziałem Format idealny, jak dla mnie.
A utrzymywanie czasu gry niejako jest trochę spowodowane moimi naciskami więc:
Offline
Dzięki wszystkim za grę - super atmosfera, dobry format i bardzo fajne stoły. Pierwszy turniej i mimo ostatniego miejsca udało się nie dostać ani razu do 0 więc nie jest aż tak źle jak myślałem
Offline
Bardzo fajnie wszystko wyszło. Granie bez spinki to podstawa. Chupa przejmujący rolę prowadzącego - nice
Najbardziej jednak mnie cieszy że jest nas tak dużo do grania. Dzięki wszystkim.
Ostatnio edytowany przez Hafes (2012-04-01 10:32:08)
Offline
Podobało mi się i to bardzo, najbardziej że wszyscy się zaangażowali i stoły były szybko i sprawnie zrobione, nikt się nie spóźnił. Dziękuję wszystkim i do następnego razu.
Offline
Również bawiłem się świetnie - miła atmosfera i szybkie tempo dawały radę. Dzięki i do następnego razu.
Offline
Artois wskaż mi proszę moje zgłoszenie do turnieju na liście graczy w pierwszym post'cie. Zawsze wpisuję się jeżeli wiem, że będę na turnieju, niezależnie od tego czy gram, czy tylko sędziuję. Poza tym przynajmniej dwie osoby wiedziały, że raczej mnie nie będzie, z czego jedna była ze mną kupić bilet na pociąg, więc nie rozumiem skąd telefony w sobotę oraz twoje oburzenie na forum...
Proponuję pisać posty najpierw w jakimś edytorze i przeczytać je jeszcze raz przed wysłaniem.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
blackout_sys napisał:
4. Wstępnie ja z Japońcami
SKLEP BOLTER
Tu dodam coś od siebie. Mieliśmy umowę, że wyznaczacie sędziego na każdy turniej. Proszę pokazać mi, gdzie została pokazana taka osoba na zastępstwo?
blackout_sys napisał:
więc nie rozumiem skąd telefony w sobotę oraz twoje oburzenie na forum...
Szkoda, że ludzie czekali pół godziny na sędziego.
Offline
Baal napisał:
Wstępnie ja z Japońcami
Offline
Riddle me this... Riddle me that
OK. Rzeczywiście, ale do tej pory myślałem, że to Twój wpis (mimo że była nietypowa jak na Ciebie armia).
Proszę następnym razem pisać zgłoszenia, a nie takie mylące teksty
Offline
@black - Ty nie musisz się zgłaszać bo z automatu jako organizator masz obowiązek być na miejscu, chyba że wyznaczysz zastępcę! a jak nie wiesz co to oznacza zwrot "organizacja imprezy" to sprawdź sobie w słowniku i następnym razem nie pomyl go z "ogłoszę se turniej i pojadę do domu a event niech sam się ogarnia"
Offline
Ludzie dajcie spokój. Jak black zorganizuje fajny event czy turniej to piszecie że fajnie wyszło i dziękujecie a jak raz go nie było to straszny ferment się robi... Zauważcie że to on rozkręcał infinity wiec po co ten jad? Wszystko wypaliło ale ponarzekać trzeba. Polska właśnie...
Offline
Nie wiem skąd wy wzięliście to czekanie pół godziny na Blacka. Przecież wiadomo było mnie, a zaraz potem wam, że się nie zjawi. Owe 30 minut to zapisy i gorączkowe poszukiwanie makiet na 6 stołów i losowanko. Sędziują i tak zawsze osoby, które coś niecoś ogarniają, więc właściwie za każdym razem jest kolegialnie. Chupa wziął się za stronę organizacyjną i wyszło zacnie, bo wiadomo, że grać umie i jest pewnego charakteru chłopak.
A i Blacku poproszę o poprawkę do likwidacji, bo był spór interpretacyjny co zrobić, jeśli ktoś nie ma specjalisty, Taga, Rema ani HI. Co wtedy? S.W.C czy np. drugi najdroższy model?
Offline
Ludzie, wg mnie to było comiesięczne spotkanie ludzi lubiących grać i chcących to robić. Wszystko było chyba dobrze. Zagraliśmy, nie było spięć i niejasnych sytuacji. Wszystko dało się szybko i jasno rozwiązać. Każdy kupił sobie fajną farbkę lub coś innego i jest luzik. Nie czepiajmy się. Byliśmy i pograliśmy bo lubimy grać a nie się czepiać. Dzięki Blacku że to wogóle rozkręciłeś. Pewnie byśmy do tej pory grali po kontach na WW. W kwietniu kolejne zajefajne spotkanie. Nie czepiajmy się innych w końcu jesteśmy bandą dorosłych ludzi turlających kostkami przez całą sobotę.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Na zakończenie tej dyskusji powiem tak:
SKLEP BOLTER
1. Jeśli odbywa się turniej to osoba będąca na dole w sklepie MA BYĆ poinformowana kto pełni obowiązki sędziego, bo to on pełni rolę łącznika pomiędzy uczestnikami, a sklepem.
2. Wiadomo, że co do zasad to się dogadujecie bez problemu raczej, ale są też sprawy techniczno-organizacyjne, które muszą spaść na kogoś (timing, rozstrzyganie wątpliwości wszelakich, określanie stołów i par itd.). Nie może być sytuacji, że nie wiadomo czy gramy 3 czy 4 bitwy albo że ktoś chce zmieniać wystrój stołu, bo się komuś coś nie podoba ... a tak było tym razem
Po to jest sędzia, żeby takie sytuacje nie miały miejsca.
cavalierdejeux
... A ode mnie powiem tyle... następnym razem powiem każdej osobie, która przyjdzie z jakimś problemem dotyczącym prowadzenie turnieju kilka nie do końca cenzuralnych słów...
Offline
Nasza wina. Następnym razem jej nie będzie. I jeszcze pytanie do sklepu Bolter czy sędzia musi być osobą niegrającą ??
Offline
Riddle me this... Riddle me that
SKLEP BOLTER
Powiem tak... w sumie powinien być neutralny i nie grać, ale tak naprawdę to wasz wybór
Poza tym nie musi to być zawsze ta sama osoba.
Offline
Mój komentarz TUTAJ
ADMIN: Zamykam wątek i zapraszam do dyskusji we wskazanym temacie
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1