W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Turniej Infinity
Zapraszam wszystkich na Turniej Infinity, który odbędzie się w Bolterze 27 sierpnia 2011r (sobota). Planowany start o godzinie 10:15.
W tym wątku proszę zgłaszać się do turnieju oraz wystawianą frakcję (sektorówkę), a ja w tym poście będę edytował listę graczy. Poniżej regulamin turnieju. Szczególną uwagę zwracam na punkty 2e oraz 5 regulaminu!
REGULAMIN
1. Organizacja turnieju
a. Start o 10:15.
b. Wejściówka 10 zł.
c. Gramy 3 bitwy. Każda po 2 godziny lub 4 tury plus 5-ta na 14+.
d. Bitwy rozgrywane są w formacie 300 punktów, 6 S.W.C. Bonusowe S.W.C. z porucznika (np. +1 z Joan of Arc) normalnie powiększają ten limit.
e. Możliwe jest wystawianie rozpisek armii sektorowych oraz zwykłych dla danej frakcji.
f. Nie można wystawiać najemników. Wyjątkiem są armie sektorowe, dla których dany model najemnika jest integralną częścią listy dostępności modeli.
g. Każdy punkt armii ponad 300 to -1 DP. Rozpiski z S.W.C. ponad 6(7) punktów nie będą dopuszczone do gry.
2. Wymagania
a. Każdy gracz musi posiadać czytelne dwie pisemne rozpiski swojej armii oraz statystyki uzbrojenia modeli – jedną jawną i jedną niejawną.
b. Każdy gracz musi dysponować własną miarką oraz przynajmniej jedną kostką k20. Zalecane jest posiadanie własnego zestawu znaczników oraz wskaźnika laserowego.
c. Wszystkie modele muszą być sklejone – nie liczą się drobne elementy typu antenki. Na podstawkach powinny być zaznaczone Front Arci modeli. Oznaczenia FA nie są wymagane ale zdecydowanie zalecane. W przypadku braku oznaczeń, FA ustala się na podstawie linii biegnącej przez „barki” modelu. Wszelkie ew. wątpliwości będą rozstrzygane na niekorzyść gracza którego modele nie mają oznaczonych FA.
d. Każdy model musi znajdować się na odpowiedniej podstawce. W przypadku nieodpowiedniej podstawki (lub jej braku) konsekwencje oraz sposób rozwiązania tego problemu określa sędzia. Haqqislamski Maghariba – zalecana 3” podstawka. Jej brak nie powoduje żadnych konsekwencji.
e. Każdy gracz zobowiązany jest do przyniesienia przynajmniej jednej makiety na turniej! Minimalne wymiary makiety to 6”x 6”x 6”.
f. Zalecane jest by każdy gracz posiadał komplet kart do wyboru misji.
3. Obostrzenia
a. Wszystkie modele muszą być modelami firmy Corvus Belli do gry Infinity.
b. Nie można proxować modeli, z wyjątkiem modeli jeszcze nie wydanych – wtedy możliwe jest wystawienie innego modelu do Infinity zamiast brakującego. Model proxujący musi być z tej samej frakcji, zbliżony rasą, typem – np. HI, opancerzeniem. Należy o tym poinformować przeciwnika przed bitwą. Modele proxowane bez powodu będą usuwane ze stołu.
c. Możliwe jest wystawienie podstawowej piechoty z armii sektorowej jako zwykłej piechoty dla danej armii, jeżeli zgadza się uzbrojenie. Np. Yu Jing może wystawić Celestial Guard jako Zanshi. Jest to ukłon w stronę graczy, którzy wystartowali grę z armią sektorową a chcieliby zagrać również zwykłą wersją swojej frakcji.
d. Obowiązuje pełen WYSIWYG, tzn. model z Combi Riflem, nie może występować jako model z HMG. Wyjątek stanowią modele nie wydane (patrz wyżej).
e. Wszystkie niecodzienne sytuacje rozstrzyga sędzia.
4. Punktacja
a. Małe Punkty liczymy na podstawie kosztu zabitego/nieprzytomnego na koniec bitwy modelu oraz za wykonane zadania scenariusza.
b. Każde 0,5 punktu S.W.C. zabitego modelu to 5 Małych Punktów.
c. Punkty za zadania scenariusza przyznawane są na koniec gry, ale dopiero po całkowitym zakończeniu 4 tury, czyli np. przepadają jeżeli gra skończy się na 3 turze z powodu limitu czasu. Jeżeli gra zakończy się wcześniej zniszczeniem jednej ze stron, to punkty za zadania są przyznawane.
d. Małe Punkty przeliczamy na Duże Punkty wg poniższego wzoru:
różnica Wygrany Przegrany
0 – 75 4 4
76 – 125 5 3
126 – 175 6 2
176 – 225 7 1
226+ 8 0
e. Dodatkowe Duże Punkty można uzyskać/stracić w następujący sposób:
i. Pomalowane 100% armii 2 DP
ii. Brak pisemnej rozpiski w dwóch wersjach -5 DP
iii. Brak miarki i/lub kostki -1 DP
iv. Każdy punkt armii ponad 300 -1 DP
vi. Oglądanie rozpiski niejawnej innego gracza -5 DP
5. Uwagi Dodatkowe
a. W Infinity są dwa typy rozpisek – jawne, czyli niezawierające modeli w Hidden Deploymeny, skoczków oraz porucznika, a także niejawne, czyli te zawierające wszystkie modele. W przypadku modeli używających holoprojectora lvl 1, na rozpisce jawnej zapisujemy model, który nasz holos będzie udawał. Rozpiska niejawna jest do wglądu tylko dla sędziego – pozostali gracze nie mają prawa znać rozpiski niejawnej przeciwnika. Gracz przyłapany na oglądaniu rozpiski niejawnej innego gracza zostanie ukarany pięcioma ujemnymi DP. Notoryczne łamanie tej zasady może skutkować dyskwalifikacją winowajcy z turnieju.
b. Makiety przyniesione na turniej muszą być wykończone.
c. Sędzia dobiera stoły dla sparowanych graczy poprzez losowanie.
d. Na rozpisce niejawnej (do wglądu dla sędziego) każdy model Camo / TO Camo (w tym miny wystawiane dzięki zdolności Minelayer) musi mieć przypisany numer i/lub kolor markera, pod którym może się wystawiać. Np. posiadając dwa modele Camo, notujemy, że Naga haker ma marker nr 1, Naga snajper ma marker nr 2. W momencie wyjawienia modelu kryjącego się pod danym markerem, przeciwnik może poprosić sędziego o potwierdzenie czy faktycznie ten model krył się pod tym markerem.
e. Ustawienie modeli w Hidden Deployment (TO Camo) należy bardzo dokładnie zanotować, tak by można było jednoznacznie określić gdzie i jak dany model powinien stać (lokacja, stojący/prone, dotyka makiety czy nie, cover, itp.). Jeżeli jest taka możliwość (a nie oszukujmy się - na pewno będzie ) należy wykonać zdjęcie ustawionego modelu, np. aparatem w telefonie. Po ujawnieniu się modelu (jako model lub marker) przeciwnik może poprosić sędziego o potwierdzenie czy faktycznie ten model, w taki sposób krył się w tym miejscu.
SCENARIUSZE
Karty wyboru misji można pobrać pod TYM adresem. Zasady są przetłumaczoną i lekko zmodyfikowaną wersją zasad TaOS
Rozstawienie:
Normalne zasady inicjatywy i rozstawienia
Selekcja misji:
Po rzucie na inicjatywę i rozstawienie (zanim modele zostaną rozstawione na stole) obydwaj gracze losują misje z listy poniżej, by ustalić swoje Główne i Poboczne Zadania (2 rzuty lub wylosowanie kart z puli). Rzuty należy wykonać w tajemnicy przed przeciwnikiem.
Rzut K10:
1 – Ofensywa
2 – Blokada
3 – Likwidacja
4 – Triangulacja
5 – Zwiad
6 – Zdobycie Informacji
7 - Sabotaż
8 - Atak
9 - Pojmanie
10 - Zasadzka
1. Ofensywa
20 MP jeśli żadna z Twoich jednostek nie znajduje się w Twojej strefie rozstawienia na końcu gry,
20 MP jeśli przynajmniej 1/2 Twoich jednostek jest na połowie stołu zbliżonej do strefy rozstawienia przeciwnika na końcu gry,
20 MP jeśli jedna lub więcej z Twoich jednostek znajduje się w strefie rozstawienia przeciwnika.
2. Blokada
20 MP jeśli na końcu gry, w Twojej strefie rozstawienia nie znajduje się żadna wroga jednostka,
20 MP jeśli na końcu gry, żadna z jednostek wroga nie znajduje się na połowie stołu bliższej Twojej strefy rozstawienia,
20 MP jeśli Twoje jednostki nie zaczeły uciekać.
3. Likwidacja
20 MP za zlikwidowanie porucznika (LT) przeciwnika,
20 MP za zlikwidowanie najdroższej punktowo jednostki przeciwnika na stole (wliczając w to markery),
20 MP za zlikwidowanie specjalisty (doctor, hacker lub inżynier). Jeśli wroga armia nie ma na stanie specjalistów, HI, TAG lub REM mogą posłużyć do zdobycia 20 MP.
Przyznawane jest 20 MP tylko za pierwszą likwidację danego typu.
4. Triangulacja
20 MP za rozstawienie każdego namiernika bombardowania orbitalnego w odległości 10″ od rogu stołu. Maksymalnie można zdobyć 60 MP. Tylko 1 namiernik może zostać rozstawiony w Twojej strefie rozstawienia, pozostałe muszą zostać umieszczone w strefie przeciwnika. Każdy namiernik musi zostać rozstawiony przy innym rogu stołu.
Namierniki bombardowania orbitalnego – każdy model w Twojej armii przenosi jeden namiernik. Rozstawienie namiernika jest identyczne jak podłozenie miny. Namiernika nie można zniszczyć i nie może on eksplodować.
5. Zwiad
20 MP za „zmapowanie” strefy rozstawienia przeciwnika,
20 MP jeśli na końcu gry Twoje jednostki posiadają LoF do 50% wrogich jednostek (liczba modeli, nie ich koszt),
20 MP jeśli na końcu gry Twoje jednostki posiadają LoF do wszystkich modeli przeciwnika. (Spełnienie trzeciego punktu gwarantuje 40 MP – za trzeci oraz drugi warunek).
Mapowanie – short skill, wymaga normal roll na WIP. Generuje ARO, nie można użyć go w ARO. Model, który próbuje użyć tej umiejętności musi znajdować się w strefie rozstawienia przeciwnika.
6. Zdobycie Informacji
20 MP za każdy Cube/Dokument zebrany z nieprzytomnego/martwego modelu przeciwnika – maksymalnie można zdobyć 60 MP. Modele które nie posiadają Cube’a mają przy sobie Dokument – każdy model posiada tylko jeden Cube/Dokument. Zebranie Cube’a/Dokumentu wymaga short skilla – wykonuje się go poprzez normal roll na WIP. Umiejętność ta generuje ARO i nie może być wykorzystana w ARO.
7. Sabotaż
Podczas rozstawienia wybierz sekretnie średni element scenerii położony w całości wewnątrz wrogiej strefy rozstawienia. Zanotuj wybrany element scenerii.
Każdy z twoich żołnierzy posiada jeden ładunek wybuchowy (niedetonowalny, niezniszczalny i nie można go zebrać w ramach Special Skilla Booty), który można podłożyć dopiero w kolejnej turze od wejścia modelu na stół.
20 MP za każdy podłożony ładunek w kontakcie z wybranym elementem scenerii. Maksymalnie można podłożyć 3 takie ładunki.
8. Atak
20 MP jeżeli ponad połowa wrogich jednostek jest martwa lub nieprzytomna (nie liczą się modele zhakowane, przejęte i zsepsitorowane),
20 MP jeżeli przeciwnikowi pozostały 2 lub mniej jednostek,
20 MP jeżeli przeciwnikowi pozostała co najwyżej jedna jednostka.
9. Pojmanie
20 MP za każdego pojmanego przeciwnika. Można pojmać maksymalnie 3 wrogie modele.
Przeciwnik jest traktowany jako pojmany jeżeli przeszedł do stanu martwy lub nieprzytomny w wyniku walki wręcz. Natychmiast po pojmaniu model usuwany jest z gry. Zasada ta przestaje obowiązywać po pojmaniu 3 wrogów.
10. Zasadzka
Podczas fazy rozstawienia pokaż tę kartę przeciwnikowi. Przeciwnik musi pokazać jedną ze swoich misji - ta misja ulega zasadzce. Połóż kartę zasadzki obok. Karta Zasadzka nie może ulec zasadzce (to trochę jak dzielenie przez zero - nie róbmy tego).
Otrzymujesz 60 MP minus MP zdobyte przez przeciwnika za misję, która uległa zasadzce.
LISTA GRACZY:
1. Łukasz KvaNfield Poczęsny - Aleph
2. Tomasz jarv Dobrowolski - Haqqislam
3. Grzegorz vanTroff Szcześniak - Ariadna (Caledonia Highlanders Army)
4. Janusz Baal Pawluk - Combined Army
5. Michał Michał Ławniczak - Combined Army (Shasvastii Expeditionary Force)
6. Michał el Obrempalski - Haqqislam
7. Kuba Kerlhan Baranowski - Haqqislam
Offline
Zapraszam na kolejny turniej. Tym razem w skali 300 punktów.
Zmiany w stosunku do poprzednich edycji:
1. Brak dodatkowych punktów za przyniesienie większej liczby makiet. Nadal konieczne jest przyniesienie co najmniej jednej, a wskazane nawet więcej.
2. 2 DP za pomalowane 100% armii. Wiadomo, że nie każdy ma czas malować makiety, ale jeżeli ktoś nie maluje figurek w tym hobby, to coś jest nie tak Liczy się ilość, nie jakość, więc mam nadzieję, że nie pojawią się głosy typu - a co z ludźmi płacącymi za profesjonalne malowanie? Ich brocha.
3. Gramy 10 scenariuszy z TaOS-a. W regulaminie podałem także bezwstydnie i bez praw autorskich karty autorstwa jarva. Wyżej wymienionego uprasza się o zupdate'owanie pdfa tak, żeby obejmował wszystkie 10 scenariuszy.
4. Jeżeli sędzia jest grający, to niestety wszystkie sytuacje wymagające patrzenia w rozpiski niejawne, będą wymagały zaangażowania osób trzecich (ciekawe co na to pracownicy Sklepu Stacjonarnego Bolter).
Offline
Łukasz "KvaNfield" Poczęsny - Aleph
Co do rozpiski jawnej to proponuję aby nie zabierała specjalnych umiejętności oraz wartości punktowych. Jeśli rozpiska zawiera wartości punktowe, to szybko można oszacować czy gracz ma coś w AD lub hidden deployment. W przypadku umiejętności jest kilka z nich które odrazu identyfikują porucznika (np Strategos) albo jego zastępce (np. Chain of Comand) pozbawiając gracza pewnych możliwości taktycznych.
Offline
Te karty, które podlinkowałeś, to karty do Mission Roulette. Do TaOS'a nie tłumaczyłem jeszcze i nie robiłem - postaram się przed turniejem zrobić i wstawić.
Btw - wchodzę w to - Haqqislamem - tylko jeszcze nie wiem, czy sektorówką, czy czystym.
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Najpewniej się przypałętam z full Czajna pała.
W ostatniej linijce misji "Atak" prawdopodobnie jest błąd. Zapewne chciałeś napisać "najwyżej" a wpisałeś "tylko". W obecnym brzmieniu misja zmusza do pozostawienia jednego modelu przy życiu (co automatycznie ogranicza możliwość zdobycia punktów).
Offline
@KvaNfield
Dobra uwaga. Umiejętności Strategos oraz Chain of Command powinny być tylko na rozpiskach niejawnych. Aczkolwiek w przypadku Chaina wydaje mi się, że zwykle tylko jeden rodzaj jednostek to ma. Jeżeli wystawisz Myrmidonów to nie będę zszokowany jeżeli jeden z nich to oficer...
@jarv
Te scenariusze, które podałem, to przetłumaczony TaOS. Możesz wykorzystać te tłumaczenia.
@Krechafety
Masz rację - już poprawiam.
Offline
blackout_sys napisał:
@KvaNfield
Dobra uwaga. Umiejętności Strategos oraz Chain of Command powinny być tylko na rozpiskach niejawnych. Aczkolwiek w przypadku Chaina wydaje mi się, że zwykle tylko jeden rodzaj jednostek to ma. Jeżeli wystawisz Myrmidonów to nie będę zszokowany jeżeli jeden z nich to oficer....
Tak ale nie każdy to wie Ogólnie proponował bym wogóle ukrycie, jak wystawiasz coś z total reaction, tracisz advantage że ktoś się na to nadzieje.
Offline
Możemy również nie robić rozpisek jawnych. Wtedy przeciwnik będzie totalnie zaskoczony!
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Offline
blackout_sys napisał:
Możemy również nie robić rozpisek jawnych. Wtedy przeciwnik będzie totalnie zaskoczony!
Ogólnie tylko bez umięjetności specjalnych i tyle. Inaczej to będzie już będzie przegięcie. Można by to przetestować.
Offline
Grzegorz "vanTroff" Szcześniak - Ariadna: Caledonia Highlanders Army
Tym razem będę, nie będę pił dzień wcześniej, położę się o 20:00 spać i ustawię trzy budziki.
Offline
Janusz "Baal" Pawluk CA
Offline
uważam że ukrywanie skilli jest bez sensu bo będzie się to sprowadzało do zapamiętania jak model wygląda i już wiesz o nim wszystko, a najlepiej jak każdy zabierze ze sobą album modeli z fotkami i skillami z neta żeby mógł wiedzieć co ta figurka przeciwnika potrafi.. nie róbmy szopek z turnieju figurkowego dyktując które skille wypisywać a które nie bo niedługo będziemy robić rozpiski w notatniku i nosić ze sobą stertę niepotrzebnej makulatury!
a jak ktoś ma pragnienie grania zupełnie w ciemno to niech się umówi na piątek i już, bez sensu żeby reszta się "męczyła" dla radochy jednostek - i nie chodzi mi tu wyłącznie o ten pomysł ale też o inne wywracające tę grę do góry nogami, ten system naprawdę jest dla ludzi
Offline
Zdecydowanie popieram, grajmy turniejowo ale z przyjemnością. Zapamiętanie jakie skille może mieć jakiś model jest absolutnie bez sensu! Tylko te ujawniające porucznika powinny być na niejawnej rozpie.
Będe żabolami.
Offline
Michał napisał:
Zdecydowanie popieram, grajmy turniejowo ale z przyjemnością. Zapamiętanie jakie skille może mieć jakiś model jest absolutnie bez sensu! Tylko te ujawniające porucznika powinny być na niejawnej rozpie.
Będe żabolami.
W takim razie przecież po co zapamiętywać jak to tylko jest dla funnu? Jak nadziejesz się na camo lub total reaction to trudno, trzeba grać dalej.
Offline
Trzeba utrzymywać balans między funem a kompetytywnością. Jak się nadzieje na coś w camo, to bywa - bo tak działają zasady tego systemu. A na total reaction się nie nadzieję, bo skille na jawnych modelach są jawne. Nie widzę skąd takie pomysły.
Offline
Witam Panów
Mój pierwszy post na forum. W Infinity gram już jakieś dwa lata, ale ostatnio w Poznaniu ciężko ustawić się z kimś na partyjkę, więc pomyślałem że wpadnę do Was na turniej. Dopiszcie mnie proszę do listy
Michał 'el' Obrempalski - Haqqislam
Pojawia się tu kilka spraw:
- wydaje mi się że przy 360 punktach do zgarnięcia za skasowanie przeciwnika, 60 za misję to trochę mało, nie warto się nimi przejmować na dobrą sprawę... może warto to trochę wyrównać?
- byłbym wdzieczny, gdyby ktoś pożyczył mi Naffatuna z Heavy Flamerem, jednego mi zabraknie, mogę się zrewanżować innymi figurkami haqq, trochę tego jest
- czy ktoś, jadąc na turniej, będzie przejeżdżał w okolicach dworca PKP? do Boltera nie jest daleko z tego co widziałem, ale zupełnie nie znam miasta
Pozdrawiam
el
Offline
Ja mieszkam koło PKP, mogę Cię zgarnąć po drodze (dalej z buta lub mpk).
Offline
el napisał:
- wydaje mi się że przy 360 punktach do zgarnięcia za skasowanie przeciwnika, 60 za misję to trochę mało, nie warto się nimi przejmować na dobrą sprawę... może warto to trochę wyrównać?
Zauważ, że zawsze losujesz 2 misje, więc do zdobycia jest 120 punktów za misje, czyli 1/3 tego za przeciwnika.
Cieszę się, że postanowiłeś się u nas zapisać
Offline
W takim razie więcej nie marudzę. Chociaż widełki punktowe nagle wydają mi się ciasne i trzeba będzie baaardzo pilnować co droższych jednostek Będzie inaczej, niż zwykle grywam
Offline
Update regulaminu. Punkt 5a.
Dodano zdanie:
W przypadku modeli używających holoprojectora lvl 1, na rozpisce jawnej zapisujemy model, który nasz holos będzie udawał
Offline
Zielarz napisał:
Ja mieszkam koło PKP, mogę Cię zgarnąć po drodze (dalej z buta lub mpk).
OK Według rozkładu będę na miejscu 8:16, czyli na dłuuugo przed turniejem. Dogadamy jeszcze detale
Offline
Niestety o tej porze co zacniejsze lokale zamknięte. Ale coś wymyślimy...
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Ja niestety odpadam - jestem obłożnie chory psychicznie.
Offline
Będzie jeszcze jeden gość odemnie
Kuba Baranowski turbanogłowi kapukalki
Offline
Mnie usunąć, mam wesele tego dnia.
Offline
Mógłby ktoś mi pożyczyć jakąś miarkę na turnieje bo moja gdzieś zaginęła w akcji
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Pożyczymy Ci sklepową
Offline
Poprawione i zaktualizowane karty misji do pobrania tutaj.
Offline
Jak PKP dopisze , to się stawie na turnieju
Offline
Zielarz - sprawdź skrzynkę.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Podsumowanie:
Wygrał Michał... 4 małymi punktami przed el-em
Wiem, że było parę uwag do turnieju, więc zapraszam do komentowania...
Moje:
1. Co do źle skonstruowanej tabeli przeliczeń małych punktów na duże to trzeba było podejść i zwrócić uwagę.
Naprawiłbym to w kilka sekund
Szczególnie, że w Regulaminie powyżej jest inny przelicznik... ale i tak zły
Tak powinno być prawidłowo:
0 – 60 4 4
61 – 120 5 3
121 – 180 6 2
181 – 240 7 1
241+ 8 0
2. Chyba było mało makiet co?
3. Prośba... Jak korzystacie z moich prywatnych makiet to wolałbym, żeby po turnieju trafiły tam gdzie ich miejsce, a nie na półkę dostępną dla wszystkich
4. Przed następnym turniejem sklecę formułkę, jak ustalić kolejność miejsc jeśli jest u kilku osób ta sama liczba DP na koniec
Offline
Turniej spoko, zacięta walka. Szkoda że tak mało ludzi przyszło ;( no i nie było wiadomo kto sędziuje.
Offline
Podobało mi się, pewnie jeszcze nie raz czasem wpadnę Faktycznie przydałby się ktoś zorientowany w zasadach bo momentami robiło się zamieszanie.
Offline
Ja mam uwagi do misji - wyszlo mi, że misje "Ofensywa" i "Likwidacja" wymagałyby troche dopracowania.
W "Likwidacji" - imho, nalezałoby dodać zapis, ot tym, że na stan tych jednostek liczy się na końcu gry - chodzi mi o sytuację, gdzie ktoś z tą misją ściąga model punktowany do stanu unconsious - a ja ten model potem leczę - tak, że finalnie na końcu gry model ten jest żywy - liczymy go do punktów, czy nie? Jeśli tak, to jest to troche za hardkorowe - bo misja ofensywa też powinna być w tym momencie liczona od zdarzenia, a nie na końcu gry. ale to uwaga do podyskutownia na osobnym wątku.
Turniej - grało się fajnie - dzięki dla wszystkich, którzy wzieli udział - i gratulacje dla cholernych żaboli ;]
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1