W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Riddle me this... Riddle me that
Zgodnie z modnym tematem na chatboxie otwieram nowy wątek.
Zapraszam do dyskusji
Offline
Powiem tak brakuje różnorodności. Ale ten dex jest mocny jak ktoś potrafi grać co do cala, wykorzystywać osłony z rhinosów i wiedzieć który oddział należy poświęcić. Generalniw nie chcę zniechęcać młodzieży, ale to nie samograj tylko zabawka dla doświadczonego gracza.
W porównaniu do dexu Witchhunterów tracimy na pierwszy rzut oka naprawdę sporo możilwości:
- Wylatują inkwizytorzy z obstawą. I niestety przez to również Land Ridery
- Wylatują stormtrooperzy (i razem z nimi FW Valkirie).
- Wylatuje powoływana gwardia i zaprzyjaźnieni marines.
- Nie mamy również możliwości wzięcia jednostek SoB jako sojuszników do innych armii.
- Tracimy uniwersalne akty wiary, na rzecz specyficznych dla danej jednostki.
- Nie mamy puli punktów wiary na całą grę, tylko d6 co turę (TUTAJ UWAGA - akty wiary działają jedną fazę i nie ma możliwości rzucania ich w turze przeciwnika).
- Straciliśmy również dużo zabawek z Wargearu. Pozostało nam ledwo kilkanaście opcji, z czego połowa jest opisana w rulebooku. Bardzo bolesna jest strata jump packa na cannonesce i evisceratora na jednostkach.
- Siostry niestety stały się łamliwe. Dawniej zawsze był niemodyfikowany Ld 9 czy 10. Teraz nie mamy book of st lucius (ale za to są akty wiary dające fearless czy stubborn. Cannoneska daje stubborn.
Jakieś plusy? Są ale bardzo mało:
- Dostaliśmy Confessora (taki większy priest), wraz z obstawą.
- Cała armia ma special save na 6+ (pojazdy również)
- Akty wiary są ciekawe i praktycznie wszystkie do wykorzystania w łatwy sposób. Rzucamy co turę d6 i tyle mamy punktów w tej turze. Następnie rzucamy na 5+ jak chcemy wykorzystać akt kosztem jednego punktu. Akty możemy powtarzać (ale się nie stackują). Mamy bonusy do rzutu (+1 za IC, +1 za superiorkę czy sierżantkę, +1 za wbity wound na oddziale). Więc de facto rzucamy na 4+ (każdy oddział ma superiorkę), w toku bitwy na 3+.
- Potaniały niektóre kluczowe bronie. Pomimo większego kosztu punktowego niektórych jednostek, mamy wszędzie granaty (frag i krak).
- W każdym oddziale superiorka jest gratis.
Czyli można powiedzieć że zostają siostry ze szczyptą eklezji. Szczypta jest troszkę większa niż w poprzednim dexie.
Zobaczmy jednostki:
HQ:
Cannoness - średnio to widzę.. Droga jak na swoje punkty. Straciła możliwość brania Do rozważenia z command squadem (droga opcja z trzema multimeltami). Daje stubborn. jej akt wiary jest fajny - +1 do inicjatywy i preffered enemy.
Sororitas Command Squad - coś jak command squad marinsów. 3 celestianki (każda może wziąć multi-meltę), hospitalierka (dająca feel no pain) i sister dialogus ze szczekaczką (badziew - jak użyjesz aktu wiary w 12" to na 6 odzyskujesz ten punkt wiary). Dziewczyny mają akt wiary pozwalający na uzyskanie move through cover i relentless (tak - dlatego nadmieniłem te 3 multimelty). Ciekawą opcją to zapakowanie ich z dwoma multimeltami do rhino by z hatcha postrzelały.
Celestyna - super opcja jak za te punkty. 5 ataków z WS7 i I7 zawsze woundująca na 4+. Teraz wstaje na 4+ z d3 woundami. - rzut co turę. Jedyne czego nie potrafi to rozkręcać czołgów i dredów. I to wszystko za 115pkt!!
Jacobus - mega wybór. Daje +1A, Stubborn, przerzut trafień i FnP regimentowi.
Confessor - niezły, jak nie można Jacobusa to bierzemy Confessora. Daje przerzut na trafienie.
Kyrinov - niezły z uwagi na fearless w 6". Taki lekko zboostowany Confessor.
Battle Conclave - świetna kontra na piechotę przeciwnika. Jak nie wystrzelają ich to potrafią zatłuc prawie wszystko (z jacobusem, 9 assassinek to 45 ataków z PW, I6, WS5 z przerzutem trafień, S4). Poza assasinkami mamy crusaderów (burak z power weaponem i shieldem 3++) i arco flagellantów (s5 a4, ale bez save i z I4).
Elity (chyba najsłabszy slot):
Repentie - drogie jak diabli, biegają za czymkolwiek bądź. ciekawy akt wiary pozwala im na oddanie po śmierci (mają 2 ataki).
Celestianki - drogie, nie widzę zastosowania dla ich dwóch ataków, nawet ze zboostowaną do 4 siłą (akt wiary +1s i fearless). Może jak dorzucić priesta i cannoneskę?)
Priest - no nie wiem, chyba po to by dać evisceratora za 70 pkt w
siostrach. Pozwala na przerzut trafień w szarży.
Troops:
Siostry - jedyna opcja. Ale całkiem niezła. mają 3+, są w miarę tanie (185pkt za 10 z power weaponem, melta bombą, 2 flamerami i rhinosem). hflamer niesprawiedliwie drogi i nieopłacalny. NIE MAMY JUŻ EVISCERATORA. Akt wiary to zebranie uciekającej jednostki (super sprawa), bądź przerzut jedynek na trafienie (dla melciar super).
Fast (tutaj super):
Dominionki - aż się proszą by dać im rhino i melty. Mają scouta. Mini oddział za 125 punktów będzie postrachem ciężkich pojazdów przeciwnika. Akt wiary - linkowanie broni w strzelaniu.
Serafinki - siostra na jump packu za 15pts/model. Co chcieć więcej? Dajemy 2 linkowane hand flamery, evisceratora i ten oddział za 220 punktów wystrzela bez problemu powiedzmy 20 orków. A co nie wystrzela to wybije w combacie. Dorzucamy Celestynę i jest postrachem wszystkiego co jest na polu bitwy. UWAGA hit and run nie działa już tak różowo - dziewczyny maja I3. Akt wiary - przerzuty na woundowanie (co powoduje że hand flamer jest super). Dodatkowo dziewczyny mają wbudowany przerzut nieudanych special save'ów i nieudanych aktów wiary. Broń serafinek jest strasznie droga (20pts za upgrade do hand flamerów, 40 za upgrade do inferno pistoli... ale każda dziewczyna strzela dwukrotnie z posiadanej pary pistoletów
Heavy (3 opcje i 2 mocne wybory):
Exorcist - jeszcze lepszy - za te same punkty dostaliśmy shield of faith. Wybór obowiązkowy - ale tylko max 2 razy
Retrybutorki - bez tego oddziału nie wyjdziemy na tym dexie z domu. 12s5 12s4 pestek z rendingiem (akt wiary) za ... 145pkt. Super!!
Penitenty - poprzednio były drogie.. Teraz są jeszcze drogie. Nie mieszczą się nijak. Mają d6+1 atak, za każdy zadany wound dostają jeden extra atak (ale tylko raz). Biegną do pierwszej lepszej jednostki.
Transporty:
Rhino - jaki jest każdy widzi. Kosztuje tyle co u innych, ale mamy shield of faith. Bierzemy gdzie się da.
Immolator - już nie taki fajny, nie strzela po 12" ruchu, ale przynajmniej wieżyczkę ma z właściwej strony ( w stosunku do razora). hbolcowy kosztuje za duzo - tyle samo co flamerowy, a dostaje przerzut woundów. Myślę że będzie to rzadki widok na polu bitwy.
W stosunku do WH wydaje mi się, że zyskaliśmy powera, ale niestety by być skuteczni potrzebujemy celestynę i jacobusa. Każy oddział jest masakrycznie monozadaniowy. Siostry albo mają melty do rozkręcania pojazdów, albo flamery do rozwalania piechoty. Mamy conclave do rozwalania piechoty, która nijak nie radzi sobie z czołgiem i super antyczołgowe repentie czy serafinki z inferno pistolami. Armie będą właściwie takie same - celestyna, jacobus, 2*dominionki + serafinki, 2 exory + retrybutorki, dopełnienie squadami sióstr. Nie ma wyboru niczego innego...
Ja jestem osobiście zadowolony. Lubię grę czystymi siostrami, ale osoby grające częściej i lubiące kombinacje mogą być zawiedzione. Bardzo żałuje, że nie dostaliśmy repressora (FW rhino z 6 fire pointami i hflamerem), oraz zealotów.
Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2011-08-30 21:41:47)
Offline
Czekałem na wypowiedź kolegi zakonnego. Ja się strasznie zawiodłem, bo wszystkie moje ulubione kombinacje są niewystawialne!
Na turnieje chętnie brałem 20 zwykłych lasek z księdzem i szefową z książką, czytającą niemożliwy do rzucenia cud. Sama szefowa straciła Blessed Weapon i odporność na Instanta. Inna kombinacja to szefowa z buta w asyście 10 celestianek z księdzem. Kopało zdrowo. Nie zrobimy rapida 20 pannami z rendingiem, ani palenia z 6 flamerów z rendingiem.
Nie ma Inkwizytorów, a wszyscy wiedzą co potrafił duży! Celestianki z I3 i bez preferred enemy! Serafiny z I3! No i te zmienione akty wiary. Smutne, bo konstrukcję armii szlag trafił.
Jakby już nie to. I nawet 10 crusaderów z księdzem mi tego nie posłodzi. Eh...
Offline
Ehmm Do Celestianek dorzucasz Kanoniczkę z piłą i Jacobusa. Superiorce dajesz power weapon i pistol. Co otrzymujemy w szarży:
36 ataków z panienek WS4 przerzutem trafień, s4 na inicjatywie 4+ z fearlessem, savem 3+/6++, FnP. Kanoniczka wypłaca uczciwe 6 ataków z piły (z siłą 8 i bonusy jak wyżej tyle że ws 5), jacobus jakieś biedne 6 ataków s5. Superiorka 5 ataków z power weapona. Kiepściuchno
Serafinki - 240 pkt za 10 pań z evisceratorem i dwoma parami inferno pistoli (melta ap1 s8). modlą się. wypluwają w biedną landrynę 4 strzały z melt. by poprawić skuteczność rzucają przerzut woundowania. Przeciw piechocie ten sam oddział doda jeszcze 15 strzałów z bolt pistoli z przerzutem woundowania. Później szarża.
Co do flamerów - retrybutorki z 4 hflamerami+combiflamer na superiorce+5priestow z combiflamerem to razem 10 z rendingiem.
Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2011-08-31 12:48:08)
Offline
Pokrzyw, to co piszesz po części jest prawdą, bo od zwykłych marinesów może i trochę lepsze są, ale nie ma co się podniecać "36 ataków z panienek WS4 przerzutem trafień, s4 (...)" kiedy zwykła dziesiątka purifierów ma 2 razy takie cyferki i jeszcze w strzelaniu kosi.
Offline
Spoko, tu o siostry chodzi. Myślę, że zmiękną jak dostaną szarżę starej obstawy Szefowej z I6, invem na 3+, rendingiem no i szefowa wali z siłą 5 po inicjatywie. Wcześniej na klacie flamer, heavy flamer, inferno i dwa plasma pistole. Do tego ld 10. Możemy to kiedyś poturlać. No i tych ataków rzeczywiście jest tylko 30 (12 power weaponowych). No i wszystkie z przerzutem trafień. Wspominałem że modeli jest 12? No i jak dostaną szarżę też się przerzucają! Daje to radę. A jakby tak się jednak zdecydować na strzelanie, to rapid z rendingiem też wychodzi słuszny. Chyba wolę starą wersję.
Serafinki miały ten sam sprzęt wcześniej. A nowy ksiądz ma superwadę - jest independentem!
Tak naprawdę najbardziej rozbija mnie powiększony koszt zwykłych lasek. Mrok jakiś. Ale grać się da z pewnością.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Zielarz napisał:
A nowy ksiądz ma superwadę - jest independentem!
Bosze... przeczytałem w pierwszej chwili, że jest IMPOTENTEM
Offline
Jeżeli porównywać podanych wcześniej purifierów z siostrami o których wspominał Pokrzyw, to właśnie o obrywanie w strzelaniu mi chodziło, Ty mówisz o rapidzie z rendingiem, a gk może i nie mają rendinga (na storm bolterach, bo 4 psikawy w purifierach o których mówiłem już mają), ale 12" dłuższy zasięg na "rapidzie" i możliwość ewentualnej szarży potem jednak sporo daje. Trzeba będzie kiedyś popróbować faktycznie na stole, bo teoretyzując gk wydają mi się dużo lepsi w strzelaniu (siostry mają podobne a nawet krótsze zasięgi, a w sumie tylko zasięg jest bolączką gk).
Offline
Chłopaki. Nie porównujcie GK do Sióstr.. Nie można porównywać jednego z najbogatszych (i bardziej giętych) codexów do kilku stron w jakimś szemranym czasopiśmie Proponuję zejść z tematu o wyższości świąt wielkanocnych od bożego narodzenia (dlatego tak mówię, bo siostry są monozadaniowe, GK wielozadaniowe. Purifierzy i walną i strzelą. Siostry albo walną albo strzelą). Dlatego pisałem że nie jest to armia dla poczatkujących i nie jest nią łatwo grać.\
offtop mode end.
Co do subwątku 'to se ne vrati':
Save 3++ był fajny, ale nie chronił dużych grup sióstr (7+) - poza litaniami, był używany sporadycznie przez ilość dostępnych punktów wiary. Save 6++ jest imho lepszy - działa zawsze i można na nim polegać.
Co do samych punktów wiary. Na bitwę 5 tur mamy średnio 17,5 punkta, przy jacobusie to jest już 22,5 punkta. W porównaniu do starego dexu (ja miałem około 8-9 punktów wiary na grę + punkt z tego co zeszło) to dużo. Dodatkowo akty wiary wchodzą imho łatwiej i są wykorzystywane właściwie wszystkie.
Co do kosztów punktowych, to zmiany są na plus.
Serafinki z piłą i 2 strzałami z melty AP2 (linkowanymi) kosztowały 275 punktów. Teraz z piłą i 4 strałami melta ap1 z przerzutem woundowania kosztują 240
Serafinki z piłą i 2 strzałami z flamera s4ap5 (linkowanymi) kosztowały 259 punktów. Teraz z piłą, combi-flamerem i 4 strzałami z handflamera s3ap6 z przerzutem woundowania kosztują 230.
Dominionki 5 sztuk z 2 meltami z superiorką 99pkt. teraz mamy 5 sztuk ze scoutem z dwoma linkowanymi meltami i superiorką za 90pkt
Zwykłe panny z superiorką i 2 meltami i power weaponem 154, teraz 155
Rhino 50 -> 35
Celestyna 205 -> 115
10 retrybutorek z 4 bolcami na stare to 184 punkty. Teraz jedyne 145.
A ciśnie się slogan jednej z sieci handlowych Dużo, tanio, Te***
Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2011-08-31 09:06:15)
Offline
Ja zawsze grałęm stadami po 15-20 i wychodzi wtedy sporo drożej. Punktów wiary miałem zazwyczaj 12-15 i można ich było używać planowo. 20 lasek nie robiło rendingu na wyniku 12 na 2k6, czyli w praktyce wchodziło zawsze. Podobnie +2 siły. Teraz zawsze masz 1/3 że nie wyjdzie, to słabo. No i shield of faith jest cienki, odporność na czary i negowanie force weapon nie raz ratował mi tyłek. Nic to, pogramy i zobaczymy. Żal mi Celestianek troszkę, bo to mój ulubiony oddział i zupełnie inaczej teraz gra. Eh...
A inv na 3+ na 22 siostrach z książki robił mrok odpalony w dobrym momencie!
Offline
Zielarz napisał:
..odporność na czary i negowanie force weapon nie raz ratował mi tyłek.
...
To fakt tego brakuje najbardziej.
Zielarz napisał:
A inv na 3+ na 22 siostrach z książki robił mrok odpalony w dobrym momencie!
Mrok się robił jak trzeba było walczyć dalej, już bez tego savea.
Offline
hm, a dlaczego w ogóle ten dex nie jest oficjalną książką tylko dodatkiem do WD, któryś z was zna powód tego strzału w kolano?
Offline
He he, na turnieju zaorałem tą sztuczką termosy Wilków z Loganem w dwie tury. W następnej cud wchodził normalnie, bo lasek było mało! Najpierw opóźniasz ciosy i invy, potem przyspieszasz i rending. No i popłynęli...
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Mozdzierz napisał:
hm, a dlaczego w ogóle ten dex nie jest oficjalną książką tylko dodatkiem do WD, któryś z was zna powód tego strzału w kolano?
Nie jest to pierwszy raz, że tak robią
Dodatkowo jakby wydali to w książce to musieliby ruszyć z produkcją/wznowieniem modeli, a jak wiemy nie mają tego w planie w tym roku
Offline
Mozdzierz napisał:
hm, a dlaczego w ogóle ten dex nie jest oficjalną książką tylko dodatkiem do WD, któryś z was zna powód tego strzału w kolano?
Próba zrobienia na szybko dexu do 5 edycji z myślą o wypuszczeniu poważnego na 6 edycję? Możemy tylko zgadywać.
Podobno mają nowe modele plastikowe przygotowane. Kwestia jest ich wydania sensownego.
Jeżeli chodzi o te cuda wianki to ciekawe jak małą ilością sióstr wbiłeś rending i zrobiłeś inicjatywę - któryś z tych rzutów było stanowczo poniżej 4+ Zdarzało się że wychodziło, ale mimo wszystko to mniej wiarygodne niż obecny system.
Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2011-08-31 11:32:21)
Offline