W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Siemanko!
Mam dla kolegów przykładową rozpiskę niemiecką z listy Dywizji Piechoty HEER zrobioną na limit 250 punktów - skala wzmocnionego plutonu piechoty.
Opiszę poszczególne elementy z objaśnieniem i moim komentarzem na koniec. Zaczynamy:
"KRĘGOSŁUP" PLUTONU
- Pluton Grenadierów złożony z:
*HQ (6 osobowe, w tym 1 Panzerfaust) [COMMAND]
*3 drużyny (5 osobowe, w tym 1 Panzerfaust w każdej)
*3 zespoły MMG (MG'34/MG'42)
=56 pkt / 8 MV
WSPARCIE PANCERNE
- Panther G Tank
=40 pkt / 2 MV
- Panzer IV/H Tank
=28 pkt / 2 MV
- Sdkfz 9 Recovery Vechicle
*pojazd inżynieryjno-naprawczy dla czołgów
=9 pkt / 1 MV
SZTAB PLUTONU
- Battlegroup HQ
*3 osoby w Steyr 1500 Heavy Car reprezentujące naczelne dowództwo grupy [SUPREME COMMAND]
=19 pkt / 2 MV
- Supply Column
*1 Opel Blitz z dodatkową amunicją dla czołgów plutonu
=6 pkt / 0 MV
JEDNOSTKI ZWIADOWCZE
- Recon Platoon Command [RECCE, COMMAND]
*Sdkfz 222
=15 pkt / 2 MV
- Light Armoured Car [RECCE]
*Panhard 178 (zdobyczny, francuski pojazd zwiadowczy)
=12 pkt / 2 MV
- Sniper [RECCE, SNIPER]
*1 człowiek z K98 z lunetą
=5 pkt / 0 MV
WSPARCIE ARTYLERYJSKIE
- Forward Artillery Observer
*2 ludzi w Sdkfz 250/12
=10 pkt / 0 MV
- Off table battery
*3 działa leFH 105mm
=50 pkt / 0 MV
Points: 250 (limit punktowy osiągnięty)
Morale Value: 17 (jeśli w toku gry z 17 wartość morale osiągnie 0 - przegrałem)
Command Units: 2 (+2 do rzutu na inicjatywę / aktywację jednostek)
Supreme Command: YES (możliwość dokonania przerzutu kiepskiego wyniku inicjatywy / aktywacji jednostek)
Recce units: 3
Wygląda to tak na schemacie powyżej. Teraz słowo komentarza:
Budując armię w tym systemie trzeba mieć na uwadze to, że ZAWSZE trzeba wychodzić z posiadania jednego pełnego plutonu piechoty (nie ważne czy gra się jednostkami spieszonymi czy pancernymi). Piechota to "kręgosłup" każdej armii w tym okresie, bez niej nie możliwe jest utrzymanie zdobyczy terenowych, skuteczna obrona i atak oraz osłona własnej pancerki. Tak to tłumaczy autor zasad. Wyszedłem zatem do tej rozpiski z klasycznego ZUG-u niemieckiego wedle rozpiski Dywizji Piechoty.
Do tego dodałem dwa czołgi : Pz IV/H oraz Pantere G. Wybrałem je jako kompromis pomiędzy mobilnością, a siłą ognia oraz ceną punktową. Kupowałem je jako czołgi pojedyncze - nie jako zakup szwadronu, który de facto wychodzi taniej. Domyślnym zakupem dla Dywizji Piechoty są działa samobieżne Stug III F/G w ilości trzech sztuk w takim szwadronie. Zrezygnowałem z ilości i postawiłem na jakość działa Pantery (mocno kopie brytyjskie sprzęty i ma lepszy pancerz niż Pz IV).
Uzupełniłem wsparcie pancerne o ciężarówkę inżynieryjną - wedle zasad pozwoli mi ona jakimś cudem uratować zniszczony pojazd. Zasady szczegółowo opisane są w podręczniku. Skoro kupiłem drogą Panterę warto mieć dodatkową szansę na ocalenie takiego pojazdu :-)
Przejdźmy teraz do jednostek sztabowych:
Zdecydowałem się na Steyera1500 by dać mobilności temu wrażliwemu elementowi plutonu (utrata tego elementu SUPREME wymusza podwójne testy na efekty morale całej grupy bojowej). Supreme Command daje możliwość ponownego "przerzucenia" kiepskiego testu na inicjatywę/aktywację jednostek w turze.
Jednostki sztabowe mają swoje oczy i uszy w terenie - zwiad "recce". Jednostki te wystawia się na sam koniec, kiedy ty i przeciwnik już wyłożyliście armie na stół w terenie ziemi niczyjej. Zasady mówią kiedy i jak można tego dokonać. Ja postawiłem na dwa szybkie i mobilne oraz nieźle uzbrojone samochody zwiadowcze Sdkfz 222 oraz Panhard i snajpera, który w pojedynkę jako jedyny wyjątek w grze może suppressować jednostki przeciwnika. Uzupełniłem to ciężarówką Opla, która ma dodatkowy zapas amunicji dla czołgów mojego plutonu.
Teraz część najprzyjemniejsza - artyleria.
Zdecydowałem się na Off-Table Support. Artyleria jest poza stołem w gotowości bojowej i stałej łączności radiowej z jej wysuniętym obserwacyjnym zespołem FAO na Sdkfz 250. Jest to rozwiązanie o tyle dobre, że pozwala na dłuższą przeżywalność takiego zespołu jak standardowe wyposażenie go w Kubelwagena, który nie ma żadnego pancerza... Dobrze podane koordynaty przez FAO powodują to, że salwa z takich trzech haubic polowych (w tym wypadku ze 105mm) może wyrządzić sporo chaosu po drugiej stronie frontu. Każde działo w ramach swojej aktywacji strzela dwa razy co w wypadku baterii kosztem 3 aktywacji w turze masz 6 strzałów w koordynaty podane przez FAO co daje druzgocące efekty przeciwko piechocie wroga. Większość takiego ognia będzie powodowała przygniecenie piechoty wroga (supression effect), ale i dewastujące w skutkach obrażenia. Ja tak "zmiotłem" ze stołu 20 piechociarzy z 6 Spadochronowej Brytyjskiej w ostatniej grze.
Minusem tego rozwiązania jest wrażliwość FAO (utrata FAO uniemożliwia dalsze przyzywanie ognia) oraz to, iż baterię poza stołem może przysadzić do ziemi salwa COUNTER-BATTERY-FIRE-SALVO, którą może wykupić przeciwnik. W momencie gdy deklarujesz salwę Twój przeciwnik może zagrać taki manewr i jeśli kostki poturlają się nie po naszej myśli możesz stracić 3 aktywacje w turze (zadeklarowane akcje nie do wykonania przepadną) i artyleria będzie zajęta swoimi problemami (pociski wybuchają w ich pobliżu i nie są w stanie pomóc Tobie na stole)
Z grubsza to tyle - zapraszam do dyskusji
Ostatnio edytowany przez q.b. (2012-02-07 21:13:11)
Offline
Fajowe. Jako nieśmiertelny fan Czerwonych Diabłów z 6 spadochronowej już Cię wirtualnie nie lubię!
A tak na poważnie zastanawia mnie skąd wziął się pojedynczy Panzer IV/H? Tzn. interesują mnie realia historyczne: jak właściwie można włączyć w formację piechoty jeden samodzielny czołg? Rozumiem Panterę, bo to sprzęt wysoce elitarny i rzadki, ale sam Panzer IV? To takie na boku pytanko. Moje rzeczywiste pytanie brzmi: czy taki pojedynczy czołg średni coś robi (w FOW 3 Stugi działają cuda, ale pojedynczy Panzer IV jest raczej pomijalny)?
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2012-02-07 23:10:14)
Offline
A ja się dołączę z podobnym pytaniem - czy tygrys bengalski ma jakieś szanse bytu w tym systemie? Bo to taki trochę żart mieszać go z piechotą, a i skala nie pozwala na rozwinięcie skrzydeł...
Offline
Mozdzierz napisał:
A ja się dołączę z podobnym pytaniem - czy tygrys bengalski ma jakieś szanse bytu w tym systemie? Bo to taki trochę żart mieszać go z piechotą, a i skala nie pozwala na rozwinięcie skrzydeł...
Można go wystawić grając dywizją pancerną SS, raczej ciężko go zatrzymać a on sam potrafi boleśnie ugryźć.
Offline
Zielarzu:
Samotnie operujące Pz IV nie są czymś rzadkim w Normandii. Załogi często operowały w rozproszeniu w szerokiej rozciągłości formacji tak by za blasku dnia nie wykończyło ich lotnictwo alianckie. Często korzystały na tym takie plutony piechoty. Panzer IV stał za dnia za osłoną sadu, zagajnika, drzew niczym zakamuflowane działo p-panc., a piechota z plutonu robiła za osłonę przed wrogą piechotą (klasyczna symbioza) chcącą dopaść te zakamuflowaną pozycję.
Drugim tłumaczeniem w ujęciu historii może być to, iż nigdy etat w rzeczywistości nie zgadzał się z etatem "na papierze". I taki pluton Panter składający się z 3 pojazdów w momencie strat był historycznie uzupełniany takim "koniem roboczym" jakim była właśnie Pz IV. Pz IV pomimo iż to czołg średni często był uzupełnieniem w kompaniach czołgów ciężkich (taki Wittmann jak stracił swojego Tygrysa pod Villers Bocage dostał właśnie IV-ke ).
Co do użyteczności samotnej IV-ki... Sama w ataku według mnie nie zdziała zbyt wiele - wymaga umiejętnego kombinowania i łączenia taktyk i sprawdzi się raczej w mobilnej obronie jako mocny punkt. Ma ona jednak solidne działo jakim jest Pak40 75mm i jest to stosunkowo dobre "kopyto" na Shermany i Cromwelle. Na takiego Churchilla IV to już mało...
Ja wybrałem wariant z solowym czołgiem IV i solową Panterą bo nie miałem Stugów pod ręką i w sumie to taki klimatyczny zlepek sformowanej na prędce Kampfgruppe w danym obwodzie na spotkaniówkę. Do scenariuszy Ataku/Obrony złożyłbym co innego
Mozdzierzu:
Bengale jak najbardziej są bardzo mocnym argumentem. Ich opancerzenie i odporność na strzały czynią z nich przeciwnika do heroicznej walki. Rzadko zobaczysz je w etacie większym jak 1 sztuka wedle rozpiski (to też zależy kim grasz z Niemców - częściej są opcją do wybrania przy graniu jako SS)
Jest za to bardzo ciekawy scenariusz dla fanów Bengali z ciągu kampanii w sektorze Brytyjskim do rozegrania. Jest to z numeracji druga misja bodajże, gdzie masz pod komendą 3 Bengale wyprowadzające kontratak z grupy Oberleutnant'a Oemler'a na lewej flance brytyjskiej w początkowej fazie operacji Goodwood. Twoim przeciwnikiem są dwa szwadrony Irish Guards na Shermanach - w każdym z nich jest po 1 Firefly'u i Pluton Zmotoryzowanej Piechoty na Half Trackach M5. Misja godna poważnego wyzwania dla strony alianckiej - jak przy pomocy 7-8 Shermanów poradzić sobie z Bengalami - twardy orzech, ale jak historia pokazała nie jest to mission impossible.
Ostatnio edytowany przez q.b. (2012-02-08 00:33:39)
Offline
Tak po prawdzie w przypadku anglików/ amerykanów historycznie jedynym wyjściem na bengalskiego byłoby poczekać aż skończy mu się paliwo...
Offline
Historycznie to te Bengale które były w Normandii były w wersji Porsche'a a nie Henschl'a i były przez to bardzo awaryjne. Wersje tego kota ulegały całej masie awarii i usterek, nawet samozapłonu... Z tego kontrataku Oemlerra nic nie wyszło - jeden King Tiger "padł ofiarą" leja po bombie - wjechał i padł mechanizm napędowy, drugi zgubił gąsienice, trzeciego staranował Firefly...
Offline
Zapraszam do dzielenia się z nami swoimi sekretami
Proponuję zamieszczać info dotyczące pochodzenia konkretnych modeli, znaczy nazwa firmy i numer katalogowy. Niestety, niektórych modeli nie sposób znaleźć, więc wszelka wiedza w tym temacie może być pomocna.
Rozważania na temat taktyki i strategii mile widziane.
Offline
A rozpisujemy się jak rozumiem na początek na PLUTON? Czy jak tam kogo fantazja poniesie?
Offline
Proponuje Pluton, ale bez sensu jest ograniczać się tylko do 250pkt kiedy wiadomo, że rozgrywki właściwe będziemy toczyć na 500pkt. dlatego niech nic Was nie powstrzymuje.
Offline
Jako prowodyr niniejszego tematu sam może zacznę.
Czekałem niecierpliwie cały miesiąc na swoich Red Devilsów i w wolnej chwili spłodziłem coś takiego:
HEADQUARTERS ASSETS
BATTLE GROUP HEADQUARTERS: 19 pts 2 mv
(supreme command) - 3 men mounted in a Jeep
FORWARD AID POST AND AMBULANCE: 10 pts 3 mv
4 men and a Jeep ambulance (medic)
CARRIER RECCE TEAM: 14 pts 1 mv
(recce) 3 men mounted in a Bren carrier
ARMOUR ASSETS
Cromwell IV: 26 pts 2 mv
M10 Wolverine: 16 pts 2mv
Centaur: 27 pts 2 mv
INFANTRY ASSETS
VETERAN PARATROOP INFANTRY PLATOON: 76 pts 13 mv
One Veteran Infantry Platoon HQ Squad (command)
5 men with 2" mortar
Three Veteran Infantry Squads
10 men with Bren LMG
One PIAT Team
2 men with PIAT
VETERAN TOWED ANTI-TANK GUN: 30 pts 2 mv
17 pdr anti-tank gun, 3 crew, Morris 30cwt truck tow
VETERAN PIAT TEAM: 10 pts 1 mv
2 men with PIAT
ARTILLERY ASSETS
TOWED ARTILLERY GUN: 20 pts 2 mv
One 75mm howitzer with crew, Jeep tow
248 pts 30 mv
Co do modeli, to niektóre dostałem zaskakująco łatwo i kompatybilnie z zapotrzebowaniem, innych nie mam nawet skąd wziąć.
Piechota to pudełko ITALERI British Paratroopers "Red Devils" No 6034
Mimo początkowych obiekcji okazało się odpowiednie. 50 spadochroniarzy, w tym idealnie pasujące 2 załogi piatów, 3 leżące rkmy, 2 breny na stojąco i 4 oficerów, z czego 2 z osprzętem ze skoku. Przeżyłem jakoś fakt, że maskowanie na hełmie ma 1/5 modeli.
Pojazdy:
Universal Carrier I Mk. II: Mortar Carrier IBG Nr 72025
Idealne trafienie, 7 sztuk uzbrojenia pozwala zrobić Bren Carriera zwiadu, a 2" moździerz wepchnąć do command składu).
Centaura wygrałem przypadkiem za bezcen, model z Czołgów Świata bez podstawki.
Achilles: Achilles IIC -UniModels- 1:72 -205-. Jak długo nie wymyślę jak go wepchnąć na te punkty, będzie robił za Wolverina. Jeśli usunę transporty z dział to zamiana na Achillesa spowoduje 253 pkt w rozpisce, a nie chcę oszukiwać.
Armatka: 75 mm M1A1 US pack howitzer -ACE-1:72-72503
Idealnie taka, jak ma być.
Qqf 17-pdr: Britannia 20mm (1/72) British 17 Pounder Anti Tank Gun z McKeeman Models
Jeepy:
US 1/4 ton Truck & Trailer Hellera
2x1/72 Willys metal z Czołgów Świata
Mały moździerz i biegnący Piat-Team znalazł się w 4 ślicznych spadochronach brytyjskich w puełku Anti-Tank Teams Italieri 6131
Rozpiskę robiłem opierając się na swojej wiedzy z historii i paroletniego grania spadami w FOW. Wydaje mi się, że jak na takie małe punkty to wepchnąłem sporą ilość zabawek. Nie mam tylko pojęcia jak działać będzie pojedyncza artyleria 75 mm na stole i moździerz w HQ, na za wiele tu nie liczę i raczej Centaur będzie robił za główne wsparcie przeciwko umocnionym punktom oporu. Wybrałem skromną opcję "on table" żeby mieć więcej mv, chłopcy akcją nadrobią brak kopa artylerii. Pojęcia nie mam, jak się to sprawdzi, ale jak już nauczę się jako tako grać, to powinna być to groźna banda, zwłaszcza, że wiele więcej ze spadów nie da się wycisnąć na takie punkty.
Dla wariatów: http://www.pegasusarchive.org/normandy/frames.htm
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2012-04-08 14:22:27)
Offline
No dobra, to w odpowiedzi Zielone Diabły – ludzie Göringa:)
HEADQUATERS ASSETS
BATTLE GROUP HEADQUATERS: 19p 2mv
(supreme command) – 3 men mounted in heavy car
LIGHT ARMOURED CAR: 12p 1mv
(recce) – Panhard 178
ARMOURED ASSETS
StuG IIIs SQUADRON: 70p 6mv
1 StuG III G (command)
2 StuG III G
SELF-PROPELLED ANTI-TANK GUN: 17p 1mv
Marder III H
INFANTRY ASSETS
VETERAN FALLSCHIRMJÄGERS PLATOON: 72p 12mv
1 Veteran Fallschirmjägers HQ Squad
(command) – 6 men with 1 Panzerfaust
3 Veteran Fallschirmjägers Squads
5 men with 1 Panzerfaust
3 Veteran MMG Teams
3 men with MMG
ADITIONAL VETERAN FALLSCHIRMJÄGERS SQUAD: 35p 3mv
5 men (FG42) with 1 Panzerfaust
MEDIUM MORTAR TEAM: 12p 1mv
3 men with 80mm mortar
VETERAN HEAVY MACHINEGUN TEAM: 12p 1mv
3 men with MG42 HMG
Łącznie: 249p
MV:27
Cóż - powiem otwarcie - rozpiska robiona trochę na oko. Być może przydałaby się jakaś artyleria, ale muszę doczytać zasady. Jeśli chodzi o modele, to w danej chwili jestem jedynie posiadaczem Panharda 178 (KOLEKCJA WOZÓW BOJOWYCH). W planach spadochroniarze z Caesar-a, a pojazdy chyba z Italieri (chyba, że da się coś jeszcze wygrzebać z CZOŁGÓW ŚWIATA/KOLEKCJI WOZÓW BOJOWYCH). Raczej nie powinno być większych problemów, chyba, że z tym nieszczęsnym moździerzem.
Offline
LordXentar napisał:
Raczej nie powinno być większych problemów, chyba, że z tym nieszczęsnym moździerzem.
chodzą słuchy że nie tylko Ty masz taki problem
sorry za off top
Offline
Artois napisał:
LordXentar napisał:
Raczej nie powinno być większych problemów, chyba, że z tym nieszczęsnym moździerzem.
chodzą słuchy że nie tylko Ty masz taki problem
Bez przesady. U mnie zawsze największym problemem są finanse (nawet przy tak taniej grze), a co do moździerza, to są chyba jakieś niemieckie ze zwykłą piechotą (np. Zvezdy zdaje się - muszę to sprawdzić). Wywali się obsługę i dostawi jakiś spadochroniarzy. Chyba nie każdy model moździerza musi mieć artylerzystę właśnie wrzucającego do lufy pocisk .
Ostatnio edytowany przez LordXentar (2012-03-27 12:34:04)
Offline
Litości, niemiaszkowy moździerz z 5 obsługantami kosztuje w porywach 10 zeta, a brytyjskich NIE MA!
Offline
Zielarz napisał:
Litości, niemiaszkowy moździerz z 5 obsługantami kosztuje w porywach 10 zeta, a brytyjskich NIE MA!
Wg Plastic Soldiers Review jest pudełko HaT British Mortars. No... piękni to oni nie są, ale przynajmniej moździerz(e) jest (są).
Offline
Polecam zestaw moździerzy Pegasus 7204 - 3 x 81mm, 2 x 120mm + 23 obsługantów. Zgrabny zestaw i po taniości.
Offline
Ok, to ja dorzucę swojd 250 punktów...
US Infantry Division
HEADQUARTERS ASSETS
BATTLE GROUP HEADQUARTERS: 24 pts 2 mv
(uniqe, supreme command) M20 Utility Car
SUPPLY COLUMN: 6 pts 0 mv
(unique, re-suply) 1 medium truck
ARMOURED CAR: 14 pts 1 mv
(recce) M8 Armoured Car
RECCE COMMAND: 19 pts 1 mv
(unique, recce, command) M8 Armoured Car
ARMOUR ASSETS
SHERMAN TANK SQUADRON: 68 pts 6 mv
M4 Sherman upgraded to 76mm (command)
2x M4 Sherman Tank
SELF-PROPELLED ANTI-TANK GUN: 16 pts 2mv
M10 Wolverine
INFANTRY ASSETS
VETERAN INFANTRY PLATOON: 63 pts 12 mv
1 Veteran Infantry Platoon Command Squad
(command) 4 men mounted in Jeep
3x Veteran Infantry Squad
10 men with BAR LMG and Bazooka
HEAVY MACHINE GUN TEAM: 12 pts 1 mv
2 men with .50 cal HMG
MEDIUM MORTAR TEAM: 12 pts 1 mv
3 men with 81mm mortar
ARTILLERY ASSETS
HEAVY MORTAR TEAM: 16 pts 1 mv
4.2" mortar with 3 crew
250 pts 27 mv
Co do modeli:
M20 i M8 to raczej Italieri.
Shermany to parka z Italieri + UNI models (ten z 76mm) - wszystkie w wersji M4A3. ;]
M10 pewnie też z Uni models będzie.
Ciężarówke mam z Airfixa, ale chyba dokupie Hasegawa - ta którą mam to model z budą, a na model do re-supply to chyba wolę taką z cysterną.
Piechota to Caesar (US Infantry set 1) + jakieś mixy dla urozmaicenia.
Największy problem mam jak na razie ze wspomnianymi moździerzami...
Jak 81mm jeszcze jakoś znajdę, tak tego 4.2 cale ni cholery nie wiem gdzie szukać...
A - i Jeep też z Airfixa.
Ostatnio edytowany przez jarv (2012-03-28 00:47:12)
Offline
Ja zaczynam od Jankesów. Od dawna interesowałem się lotnictwem II WW i możliwość wykorzystania modeli 1:72 bardzo mi się spodobała, dlatego padło na amerykańców, bo im najłatwiej wezwać wsparcie z powietrza.
Zdecydowałem się na piechotę, bo jakoś ograły mi się pancerze w FoWie.
US. Infantry Dyvision 249pkt 26mv
Headquarters:
Battle Group Headquarters 19+5=24/2mv Recce Command 19/1mv
supreme command recce,command
+ M3 Half track M8 Gryhound
Forward Aid Post & Ambulance 10+1=11/3mv Sniper 5/0mv
medic recce,sniper
+ Dodge ambulance
Forward Air Controller (FAC) Team 16+5=21/0mv Infantry Foot Patrol 20/2mv
+ M3 Radio Half track recce
Infantry Assets:
Veteran Infantry Platoon 62+1=63/12mv
command Combat Medic 5/0mv
+ Willis medic
Medium Machine Gun Team 9/1mv
Light Mortar Team 6/0mv
Combat Engineer Squad 28+4=32/3mv
+ M3 Half track
Armour Assets:
Self Propelled Anti-Tank Gun 16/2mv
M10 Wolverine
Artillery Assets:
Forward Artillery Observer Team 8/0mv
+ Willis
Off Table Artillery 10/0mv
target priority high (2+)
M3 Half Truck to Italeri, mają taką wersję do składania (bez kleju) dwa modele w pudle, bardzo ładne na dodatek.
M8 Greyhound tylko Italeri
M10 Wolverine ukraiński Uni Models, strasznie niedokładny i drogi, ale jedyny Wolverine w 1:72 na rynku.
Willis to akurat Academy, jest taka fajna paczka 3 pojazdy w jednym, jeep, niemiecka mydelniczka i motor. Niestety, jeszcze się nie doczekałem tych modeli, ale ponoć do mnie jadą.
Dodge ambulance wydało Academy, bardzo ładna karetka, w pudle dodatkowo ciągnik do transportu bomb lotniczych.
Piechotę złożyłem z dwóch różnych pudeł Revell, jednego Italeri i jednego Airfix. Italeri są ładne, twarde, ale chyba ociupinkę za duże (1:72), Airfix małe, biedne i brzydkie, ale kilka modeli doskonale nadaje się na kierowców.
Ostatnio edytowany przez Raziel (2012-03-28 17:05:58)
Offline
Dla wszystkich brytofiskich graczy martwiących się o swoje wielkokalibrowe armaty: mckeemanmodels! W tydzień dostałem swoją armatkę z Englandu od nich!
Szykujcie tyłki, bo brakuje mi już tylko Cromwella!
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2012-04-07 21:54:35)
Offline
Zielarz napisał:
Szykujcie tyłki, bo brakuje mi już tylko Cromwella!
A zasady już ogarnięte?
Offline
dardzin napisał:
Zielarz napisał:
Szykujcie tyłki, bo brakuje mi już tylko Cromwella!
A zasady już ogarnięte?
Na pewno będzie je lepiej ogarniał niż ja
Offline
Mały arkusz excellowski do tworzenia rozpisek. Ma kilka rzeczy zautomatyzowanych - może się przydać dla leniwych
http://dl.dropbox.com/u/55134742/KGN%20 … ected.xlsx
Offline
Ja mam pytanie co do skali, z tego co tak patrzyłem to 1/72, czy to jest poprawna informacja??
Offline
Tak, można grać modelami w skali 1:72 albo 1:100 jednak zdecydowanie polecam 1:72 z uwagi na to, że modele są o niebo ładniejsze i bardziej szczegółowe, a na polach bitew w tym systemie do starć dochodzi na bardzo małych odległościach, więc modele wbrew pozorom nie są za duże.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
A ja dodam, że w tę grę już się raczej nie gra, bo została płynnie zastąpiona przez Battlegroup Kursk/Overlord
Offline
Strony: 1