W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Turniej Infinity
Zapraszam wszystkich na Turniej Infinity, który odbędzie się w Bolterze 18 czerwca 2011r (sobota). Planowany start o godzinie 10:15.
W tym wątku proszę zgłaszać się do turnieju oraz wystawianą frakcję (sektorówkę), a ja w tym poście będę edytował listę graczy. Poniżej regulamin turnieju. Szczególną uwagę zwracam na punkty 2e oraz 5 regulaminu!
REGULAMIN
1. Organizacja turnieju
a. Start o 10:15.
b. Wejściówka 10 zł.
c. Gramy 3 bitwy. Każda po 2 godziny lub 4 tury plus 5-ta na 14+.
d. Bitwy rozgrywane są w formacie 250 punktów, 5 S.W.C.
e. Możliwe jest wystawianie rozpisek armii sektorowych oraz zwykłych dla danej frakcji.
f. Nie można wystawiać najemników.
g. Każdy punkt armii ponad 250 to -1 DP. Rozpiski z S.W.C. ponad 5 punktów nie będą dopuszczone do gry.
2. Wymagania
a. Każdy gracz musi posiadać czytelne dwie pisemne rozpiski swojej armii oraz statystyki uzbrojenia modeli – jedną jawną i jedną niejawną.
b. Każdy gracz musi dysponować własną miarką oraz przynajmniej jedną kostką k20. Zalecane jest posiadanie własnego zestawu znaczników oraz wskaźnika laserowego.
c. Wszystkie modele muszą być sklejone – nie liczą się drobne elementy typu antenki. Na podstawkach powinny być zaznaczone Front Arci modeli. Oznaczenia FA nie są wymagane ale zdecydowanie zalecane. W przypadku braku oznaczeń, FA ustala się na podstawie linii biegnącej przez „barki” modelu. Wszelkie ew. wątpliwości będą rozstrzygane na niekorzyść gracza którego modele nie mają oznaczonych FA.
d. Każdy model musi znajdować się na odpowiedniej podstawce. W przypadku nieodpowiedniej podstawki (lub jej braku) konsekwencje oraz sposób rozwiązania tego problemu określa sędzia. Haqqislamski Maghariba – zalecana 3” podstawka. Jej brak nie powoduje żadnych konsekwencji.
e. Każdy gracz zobowiązany jest do przyniesienia przynajmniej jednej makiety na turniej! Minimalne wymiary makiety to 6”x 6”x 6”. W przypadku braku takowej, gracz karany jest 3 ujemnymi DP oraz automatycznie przegrywa rzut na inicjatywę z graczem, który przyniósł makietę.
3. Obostrzenia
a. Wszystkie modele muszą być modelami firmy Corvus Belli do gry Infinity.
b. Nie można proxować modeli, z wyjątkiem modeli jeszcze nie wydanych – wtedy możliwe jest wystawienie innego modelu do Infinity zamiast brakującego. Model proxujący musi być z tej samej frakcji, zbliżony rasą, typem – np. HI, opancerzeniem. Należy o tym poinformować przeciwnika przed bitwą. Modele proxowane bez powodu będą usuwane ze stołu.
c. Możliwe jest wystawienie podstawowej piechoty z armii sektorowej jako zwykłej piechoty dla danej armii, jeżeli zgadza się uzbrojenie. Np. Yu Jing może wystawić Celestial Guard jako Zanshi. Jest to ukłon w stronę graczy, którzy wystartowali grę z armią sektorową a chcieliby zagrać również zwykłą wersją swojej frakcji.
d. Obowiązuje pełen WYSIWYG, tzn. model z Combi Riflem, nie może występować jako model z HMG. Wyjątek stanowią modele nie wydane (patrz wyżej).
e. Wszystkie niecodzienne sytuacje rozstrzyga sędzia.
4. Punktacja
a. Małe Punkty liczymy na podstawie kosztu zabitego/nieprzytomnego na koniec bitwy modelu oraz za wykonane zadania scenariusza.
b. Każde 0,5 punktu S.W.C. zabitego modelu to 5 Małych Punktów.
c. Punkty za zadania scenariusza przyznawane są na koniec gry, ale dopiero po całkowitym zakończeniu 4 tury, czyli np. przepadają jeżeli gra skończy się na 3 turze z powodu limitu czasu. Jeżeli gra zakończy się wcześniej zniszczeniem jednej ze stron, to punkty za zadania są przyznawane.
d. Małe Punkty przeliczamy na Duże Punkty wg poniższego wzoru:
różnica Wygrany Przegrany
0 – 50 4 4
51 – 100 5 3
101 – 150 6 2
151 – 200 7 1
201+ 8 0
e. Dodatkowe Duże Punkty można uzyskać/stracić w następujący sposób:
i. Pomalowane co najmniej 75% armii 2 DP
ii. Dodatkowe punkty za przyniesienie większej liczby makiet niż jedna. Liczbę przyznanych punktów określa
sędzia przed grą. Można zdobyć od 0 do 3 DP.
iii. Brak pisemnej rozpiski w dwóch wersjach -5 DP
iv. Brak miarki i/lub kostki -1 DP
v. Każdy punkt armii ponad 250 -1 DP
vi. Oglądanie rozpiski niejawnej innego gracza -5 DP
5. Uwagi Dodatkowe
a. Punktację za makiety w przypadku osób, których makiety były przekazane na rzecz sklepu ustala sędzia.
b. W Infinity są dwa typy rozpisek – jawne, czyli niezawierające modeli w Hidden Deploymeny, skoczków oraz porucznika, a także niejawne, czyli te zawierające wszystkie modele. Rozpiska niejawna jest do wglądu tylko dla sędziego – pozostali gracze nie mają prawa znać rozpiski niejawnej przeciwnika. Gracz przyłapany na oglądaniu rozpiski niejawnej innego gracza zostanie ukarany pięcioma ujemnymi DP. Notoryczne łamanie tej zasady może skutkować dyskwalifikacją winowajcy z turnieju.
c. Makiety przyniesione na turniej muszą być wykończone. Tylko wykończone makiety liczą się do makiety obowiązkowej i do dodatkowych. Można oczywiście przynieść te same makiety co ostatnio (o ile są wykończone).
d. Sędzia dobiera stoły dla sparowanych graczy poprzez losowanie.
e. Na rozpisce niejawnej (do wglądu dla sędziego) każdy model Camo / TO Camo musi mieć przypisany numer i/lub kolor markera, pod którym może się wystawiać. Np. posiadając dwa modele Camo, notujemy, że Naga haker ma marker nr 1, Naga snajper ma marker nr 2. W momencie wyjawienia modelu kryjącego się pod danym markerem, przeciwnik może poprosić sędziego o potwierdzenie czy faktycznie ten model krył się pod tym markerem.
f. Ustawienie modeli w Hidden Deployment (TO Camo) należy bardzo dokładnie zanotować, tak by można było jednoznacznie określić gdzie i jak dany model powinien stać (lokacja, stojący/prone, dotyka makiety czy nie, cover, itp.). Jeżeli jest taka możliwość (a nie oszukujmy się - na pewno będzie ) należy wykonać zdjęcie ustawionego modelu, np. aparatem w telefonie. Po ujawnieniu się modelu (jako model lub marker) przeciwnik może poprosić sędziego o potwierdzenie czy faktycznie ten model, w taki sposób krył się w tym miejscu.
SCENARIUSZE
Rozstawienie:
Normalne zasady inicjatywy i rozstawienia
Selekcja misji:
Po rzucie na inicjatywę i rozstawienie (zanim modele zostaną rozstawione na stole) obydwaj gracze losują misje z listy poniżej, by ustalić swoje Główne i Poboczne Zadania (2 rzuty). Rzuty należy wykonać w tajemnicy przed przeciwnikiem.
Rzut K6:
1 – Ofensywa
2 – Blokada
3 – Likwidacja
4 – Triangulacja
5 – Zwiad
6 – Zdobycie Informacji
1. Ofensywa
20 MP jeśli żadna z Twoich jednostek nie znajduje się w Twojej strefie rozstawienia na końcu gry,
20 MP jeśli przynajmniej 1/2 Twoich jednostek jest na połowie stołu zbliżonej do strefy rozstawienia przeciwnika na końcu gry,
20 MP jeśli jedna lub więcej z Twoich jednostek znajduje się w strefie rozstawienia przeciwnika.
2. Blokada
20 MP jeśli na końcu gry, w Twojej strefie rozstawienia nie znajduje się żadna wroga jednostka,
20 MP jeśli na końcu gry, żadna z jednostek wroga nie znajduje się na połowie stołu bliższej Twojej strefy rozstawienia,
20 MP jeśli Twoje jednostki nie zaczeły uciekać.
3. Likwidacja
20 MP za zlikwidowanie porucznika (LT) przeciwnika,
20 MP za zlikwidowanie najdroższej punktowo jednostki przeciwnika na stole (wliczając w to markery),
20 MP za zlikwidowanie specjalisty (doctor, hacker lub inżynier). Jeśli wroga armia nie ma na stanie specjalistów, HI, TAG lub REM mogą posłużyć do zdobycia 20 MP.
Przyznawane jest 20 MP tylko za pierwszą likwidację danego typu.
4. Triangulacja
20 MP za rozstawienie każdego namiernika bombardowania orbitalnego w odległości 10″ od rogu stołu. Maksymalnie można zdobyć 60 MP. Tylko 1 namiernik może zostać rozstawiony w Twojej strefie rozstawienia, pozostałe muszą zostać umieszczone w strefie przeciwnika. Każdy namiernik musi zostać rozstawiony przy innym rogu stołu.
Namierniki bombardowania orbitalnego – każdy model w Twojej armii przenosi jeden namiernik. Rozstawienie namiernika jest identyczne jak podłozenie miny. Namiernika nie można zniszczyć i nie może on eksplodować.
5. Zwiad
20 MP za „zmapowanie” strefy rozstawienia przeciwnika,
20 MP jeśli na końcu gry Twoje jednostki posiadają LoF do 50% wrogich jednostek (liczba modeli, nie ich koszt),
20 MP jeśli na końcu gry Twoje jednostki posiadają LoF do wszystkich modeli przeciwnika. (Spełnienie trzeciego punktu gwarantuje 40 MP – za trzeci oraz drugi warunek).
Mapowanie – short skill, wymaga normal roll na WIP. Generuje ARO, nie można użyć go w ARO. Model, który próbuje użyć tej umiejętności musi znajdować się w strefie rozstawienia przeciwnika.
6. Zdobycie Informacji
20 MP za każdy Cube/Dokument zebrany z nieprzytomnego/martwego modelu przeciwnika – maksymalnie można zdobyć 60 MP. Modele które nie posiadają Cube’a mają przy sobie Dokument – każdy model posiada tylko jeden Cube/Dokument. Zebranie Cube’a/Dokumentu wymaga short skilla – wykonuje się go poprzez normal roll na WIP. Umiejętność ta generuje ARO i nie może być wykorzystana w ARO.
Sędzią turnieju jest dardzin, a wszelkie pytania i rozpiski można (a rozpiski trzeba) kierować na jego maila - deerhunter91@o2.pl
(wstawiono za zgodą właściciela maila )
LISTA GRACZY:
1. Michał dardzin Dardziński - PanOceania (Military Order)
2. Bartosz Asar Skorupa -
3. Tomasz Artois - Ariadna
4. Janusz Baal Pawluk -
5. Grzegorz vanTroff Szcześniak - Ariadna (Caledonia Highlander Army)
6. Marcin Zielarz Wróbel - Nomads
7. Piotr Raziel Gruszka - Nomads
8. Kacper kicek1995 Kuszczyński - Yu Jing (domyślam się, że Infinity to nie Twoja armia )
Ostatnio edytowany przez blackout_sys (2011-06-13 20:05:58)
Offline
Zgłaszam się, Military Order - Michał Dardziński.
PS Jeżeli nikt nie ma nic przeciwko mogę podjąć się również sędziowania.
Offline
Zgłaszam się. Bartosz Skorupa - jeszcze nie wiem z czym przyjdę.
Offline
Tomasz "Artois" - Ariadna
btw: "d. Sędzia dobiera graczy do stołów poprzez losowanie."
rozumiem że tylko w pierwszej turze a później szwajcar?
poza tym odnośnie rozpisek, to mamy zrobić 2 rozpiski, dla sędziego ze wszystkim oraz dla przeciwnika bez porucznika i zupełnie bez wzmianki o modelach w HD?
Offline
Co do rozpisek - tak właśnie jak piszesz. tzn model, który jest LT musi być na rozpisce, ale nie powinien mieć informacji o tym, że jest LT. (dobrze mówie? ;])
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Artois napisał:
rozumiem że tylko w pierwszej turze a później szwajcar?
Wytłumacz co to jest szwajcar
...ale raczej będzie losowanie w każdej bitwie
Offline
Zgłaszam się Janusz "BaaL" Pawluk.
Nad armią się zastanowię
Offline
Co do rozpisek to obaj macie racje. Jedna rozpiska ze wszystkim dla sędziego (albo sklepowego jeżeli sędzia gra) i jedna bez HD, skoczków i LT.
A i jarv - jeżeli porucznik jest skoczkiem albo ma TO Camo to jego modelu nie musi być na rozpisce niejawnej. Oczywiście jeżeli modelu porucznika nie będzie na stole w pierwszej turze, to gracz jest w sytuacji LoL
Offline
szwajcar, czyli 2 najlepsze osoby punktowo ze sobą, 3 z 4 itd
zawsze się ten system sprawdzał i pozwalał na sprawiedliwe wyłonienie zwycięzcy bo Ci którym dopisało szczęście w kostkach po prostu grali ze sobą a w przypadku losowania duży wpływ będzie miało szczęście w losowaniu poza tym ten system ma również inną zaletę - gracze dopiero wdrażający się w tajniki gry mają możliwości zagrania z osobą na swoim poziomie (albo z tą której nie dopisało szczęście ) dzięki czemu mają większe szanse na zwycięstwo w bitwie
ostatnio powstał również system tzw. szmyta czyli licząc od końca tabeli ludzie wybierają sobie przeciwników którzy automatycznie wypadają z puli
Ostatnio edytowany przez Artois (2011-05-30 17:53:39)
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Przecież tak właśnie graliśmy ostatnio.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
@Artois
Chodzi o losowanie STOŁÓW, a nie par osób na nich grających.
Offline
my bad ale dobrze że to ustaliliśmy =]
Offline
Zawsze trzeba będzie przynosić ze sobą makiety? Nie mam ani jednej i nigdy żadnej nie robiłem (raz w Twierdzy górki ale to była ciapa ;D ).
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Zawsze to bardzo długoterminowe słowo... Na razie trzeba, bo Infinity gra się na zabudownym stole, a przysłowiowe górki się nie nadają do tego
Poproś kogoś to może pomoże Ci zrobić
Offline
Właśnie, bo po przeczytaniu zasad zauważyłem, że chyba trzeba mieć naprawdę mocno zabudowane stoły inaczej wszyscy się wystrzelają w 2 turze
W takim razie na kolejne turnieje coś przygotuje. Mógłbyś mi podać jakieś wymiary?
Offline
Riddle me this... Riddle me that
regulamin napisał:
e. Każdy gracz musi przynieść przynajmniej jedną makietę na turniej! Minimalne wymiary makiety to 6”x 6”x 6”.
Tyle w temacie
Poza tym zostały jeszcze prawie 2 tygodnie do turnieju... to kawał makietowego czasu... jak podejdziesz do Boltera to możesz zobaczyć makiety kolegi Taperaka... zdziwisz się pozytywnie
Offline
Update regulaminu:
Punkty 5e i 5f
Offline
dla mnie super, kto będzie sędzią podczas turnieju?
btw: modele TOCamo nie mogą chyba pojawiać się na leżąco ale nie pamiętam dokładnie...
Offline
Artois napisał:
dla mnie super, kto będzie sędzią podczas turnieju?
Mogę to być ja, lub ty. Jak wolisz? Albo jawne głosowanie na sędziego?
Offline
Artois napisał:
dla mnie super, kto będzie sędzią podczas turnieju?
btw: modele TOCamo nie mogą chyba pojawiać się na leżąco ale nie pamiętam dokładnie...
TO Camo mogą pojawiać się Prone. Należy to oczywiście zapisać/oznaczyć markerem Prone przy robieniu zdjęcia.
Co do wyboru sędziego - gdyby w grę wchodził wybór sędziny to zaproponowałbym walkę w kisielu, ale w waszym przypadku... może rzućcie kostką czy coś... nudy...
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Sklep BOLTER
Dardzin zgłosił się pierwszy i nikt nie oponował przez kilka tygodni, więc uznajemy go jako sędziego.
Oczywiście zakładam, że inni pomogą mu jakby co (+książki sklepowe do dyspozycji), ale ostateczna decyzje będą należeć do niego.
Offline
Offline
Mam drobna uwage do punktu 5f - otoz kierunek patrzenia markera/hidden deploymentu nie jest istotny, gdyz marker ma 360 stopni pola widzenia (o ile dobrze pamietam)...
Chyba, ze to ma byc BHR (Bolter House Rule). ;]
Ostatnio edytowany przez jarv (2011-06-12 23:22:04)
Offline
Słuszna uwaga. Poprawione.
Offline
Grzegorz "vanTroff" Szcześniak - Ariadna (Caledonia Higlander Army)
Offline
Ktoś mi coś urwie, jak z powodów prywatnych nie przyniosę makietki?
Offline
Jak wyrobię się z makietą, to też się stawię. Marcin Wróbel: Nomads
Offline
Zgłaszam się. Raziel - Nomadzi.
Proszę o sprecyzowanie punktu 1f, bo wychodzi mi na to, że nie mogę wystawić np. Musasziego. Rozumiem, że chodzi o armię najemną, a nie najemników z frakcji Mercenaries.
Offline
Zielarz napisał:
Jak wyrobię się z makietą, to też się stawię. Marcin Wróbel: Nomads
To samo.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Raziel napisał:
Rozumiem, że chodzi o armię najemną, a nie najemników z frakcji Mercenaries.
Ani tego, ani tego...
Offline
Raziel napisał:
Proszę o sprecyzowanie punktu 1f, bo wychodzi mi na to, że nie mogę wystawić np. Musasziego. Rozumiem, że chodzi o armię najemną, a nie najemników z frakcji Mercenaries.
Nie możesz wystawić żadnego najemnika nawet Musasziego (ostatnio też tak myślałem jak ty i musiałem usunąć z gry najemnika)
Offline
Jako sędzia, wypowiem się w sprawie makiet:
Po skonsultowaniu się z Blackiem i Cavalierem ustaliliśmy, że brak makiety skutkuje - 3DP i dodatkowo jeśli gracie z osobą, która przyniosła makietę, to osoba ta wybiera sobie stronę bez rzutu kostką.
PS Jest to jednorazowa akcja, bo na zrobienie następnych makiet będziecie mieli 4 TYGODNIE !
Offline
Raziel napisał:
Proszę o sprecyzowanie punktu 1f, bo wychodzi mi na to, że nie mogę wystawić np. Musasziego. Rozumiem, że chodzi o armię najemną, a nie najemników z frakcji Mercenaries.
Tak jak mówi Baal poparty doświadczeniem - nie można wystawiać ani armii najemniczej, ani modeli najemniczych. Jest to zasada stosowana także w ITS.
Offline
dardzin napisał:
Jako sędzia, wypowiem się w sprawie makiet:
Po skonsultowaniu się z Blackiem i Cavalierem ustaliliśmy, że brak makiety skutkuje - 3DP i dodatkowo jeśli gracie z osobą, która przyniosła makietę, to osoba ta wybiera sobie stronę bez rzutu kostką.
PS Jest to jednorazowa akcja, bo na zrobienie następnych makiet będziecie mieli 4 TYGODNIE !
nie rozumiem, zatem nie ma rzutu na zaczynianie/stronowybieranie tylko makietodawca wybiera co chce robić (jedno czy drugie) bez konieczności miotania kostkami?
Offline
dardzin napisał:
Jako sędzia, wypowiem się w sprawie makiet:
Po skonsultowaniu się z Blackiem i Cavalierem ustaliliśmy, że brak makiety skutkuje - 3DP i dodatkowo jeśli gracie z osobą, która przyniosła makietę, to osoba ta wybiera sobie stronę bez rzutu kostką.
PS Jest to jednorazowa akcja, bo na zrobienie następnych makiet będziecie mieli 4 TYGODNIE !
No nie aż tyle
Offline
kommander Vołodianowicz z Rodiny ma niezawodny sposób na radzenie sobie z dezerterami
Offline
Artois napisał:
nie rozumiem, zatem nie ma rzutu na zaczynianie/stronowybieranie tylko makietodawca wybiera co chce robić (jedno czy drugie) bez konieczności miotania kostkami?
Oczywiście jest rzut. Jeżeli wygrasz, a przyniosłeś makietę, to możesz zacząć i wybrać sobie stronę (normalnie możesz tylko zdecydować czy zaczniesz), a jeżeli wygrasz, a nie przyniosłeś makiety to możesz tylko wybrać czy zaczynasz. I odwrotnie proporcjonalnie, jeżeli przegrasz.
Offline
Trochę to niespójne, skoro wymogiem "przystąpienia" jest przyniesienie makiety, a potem wymyślacie obcinki, jak ktoś nie przyniesie i zagra. Jeśli nawet to przeboleć, to kara za brak jest nieadekwatnie wysoka: mamy rzut w którym "makietowiec"-zwycięzca rzutu bierze wszystko bo i zaczynanie i stronę (rozstawienie?). To mocno zaburza balans gry czynnikiem spoza gry. Ukarzcie opieszałych raz za jedno wykroczenie: niech "makietowcy" wybierają bez rzutu, nawet w kulawym polskim prawie za jedno przewinienie karze się raz.
Rozumiem, że chcecie nakręcić makietoprodukcję, ale bez przegięć. Przypominam że to gra strategiczna, której rzuty kośćmi układają się podług rozkładów pseudo-losowych i tę cechę warto by w niej zostawić.
Odnośnie makiety to mam pytanie do "sędzi" (uwielbiam rodzimą młodzież!), resp. organizatora: czy brak jednego wymiaru można nadrobić innym? Za Chiny ludowe nie wykombinuję 6" wysokości, ale bez problemu mogę "poszerzyć" lub "wydłużyć" progresywnie swoją makietkę (rozmawiamy tu o 2").
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2011-06-14 10:27:20)
Offline
Nie pierwszą osobą ubolewającą nad punktem regulaminu jesteś Zielarzu, a i ja uważam, że jednak lepszym rozwiązaniem będzie automatyczna przegrana rzutu na inicjatywę gracza bez makiety.
Co do kary w punktach to się nie wypowiadam. Póki co, jest w mocy
Update regulaminu - dodano maila sędziego. Proszę tam przesyłać rozpiski.
Offline
Zielarzu, bardzo fajny żarcik.
Co do Twojego pytania: wg mnie możesz nadrobić innym wymiarem, bo liczy się sama chęć zrobienia makiety.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Zielarz napisał:
Trochę to niespójne, skoro wymogiem "przystąpienia" jest przyniesienie makiety, a potem wymyślacie obcinki, jak ktoś nie przyniesie i zagra.
Chcieliśmy dać szanse zagrać tym, którzy chcieli sobie pograć bez względu na wynik jaki osiągną w turnieju. Gdybym miał do wyboru opcje, że nie będę grał (bo nie mam makiety na czas) lub że będę grał (ale z obsyfami) to wybrał bym bramkę numer 2. Szczególnie, że zwiększyło by to ilośc grających na turnieju. A im więcej osób tym lepiej na turnieju prawda?
nawet w kulawym polskim prawie za jedno przewinienie karze się raz.
Karze się owszem raz, ale czasami jest to zbiór kar pomniejszych np."kara pozbawienia wolności i utrata praw obywatelskich". To jedna czy dwie kary dla Ciebie?
Rozumiem, że chcecie nakręcić makietoprodukcję, ale bez przegięć. Przypominam że to gra strategiczna, której rzuty kośćmi układają się podług rozkładów pseudo-losowych i tę cechę warto by w niej zostawić.
Przypominam, że gra Infinity powinna być rozgrywana (wg twórców) na mocno zabudynkowanym stole. To brak makiet ZABURZA równowagę w grze.
Offline
blackout_sys napisał:
a i ja uważam, że jednak lepszym rozwiązaniem będzie automatyczna przegrana rzutu na inicjatywę gracza bez makiety.
+1
Ostatnio edytowany przez Artois (2011-06-14 13:36:13)
Offline
Karze się owszem raz, ale czasami jest to zbiór kar pomniejszych np."kara pozbawienia wolności i utrata praw obywatelskich". To jedna czy dwie kary dla Ciebie?
Co to właściwie znaczy "pozbawienie praw obywatelskich"? Pozbawieniu prawa do samostanowienia podlegają tylko ubezwłasnowolnieni wyrokiem sądu na podstawie opinii biegłych i nie ma to nic wspólnego z postępowaniem karnym. Zwracam uwagę, że więźniowie wybierają np. prezydenta, głosują w wyborach samorządowych itp. Co więcej nawet ubezwłasnowolnieni "oddają" swój głos za pomocą prawnych pełnomocników, więc liczba obywateli i głosów się zgadza. Jak widać więc nie ma dwóch kar za jedno postępowanie: kara pozbawienia wolności jest nakładana za czyn karalny, ewentualne ubezwłasnowolnienie zaś odbywa się na wniosek osób trzecich (oczywiście może to być prokurator, ale najczęściej jest to rodzina). Jako taki jest następstwem kondycji psycho-fizjologicznej delikwenta, ergo: nie jest karą za czyn karalny (zdecydowanie częściej ma charakter prewencyjny zanim ktoś ma okazję poważnie napsocić). Prawo rzymskie nie przewiduje dwóch kar za jedno przestępstwo c.b.d.o.
Skoro jest tryb dopuszczenia graczy bez makiet do turnieju, to co właściwie robi zapis 2.e w regulaminie?
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2011-06-14 17:20:43)
Offline
Riddle me this... Riddle me that
@Zielarz - Śpieszę wyjaśnić, że skorzystaliśmy tu raczej z prawa średniowiecznego, gdzie sędzia miał prawo skazać winnego na poćwiartowanie, następnie na spalenie jego truchła, a i czasami wystrzelanie prochów z bombardy. Prawo rzymskie będące podstawą prawa karnego w Polsce współczesnej zastosujemy może następnym razem.
Podpunkt regulaminu zostanie prawdopodobnie zmieniony jak black będzie ponownie na necie, dziękuję za zwrócenie uwagi
@wszyscy - zapraszamy wszystkich na turniej. Pamiętajcie, że daliśmy wam opcję uczestnictwa jeśli nawet nie spełniacie wymogu makietowego, bo najważniejsze żebyście grali. A to czy warunki są dla was do przyjęcia czy nie... decyzja należy do was
I tu kończymy
Offline
KAcper Kuszczyński - Infinity - tym razem będę
Offline
uważam że bez sensu jest pozbawianie gracza "bez makiety" możliwości wybrania strony dlatego że przynosząc makietę i przegrywając rzut nie mam możliwości zacząć
proponuję zmienić karę na automatyczne przegranie rzutu
Offline
Update regulaminu
Karne -3 DP oraz automatyczny przegrany rzut na inicjatywę z graczem, który przyniósł makiety. Następnym razem osoby bez makiet nie będą dopuszczane do turnieju.
Wszyscy wiedzą, że do tej gry potrzebna jest kupa makiet. Sensowne zabudowanie 4 stołów do gry nie jest możliwe tylko makietami sklepowymi. Makiety są zwrotne, więc Sklep (miejsce do grania) nie wymaga datków, tylko czasu na zrobienie makiet, które i tak są wasze.
Im więcej graczy na turnieju tym lepiej, stąd dopuszczono możliwość wzięcia udziału w zabawie bez makiety. Wynik? Marudzenie.
Lubię organizować wszystko co związane z Infinity (no może nie do końca organizuję ten turniej, ale chodzi o ideę) ale bardzo nie lubię kiedy ludzie, dla których to jest, marudzą nawet na ustępstwa, bo przecież mogłyby być większe i z mniejszymi obostrzeniami.
Ogólnie napisałem trochę więcej w tym akapicie, ale w końcu wykasowałem. Mam nadzieję, że chwytacie.
Offline
Chwytamy i pomysł i ideę, po prostu chcielibyśmy zagrać w sensowne Infinity, a nie w potworka, tu chodzi wyłącznie o rozsądny rozkład prawdopodobieństwa i fajnie by było, żeby był. Makieta "work in progress" więc pewnie przyjdę dać się zaorać, jako że nigdy w to porządnie nie zagrałem.
Co z malowaniem makiety? Poziom wykonania itp. będą oceniane (teraz/w przyszłości)? [Z ciekawości pytam, w FOW np. ocenia się malowanie armii czyli ilość kolorów i odróżnianie na oko plutonów, i ich szefów, jakość to osobna działka i jako lewemu malarzowi bardzo mi to konweniuje, planujecie coś takiego?]
Offline
Nie wiedziałem że swoim prostym postem wywołam taką burzę, ale w końcu dyskusja jest miejscem kształtowania się opinii "publicznej".
Od swojej strony dodam, że jako osoba zajęta (szczególnie ostatnimi czasy) to już bym wolał dopłacić komuś na makiety bądź materiał na nie. Jeśli wybralibyśmy opcje drugą to przy okazji ustalić jakiś jeden dzień w który się spotkamy i porobimy te makiety aby było dla nas wszystkich.
Offline
Update regulaminu
Zmodyfikowano punkt 2c - dodano zapis o Front Arcach figurek. Cytat by regulamin Warmachiny Siwego bez wiedzy autora.
FA nie są wymagane ale z pewnością pomocne, więc jak dacie radę maznąć podstawki to będzie cacy
Offline
Dziś do 23:59 czekam na wasze rozpiski, póki co jedna osoba mi wysłała
Offline
bo one są tajne przecie, jeszcze jakiś Black zhakuje Ci kompa i wykradnie je przed turniejem a tak to będzie miał mniej czasu i może nie zdążyć opublikować ich na sieci
Offline
Który punkt regulaminu zmusza do przesłania rozpiski? Jaki ma sens ich wysyłanie skoro mają być jawne/tajne, a sędzia gra?
Offline
Jest to dobre pytanie Zielarzu! Na poprzednim turnieju był punkt w regulaminie, który dawał +1 DP za przesłanie rozpiski, ale w tej edycji go usunąłem ze względu na to, że od początku sędzia miał grać... Potem o tym zapomniałem i wstawiłem maila dardzina...
Może niech sędzia wypowie się jakie ma zdanie na ten temat (nie ma to jak zwalić odpowiedzialność na kogoś!). Najgorzej, że jedna osoba już rozpę przesłała... nie wiem jak wybrnąć z tej sytuacji, żeby nikogo nie pokrzywdzić.
dardzin ratuj!
Offline
W sumie teraz sędzia ma pełen wgląd w każdą naszą rozpiskę i przygotuje nam rozpiskę mastera nie do pokonania
Ostatnio edytowany przez Baal (2011-06-17 20:26:08)
Offline
niestety zamiast hakować TAGi będę się bawił z prawdziwym programowaniem... przykro mi ale chociaż robiłem co mogłem nie będzie mnie na turnieju ;(
Offline
Rozpiske wyslaly mi 3 osoby. Jezeli nie ma punktow za wyslalnie, to nie widze sensu, zebym je posiadal
Offline
prosimy o wyniki
Offline
Oto wyniki:
1. Piotr "Raziel" Gruszka
2. Michał "Dardzin" Dardziński
3. Janusz "Baal" Pawluk
4. Marcin "Zielarz" Wróbel
5. Kacper "Kicek1995" Kuszczyński
W zasadzie o pierwszym miejscu zdecydowały małe punkty, także zawsze trzeba je liczyć dokładnie
Jeżeli macie jakieś sugestie dla mnie, co robiłem źle, a co dobrze a propos sędziowania, to chętnie wysłucham.
Offline
Sorry, że nie dotarłem ale wstałem o 13.
Offline
Gratz dla zwycięzcy - w lipcu sobie juz nie odpuszcze.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
dardzin napisał:
Jeżeli macie jakieś sugestie dla mnie, co robiłem źle, a co dobrze a propos sędziowania, to chętnie wysłucham.
Nie obudziłeś vanTroff'a
Offline
dardzin napisał:
Jeżeli macie jakieś sugestie dla mnie, co robiłem źle, a co dobrze a propos sędziowania, to chętnie wysłucham.
nie przełożyłeś mi terminu oddania projektu
@dardzin: jak miała się punktacja, obaj z razielem zrobiliśie po 2 maski i remisik w bitwie przeciw sobie? miałeś jakieś punkty za makiety?
Ostatnio edytowany przez Artois (2011-06-18 21:14:22)
Offline
Ja wygrałem ostatnią bitwę z dardzinem, a raziel wygrał z Zielarzem i wtedy zremisował dardzinem. Zsumowali małe punkty i wygrał raziel
Offline
A co do dodatkowych punktów, to tak się to rozkładało:
Ja miałem 2 za malowanie, 1 za makietę.
Z kolei Raziel 2 za malowanie, 3 za makietę, ale -1 za 251 pkt.
A suma sumarum nie graliśmy przeciwko sobie.
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1