W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Mam za sobą pierwszą grę na WW w Maszynę Wojenną i jako jeszcze początkujący nie ustrzegłem się błędów.
Jarv, będący moim przeciwnikiem tego wieczoru również miał wątpliwości co do zasad i ich interpretacji.
W wyniku analizy tych, które jeszcze pamiętam, już po grze i na spokojnie chciałem je uściślić celem uniknięcia błędów w przyszłości.
1) Czy można zamienić kolejność ruchu i akcji?
Myśleliśmy, że można, ale źle myśleliśmy =P
2) Czy poszczególni żołnierze w jednej jednostce mogą korzystać z różnych typów ataków (ranged/melee)?
Mogą.
Zamieszanie wprowadziła też koncepcja rozkazów. Żołdak nie musi otrzymać rozkazu, żeby wykonać pełny ruch (full advance) i atak. Musi go jednak otrzymać, żeby biec lub szarżować.
3) Mage Hunter Strike Force - ta jednostka ma zdolność Arcane Assassin, która ignoruje bonus do ARM i DEF z niezużytego fokusu oraz ZAKLĘĆ. (Kreoss padł by szybciej =( ). Jednostka miała również oficera, który dawał jej zdolność ignorowania LOSu przy ataku dystansowym. Zdolnosć ta nie jest tracona, gdy oficer ginie.
4) W momencie gdy liczebność moich Cineratorów spadła z 3 do 2 wykonałem command check. Ten test powinno się wykonać jeśli jednostka straciła co najmniej połowę stanu z początku tury, a nie z początku gry. (reguła Massive Casualties). I powinien być tylko jeden taki test na turę na jednostkę.
5) Znaczniki w misji Killing Field powinny mieć średnicę 50 mm. Żeby je zająć trzeba na nich stanąć, nie być w promieniu 3 cali =P. Pomerdało mi się z jakimś scenariuszem własnym zawidzianym na Youtubie.
Offline
Dorzucę również swoje 3 grosze
Ad 1)
Nie można. Po akcji już ruchu nie wykonasz. Jedynym wyjątkiem jest skill Bushwhack, który pozwala na wykonanie akcji i potem ruchu.
Ad 2)
Faktycznie ruch i akcja nie wymagają rozkazu. Gdzieś tam w rulebooku jest rozpiska co jest rozkazem. Generalnie szarża i bieg są rozkazami.
Ad 4)
Cineratorzy mają zasadę Fearless, która sprawia, że ignorują zasady Terror i Abomination oraz nigdy nie uciekają. Dokładniej mówiąc, nigdy nie robią Morale Checka na rozbicie oddziału, ale wykonują jeżeli wymagany jest np. przez efekty jakiegoś czaru itp. Grając Menothem, trzeba tak naprawdę pamiętać tylko o tych kilku unitach, które nie są Fearless
P.S. Musimy się kiedyś na granie ustawić, ale będzie bratobójczo, bo również prowadzę armię jedynego słusznego boga!
Offline
Dzięki za 3 grosze.
Jak tylko skompletuję 25 punktów Menotha zabieram się za swój Cryx summer bundle, więc jeśli bratobójcza walka Ci nie pasuje, zawsze mozesz tłuc piratów
Offline
I kolejne kwiatki, które zdarzyło się mi popełnić w trakcie poprzednich gier.
Głównym problemem były górki. Te w Bolterze często mają dość ostre stoki. Traktowaliśmy więc je jako obstacles i płaciliśmy 2 movementa za wejście na nie. Co robiliśmy źle:
- Model po wdrapaniu się na górę przesuwa się o 1 cal do przodu, jest to zawarte w powyższym koszcie.
- Nie można szarżować pod taką stromiznę.
- Można szarżować z górki.
- Nie płaci się nic za zejście.
Również, górka nie daje bonusu do celowania. Daje +2 do DEF, ale żadnych bonusów atakującemu, poza rozluźnieniem zasad LOS.
Przeszkody terenowe dają bonus +4 DEF w przypadku ataków z dystansu i +2 DEF w melee. (Sorry terepak, oskubałem Cię na 2 DEF =( )
Poszukuję obecnie odpowiedzi na pytanie: "Co to dokładnie znaczy 'any part of defender's base obscured from the attacker'?"
Od którego punktu w podstawce atakującego się mierzy? Jeśli od dowolnego, to kto wybiera ten dowolny, atakujący czy obrońca?
Offline
Mierzysz od dowolnego (dowolny w tym znaczeniu znaczy każdy możliwy) miejsca swojej podstawki (oczywiście front arcu) do każdego miejsca podstawki celu. Jeżeli na drodze tej linii nie stoi żadna przeszkoda, to znaczy że nie dostaje bonusu za concealment/cover.
Górki są dość prosto definiowane. dodają trochę do wysokości modelu (czasem ma znaczenie tylko przy mierzeniu losa) i dają +2 do defa od strzelania modelom położonym niżej.
Jako ciekawostkę dodam, że modele zepchnięte w jakikolwiek sposób z górki są powalone.
Co do przeszkód terenowych. dzielą się one na obstruction i obstacle. Te pierwsze to zapory które są lite i są w stanie zatrzymać pocisk. Te drugie to wszelkiego rodzaju krzaki i elementy terenu jedynie przesłaniające cel.
Obstruction - daje cover od strzelania: +4 do defa. Oraz +2 do defa od walki wręcz.
Obstacle - daje concealment od strzelania: +2 do defa
Ostatnio edytowany przez Siwy (2013-01-31 15:14:02)
Offline
Siwy napisał:
Mierzysz od dowolnego (dowolny w tym znaczeniu znaczy każdy możliwy) miejsca swojej podstawki (oczywiście front arcu) do każdego miejsca podstawki celu. Jeżeli na drodze tej linii nie stoi żadna przeszkoda, to znaczy że nie dostaje bonusu za concealment/cover.
Albo inaczej mówiąc, jeśli istnieje jakakolwiek linia pomiędzy podstawkami, która przechodzi przez zasłonę, to jest bonus.
Offline