W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Turniej Infinity
UWAGA! Wrzesień miesiącem zmian! Zapraszam wszystkich na zupełnie nowy format turnieju Infinity. Gramy 4 bitwy po 200 punktów, ale każdy gracz składa 2 rozpiski! Szczegóły w punkcie 1 regulaminu.
Zapraszam wszystkich na Turniej Infinity, który odbędzie się w Bolterze 17 września 2011r (sobota). Planowany start o godzinie 10:15.
W tym wątku proszę zgłaszać się do turnieju oraz wystawianą frakcję (sektorówkę), a ja w tym poście będę edytował listę graczy. Poniżej regulamin turnieju. Szczególną uwagę zwracam na punkty 2e oraz 5 regulaminu!
REGULAMIN
1. Organizacja turnieju
a. Start o 10:15.
b. Wejściówka 10 zł.
c. Gramy 4 bitwy. Każda po 1,5 godziny lub 4 tury plus 5-ta na 14+.
d. Bitwy rozgrywane są w formacie 200 punktów, 4 S.W.C. Bonusowe S.W.C. z porucznika (np. +1 z Joan of Arc) normalnie powiększają ten limit.
e. Możliwe jest wystawianie rozpisek armii sektorowych oraz zwykłych dla danej frakcji.
f. Nie można wystawiać najemników. Wyjątkiem są armie sektorowe, dla których dany model najemnika jest integralną częścią listy dostępności modeli.
g. Każdy punkt armii ponad 200 to -1 DP. Rozpiski z S.W.C. ponad 4(5) punktów nie będą dopuszczone do gry.
h. Każdy gracz wystawia dwie rozpiski. Każda rozpiska musi zostać rozegrana 2 razy, jednakże gracz wybiera rozpiskę, którą będzie grał (niejawnie, np. zapisując numer na kartce, tak aby sędzia mógł wybór zweryfikować) dopiero po ustaleniu przeciwnika.
2. Wymagania
a. Każdy gracz musi posiadać czytelne cztery pisemne rozpiski swojej armii oraz statystyki uzbrojenia modeli – dwie jawne i dwie niejawne.
b. Każdy gracz musi dysponować własną miarką oraz przynajmniej jedną kostką k20. Zalecane jest posiadanie własnego zestawu znaczników oraz wskaźnika laserowego.
c. Wszystkie modele muszą być sklejone – nie liczą się drobne elementy typu antenki. Na podstawkach powinny być zaznaczone Front Arci modeli. Oznaczenia FA nie są wymagane ale zdecydowanie zalecane. W przypadku braku oznaczeń, FA ustala się na podstawie linii biegnącej przez „barki” modelu. Wszelkie ew. wątpliwości będą rozstrzygane na niekorzyść gracza którego modele nie mają oznaczonych FA.
d. Każdy model musi znajdować się na odpowiedniej podstawce. W przypadku nieodpowiedniej podstawki (lub jej braku) konsekwencje oraz sposób rozwiązania tego problemu określa sędzia. Haqqislamski Maghariba – zalecana 3” podstawka. Jej brak nie powoduje żadnych konsekwencji.
e. Każdy gracz zobowiązany jest do przyniesienia przynajmniej jednej makiety na turniej! Minimalne wymiary makiety to 6”x 6”x 6”.
f. Zalecane jest by każdy gracz posiadał komplet kart do wyboru misji.
3. Obostrzenia
a. Wszystkie modele muszą być modelami firmy Corvus Belli do gry Infinity.
b. Nie można proxować modeli, z wyjątkiem modeli jeszcze nie wydanych – wtedy możliwe jest wystawienie innego modelu do Infinity zamiast brakującego. Model proxujący musi być z tej samej frakcji, zbliżony rasą, typem – np. HI, opancerzeniem. Należy o tym poinformować przeciwnika przed bitwą. Modele proxowane bez powodu będą usuwane ze stołu.
c. Możliwe jest wystawienie podstawowej piechoty z armii sektorowej jako zwykłej piechoty dla danej armii, jeżeli zgadza się uzbrojenie. Np. Yu Jing może wystawić Celestial Guard jako Zanshi. Jest to ukłon w stronę graczy, którzy wystartowali grę z armią sektorową a chcieliby zagrać również zwykłą wersją swojej frakcji.
d. Obowiązuje pełen WYSIWYG, tzn. model z Combi Riflem, nie może występować jako model z HMG. Wyjątek stanowią modele nie wydane (patrz wyżej).
e. Wszystkie niecodzienne sytuacje rozstrzyga sędzia.
4. Punktacja
a. Małe Punkty liczymy na podstawie kosztu zabitego/nieprzytomnego na koniec bitwy modelu oraz za wykonane zadania scenariusza.
b. Każde 0,5 punktu S.W.C. zabitego modelu to 5 Małych Punktów.
c. Punkty za zadania scenariusza przyznawane są na koniec gry, ale dopiero po całkowitym zakończeniu 4 tury, czyli np. przepadają jeżeli gra skończy się na 3 turze z powodu limitu czasu. Jeżeli gra zakończy się wcześniej zniszczeniem jednej ze stron, to punkty za zadania są przyznawane.
d. Małe Punkty przeliczamy na Duże Punkty wg poniższego wzoru:
różnica Wygrany Przegrany
0 – 40 4 4
41 – 80 5 3
81 – 120 6 2
121 – 160 7 1
161+ 8 0
e. Dodatkowe Duże Punkty można uzyskać/stracić w następujący sposób:
i. Pomalowane 100% armii 2 DP
ii. Brak pisemnej rozpiski w dwóch wersjach -5 DP
iii. Brak miarki i/lub kostki -1 DP
iv. Każdy punkt armii ponad 200 -1 DP
vi. Oglądanie rozpiski niejawnej innego gracza -5 DP
5. Uwagi Dodatkowe
a. W Infinity są dwa typy rozpisek – jawne, czyli niezawierające modeli w Hidden Deploymeny, skoczków oraz porucznika, a także niejawne, czyli te zawierające wszystkie modele. W przypadku modeli używających holoprojectora lvl 1, na rozpisce jawnej zapisujemy model, który nasz holos będzie udawał. Rozpiska niejawna jest do wglądu tylko dla sędziego – pozostali gracze nie mają prawa znać rozpiski niejawnej przeciwnika. Gracz przyłapany na oglądaniu rozpiski niejawnej innego gracza zostanie ukarany pięcioma ujemnymi DP. Notoryczne łamanie tej zasady może skutkować dyskwalifikacją winowajcy z turnieju.
b. Makiety przyniesione na turniej muszą być wykończone.
c. Sędzia dobiera stoły dla sparowanych graczy poprzez losowanie.
d. Na rozpisce niejawnej (do wglądu dla sędziego) każdy model Camo / TO Camo (w tym miny wystawiane dzięki zdolności Minelayer) musi mieć przypisany numer i/lub kolor markera, pod którym może się wystawiać. Np. posiadając dwa modele Camo, notujemy, że Naga haker ma marker nr 1, Naga snajper ma marker nr 2. W momencie wyjawienia modelu kryjącego się pod danym markerem, przeciwnik może poprosić sędziego o potwierdzenie czy faktycznie ten model krył się pod tym markerem.
e. Ustawienie modeli w Hidden Deployment (TO Camo) należy bardzo dokładnie zanotować, tak by można było jednoznacznie określić gdzie i jak dany model powinien stać (lokacja, stojący/prone, dotyka makiety czy nie, cover, itp.). Jeżeli jest taka możliwość (a nie oszukujmy się - na pewno będzie ) należy wykonać zdjęcie ustawionego modelu, np. aparatem w telefonie. Po ujawnieniu się modelu (jako model lub marker) przeciwnik może poprosić sędziego o potwierdzenie czy faktycznie ten model, w taki sposób krył się w tym miejscu.
SCENARIUSZE
Karty wyboru misji można pobrać pod TYM adresem. Zasady są przetłumaczoną i lekko zmodyfikowaną wersją zasad TaOS
Rozstawienie:
Normalne zasady inicjatywy i rozstawienia
Selekcja misji:
Po rzucie na inicjatywę i rozstawienie (zanim modele zostaną rozstawione na stole) obydwaj gracze losują misje z listy poniżej, by ustalić swoje Główne i Poboczne Zadania (2 rzuty lub wylosowanie kart z puli). Rzuty należy wykonać w tajemnicy przed przeciwnikiem.
Rzut K10:
1 – Ofensywa
2 – Blokada
3 – Likwidacja
4 – Triangulacja
5 – Zwiad
6 – Zdobycie Informacji
7 - Sabotaż
8 - Atak
9 - Pojmanie
10 - Zasadzka
1. Ofensywa
20 MP jeśli żadna z Twoich jednostek nie znajduje się w Twojej strefie rozstawienia na końcu gry,
20 MP jeśli przynajmniej 1/2 Twoich jednostek jest na połowie stołu zbliżonej do strefy rozstawienia przeciwnika na końcu gry,
20 MP jeśli jedna lub więcej z Twoich jednostek znajduje się w strefie rozstawienia przeciwnika.
2. Blokada
20 MP jeśli na końcu gry, w Twojej strefie rozstawienia nie znajduje się żadna wroga jednostka,
20 MP jeśli na końcu gry, żadna z jednostek wroga nie znajduje się na połowie stołu bliższej Twojej strefy rozstawienia,
20 MP jeśli Twoje jednostki nie zaczeły uciekać.
3. Likwidacja
20 MP za zlikwidowanie porucznika (LT) przeciwnika,
20 MP za zlikwidowanie najdroższej punktowo jednostki przeciwnika na stole (wliczając w to markery),
20 MP za zlikwidowanie specjalisty (doctor, hacker lub inżynier). Jeśli wroga armia nie ma na stanie specjalistów, HI, TAG lub REM mogą posłużyć do zdobycia 20 MP.
Przyznawane jest 20 MP tylko za pierwszą likwidację danego typu.
4. Triangulacja
20 MP za rozstawienie każdego namiernika bombardowania orbitalnego w odległości 10″ od rogu stołu. Maksymalnie można zdobyć 60 MP. Tylko 1 namiernik może zostać rozstawiony w Twojej strefie rozstawienia, pozostałe muszą zostać umieszczone w strefie przeciwnika. Każdy namiernik musi zostać rozstawiony przy innym rogu stołu.
Namierniki bombardowania orbitalnego – każdy model w Twojej armii przenosi jeden namiernik. Rozstawienie namiernika jest identyczne jak podłozenie miny. Namiernika nie można zniszczyć i nie może on eksplodować.
5. Zwiad
20 MP za „zmapowanie” strefy rozstawienia przeciwnika,
20 MP jeśli na końcu gry Twoje jednostki posiadają LoF do 50% wrogich jednostek (liczba modeli, nie ich koszt),
20 MP jeśli na końcu gry Twoje jednostki posiadają LoF do wszystkich modeli przeciwnika. (Spełnienie trzeciego punktu gwarantuje 40 MP – za trzeci oraz drugi warunek).
Mapowanie – short skill, wymaga normal roll na WIP. Generuje ARO, nie można użyć go w ARO. Model, który próbuje użyć tej umiejętności musi znajdować się w strefie rozstawienia przeciwnika.
6. Zdobycie Informacji
20 MP za każdy Cube/Dokument zebrany z nieprzytomnego/martwego modelu przeciwnika – maksymalnie można zdobyć 60 MP. Modele które nie posiadają Cube’a mają przy sobie Dokument – każdy model posiada tylko jeden Cube/Dokument. Zebranie Cube’a/Dokumentu wymaga short skilla – wykonuje się go poprzez normal roll na WIP. Umiejętność ta generuje ARO i nie może być wykorzystana w ARO.
7. Sabotaż
Podczas rozstawienia wybierz sekretnie średni element scenerii położony w całości wewnątrz wrogiej strefy rozstawienia. Zanotuj wybrany element scenerii.
Każdy z twoich żołnierzy posiada jeden ładunek wybuchowy (niedetonowalny, niezniszczalny i nie można go zebrać w ramach Special Skilla Booty), który można podłożyć dopiero w kolejnej turze od wejścia modelu na stół.
20 MP za każdy podłożony ładunek w kontakcie z wybranym elementem scenerii. Maksymalnie można podłożyć 3 takie ładunki.
8. Atak
20 MP jeżeli ponad połowa wrogich jednostek jest martwa lub nieprzytomna (nie liczą się modele zhakowane, przejęte i zsepsitorowane),
20 MP jeżeli przeciwnikowi pozostały 2 lub mniej jednostek,
20 MP jeżeli przeciwnikowi pozostała co najwyżej jedna jednostka.
9. Pojmanie
20 MP za każdego pojmanego przeciwnika. Można pojmać maksymalnie 3 wrogie modele.
Przeciwnik jest traktowany jako pojmany jeżeli przeszedł do stanu martwy lub nieprzytomny w wyniku walki wręcz. Natychmiast po pojmaniu model usuwany jest z gry. Zasada ta przestaje obowiązywać po pojmaniu 3 wrogów.
10. Zasadzka
Podczas fazy rozstawienia pokaż tę kartę przeciwnikowi. Przeciwnik musi pokazać jedną ze swoich misji - ta misja ulega zasadzce. Połóż kartę zasadzki obok. Karta Zasadzka nie może ulec zasadzce (to trochę jak dzielenie przez zero - nie róbmy tego).
Otrzymujesz 60 MP minus MP zdobyte przez przeciwnika za misję, która uległa zasadzce.
LISTA GRACZY:
1. Tomek Artois - Ariadna
2. Michał Dardzin Dardziński - PanOceania (Military Order)
3. Mateusz Teperak Mastalerz - PanOceania
4. Tomasz jarv Dobrowolski - Haqqislam / Qapu Khalqi
5. Rafał Hafes Handerek - Haqqislam
6. Lukasz KvaNfield Poczesny - Aleph / Nomads (Bakuinin)
7. Michał el Obrempalski - Haqqislam
8. Janusz Baal Pawluk - Yu Jing/Combined Army
9. Michał fala Faleński - Nomads (Bakunin)
10. Cyprian chupakabra Chwalczuk - Yu Jing (Japanese Sectorial Army)
11. Kuba Kerlhan Baranowski - Haqqislam (Qapu Khalqi)
12. Michał Michał Ławniczak - Combined Army (Shasvastii Expeditionary Force)
13. Marcin Zielarz Wróbel - Nomads (Bakunin Jurisdictional Force)
Offline
Riddle me this... Riddle me that
blackout_sys napisał:
Małe Punkty przeliczamy na Duże Punkty wg poniższego wzoru:
różnica Wygrany Przegrany
0 – 50 4 4
51 – 100 5 3
101 – 125 6 2
126 – 150 7 1
151+ 8 0
Źle
różnica Wygrany Przegrany
0 – 40 4 4
41 – 80 5 3
81 – 120 6 2
121 – 160 7 1
161+ 8 0
Offline
Tak czułem, że będzie źle Poprawione.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
To jest proste: Limit Punktowy Armii / ilość poziomów zwycięstwa (u nas 5) = przedział punktowy
Dodatkowo w wolnej chwili podam jak rozstrzyga się zajęte miejsce w przypadku gdy kilka osób ma tyle samo DUŻYCH PUNKTÓW
Offline
wstępnie się zgłaszam Tomek (Artois) Ariadna, ale mam złe przeczucia co do tego pomysłu z alternatywnymi rozpiskami wyjdzie w praniu
Ostatnio edytowany przez Artois (2011-09-02 11:19:59)
Offline
Zgłaszam się z Military Order - Michał "Dardzin" Dardziński .
PS Link z kartami jest nieaktualny, ponieważ nie ma tam 4 nowych misji
Offline
KvaNfield napisał:
Co do formatu punktowego proponuję jednak 250 pkt, jak na Listopadowym masterze.
albo 250 pod mastera jedną rozpiską albo 200 ze zmiennymi
Ostatnio edytowany przez Artois (2011-09-02 12:22:18)
Offline
@Artois
Masz jakąś propozycję jak naprawić brak wyboru rozpiski w ostatniej bitwie?
Ostatnio edytowany przez blackout_sys (2011-09-02 12:11:25)
Offline
blackout_sys napisał:
@Artois
Pomysł z dwoma rozpiskami. W zasadzie można odpuścić sobie i dalej tłuc 250/300. Chciałem po prostu urozmaicić rozgrywkę, dać możliwość sklecenia dwóch skrajnych rozpisek, zamiast jednej elastycznej (która ani nie jest słaba, ani dobra). Przecież taki był zamysł tego pomysłu - jeżeli wiem, że walczę przeciwko Tobie, to wezmę rozpiskę na ilość i MSV, a na Teperaka wezmę 3 hakerów. Tak przy okazji, to wydaje mi się, że na turniejach Warmachine/Hordes uskuteczniana jest polityka dwóch rozpisek, a cav nigdy nie wspominał o bójkach.
Mi on się bardzo podoba, więcej rozpisek można sprawdzić podczas jednego turnieju proponuje tylko format punktowy zmienić aby był Masterowy a resztę pozostawić bez zmian.
Offline
Black dostał PM'kę i sytuacja jest wyjaśniona z mojej strony
a na Mastera nie powinno się testować kilku rozpisek tylko ogrywać jedną i korygować ją w przypadku zauważenia niedociągnięć. Poza tym nie będę się powtarzał gdzie i kiedy jest najlepsza pora na testowanie rospisek
Masz jakąś propozycję jak naprawić brak wyboru rozpiski w ostatniej bitwie?
np. nieparzysta liczba bitew wydaje się być dobrą opcją
Ostatnio edytowany przez Artois (2011-09-02 12:23:29)
Offline
Artois napisał:
Masz jakąś propozycję jak naprawić brak wyboru rozpiski w ostatniej bitwie?
np. nieparzysta liczba bitew wydaje się być dobrą opcją
Zwykły rzut kostką też daje radę, tylko że na początku turnieju każda z rospisek musiała by mieć przyporządkowany numer.
Offline
chodziło o to że ostatnia, najważniejsza bitwa nie pozwala na skorzystanie z opcji wyboru rozpiski a nie losowe jej wybieranie
Offline
I'm in - Tomasz 'jarv' Dobrowolski - Haqqislam albo Qapu Khalqi
format mnie sie bardzo podoba.
Co do kart - tutaj można pobrać karty do TaOS'a.
Offline
blackout_sys napisał:
h. Każdy gracz wystawia dwie rozpiski. Każda rozpiska musi zostać rozegrana 2 razy, jednakże gracz wybiera rozpiskę, którą będzie grał (niejawnie, np. zapisując numer na kartce, tak aby sędzia mógł wybór zweryfikować) dopiero po ustaleniu przeciwnika.
Artois napisał:
chodziło o to że ostatnia, najważniejsza bitwa nie pozwala na skorzystanie z opcji wyboru rozpiski a nie losowe jej wybieranie
Połączenie tego przy nieparzystej ilości bitew (3 bądź 5) i tak nie rozwiązuje problemu. Chyba że ustalone na początku Turnieju, rozpiska główną i nią musimy zagrać w ostatniej potyczce.
Offline
Będzie jeszcze turniej w październiku przed Masterem - na WW można potestować na lajcie, w październiku na ostro już.
250 i cztery gry - nie ma pewności, że się każdy wyrobi. A na 200 zawsze odmiana, można się sprawdzić w ciaśniejszym składaniu rozpy.
A jarvovi ślicznie dziękujemy za karty do wyboru misji!
Offline
Rafał "Hafes" Handerek - Haqqislam
Offline
Osobiście wolę zagrać na 200 jeśli ostatnio graliśmy na 300, a na 250 będzie jeszcze dużo okazji żeby przetestować rozpiski.
Offline
Pomysł mi się podoba, usunąłbym tylko zapis, że trzeba grać dwa razy jedną i dwa razy drugą rozpą. Trochę bez sensu zgadywać przed drugą bitwą z kim zagram w trzeciej i czwartej żeby wiedzieć jaką rozpiskę wybrać.
Jeśli zdam egzamin to pewnie przyjadę, jeśli nie to będę uczył się do poprawki
Offline
Ja tam mam 12 modeli w sumie, a wchodzi mi do rozpy z 8 więc dużej różnicy to w tych rozpiskach to nie będzie.
Offline
Pewnie będę
Offline
Dopisz mnie Janusz "Baal" Pawluk - Japońce/Małpy
Ostatnio edytowany przez Baal (2011-09-05 21:38:28)
Offline
Michał "fala" Faleński - Bakunin
Offline
Bede na pewno, japonska sektorowka i yu-jing
Offline
Kuba 'Kerlhan' Baranowski - Qapu Khalqi.
Co do dwóch rozpisek to jestem na etapie, gdzie jak uda mi się choć jedną normalną rozpiskę wymyślić to się cieszę, a co dopiero dwie:P
Offline
A ja mam propozycję, aby dodać któryś ze scenariuszy Masterowych(klik), można by to tak ułożyć aby każdy gracz rozegrał przynajmniej jeden z nich. Co Wy na to?
Offline
Następny turniej będzie w formacie 250 punktów ze wszystkimi scenariuszami Masterowymi.
Offline