W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Witam
Chciałbym pograć czymś takim, ale nie mam pomysłu jak to skutecznie złożyć. Czy możecie coś poradzić?
Offline
Parę kilo jak zawsze. Jako że to wszystko mocno prze do przodu nieodzowne jest wsparcie pancerne, minimum absolutne to pluton czegoś w stylu Stugów lub cięższych - Panter bądź Tigerów (Jagdpanther też obleci). Jako że to piechota, musi mieć artylerię (jak to zmech to proponuję parę Wespe/Hummel). Jeśli to za drogo to Nebelwerfer lub nawet Panzerwerfer. No i opór Paków.
Offline
Ja tak od razu, z biegu pomyślałem o czymś takim:
Company HQ (2*pancerfaust) 95
Anti tank section 40
Gepanzerte panzerpionier platoon (pancerfaust) 345
Gepanzerte panzerpionier platoon (pancerfaust) 345
Radio control platton (2*Tiger) 470
Anti tank gun platoon (4*Brummbar) 280
Panzerspäh Patrol (2*sdkfz 8rad) 80
Rocket Launcher Battery 95
Sześć plutonów, idealnie 1750
Offline
No mam też stuka zu fuss na pokładzie, więc może artyleria nie jest tak bardzo potrzebna. Co do brumbarów i tygrysów... to jak najbardziej tak. Zresztą i tak ich kupiłem do pionierów na piechotę ...natomiast zastanawiam się, czy lepiej 3 plutony po 4 teamy czy lepiej 2 plutony po 6 teamów?
Offline
Zdecydowanie lepiej 2 plutony po 6 teamów - mniejsze od razu giną od byle czego.
Offline
OK, czyli podstawa to:
Gepanzerte Panzerpioner HQ: Cmd/SMG/Panzerknacker, Cmd/SMG, 2 Sd Kfz 251/1 - 80
Cmd/Pioneer MG team, 251/1 (2.8cm), 6 Pioneer/MG teams, 5 Sd Kfz 251/7 + 1 Stuka + Panzerknacker - 390
Cmd/Pioneer MG team, 251/1 (2.8cm), 6 Pioneer/MG teams, 6 Sd Kfz 251/7 half-tracks + Panzerknacker - 355
2 Tiger I E - 430
3 Brummbar - 210
1465 i co dalej? Zwiększyć do 4 Brummbarów i dodać artylerię 10.5?
Offline
O matko, 2 plutony pionków, 11 wanien i 5 poważniejszych pojazdów za 1500 punktów. Współczuje Ci w każdym scenariuszu, w którym musisz coś zaatakować.
Offline
No właśnie... stąd pytam na forum ...a swoją drogą naszła mnie taka refleksja, że na wannach pograć skutecznie można dopiero na 2000 pkt.
Offline
O fuj, pionierzy z brummbarami, ja rozumiem, że na start, ale naprawdę?
A do tematu: ja bym wziął neble bo są nobrainerem, a z czołgów bym wziął albo tygrysy albo brummbary, nie na raz oba. A przede wszystkim dosypał bym pionierów, przy twojej aktualnej rozpisce, bez pecha, mógłbym pojechać to nawet czterema king tigerami, a co dopiero spadami (atakujesz), więc rozpiska do zmiany.
Offline
Mozdzierz napisał:
O fuj, pionierzy z brummbarami, ja rozumiem, że na start, ale naprawdę?
A do tematu: ja bym wziął neble bo są nobrainerem, a z czołgów bym wziął albo tygrysy albo brummbary, nie na raz oba. A przede wszystkim dosypał bym pionierów, przy twojej aktualnej rozpisce, bez pecha, mógłbym pojechać to nawet czterema king tigerami, a co dopiero spadami (atakujesz), więc rozpiska do zmiany.
Czyli zamiast tygrysów 3 zestaw pionierów i zwiększenie do 4 brumbarów, tak? Do tego neble i za resztę dodać zwiad?
Offline
Tak zdecydowanie to wydaje się ciekawszą opcją. Masz już wtedy 6 plutonów co nie jest aż tak straszną ilością jak jesteś zmuszony do wystawienia połowy w rezerwach. A dodatkowo jest Cię wtedy zdecydowanie więcej.
Offline
Myślałem, myślałem i wymyśliłem coś takiego na 1750:
Pionier HQ: 170
+ 2x Panzerfaust
+ squad: 2x Sd Kfz 251/2 (8 cm)
Pluton Pionierów (6x MG team): 360
+ Cmd: Panzerfaust i Sd Kfz 251/1 (2.8 mm)
+ 6x Sd Kfz 251/7
Pluton Pionierów (6x MG team): 360
+ Cmd: Panzerfaust i Sd Kfz 251/1 (2.8 mm)
+ 6x Sd Kfz 251/7
Pluton Pionierów (4x MG team): 320
+ Cmd: Panzerfaust i Sd Kfz 251/1 (2.8 mm)
+ 2x Sd Kfz 251/1 (Stuka)
Armoured: 280
+ 4x Brumbar
Recon: 80
+ 2x Sd Kfz 231
Rocket Artilery: 180
+ 3x 15cm NW41 rocket launcher
+ AT: 7.5 cm PAK 40 AT
Wydaje mi się, że to powinno dawać sobie radę. A jak Wam się wydaje patrząc na to z drugiej strony?
Offline
No takie typowe PG, coś jak spam space wolfów na razorbackach.
Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2011-07-26 17:31:50)
Offline
Potrafisz zmotywowac. Skoro typowa, tzn. dobra =D
Offline
Typowi mają jeszcze 3 Pantery. Trochę za dużo ludków a za mało pojazdów tak na pierwszy rzut oka. Przegrywasz wszystkie misje, w których musisz atakować. Wyobraź sobie że masz tym odebrać obiekt moim 12 plutonom Szczurów z 27 pojazdami pancernymi. Słabo.
Offline
No dobra. Jak wyglada TA typowa?
Offline
Standardowo na pluton masz 7 halftracków?? Jeżeli je dokupujesz to tego nie rób zostań przy 4 bazowych, do tego wyrzuć ten mały pluton bo on zginie od przypadkowego ostrzału. Wrzuć za to coś co może sobie z czołgami poradzić. Z jakiego podręcznika robisz rozpiski??
Offline
Z PDFa ze strony... nie znalazłem innej ciekawej listy. Dokupuje halftraki, bo to hull HMG za 5 pkt. Moim zdaniem warto.
Offline
Hq z faustami, 2 pełne plutony z pełnymi halftrackami i faustami, 3 pantery, 4 brumbary i 3 neble - to jest 1750pkt tylko trochę kiepsko bo 5 plutonów). Można wymienić brumbara i 2 halftracki na recon (2x sdkfz231 - 8rad) i jest 6 plutonów.
Offline
Albo Nashorny/Hornissy zamiast Panter. Działo fajniejsze, podwozie tańsze, tylko musisz uważać by przeciwnik trafiał Cie na daleko do krzaków.
Offline
To już wolę propozycję Macka... przynajmniej 6 plutonów.
Offline
Więcej halftracków to nie tylko dodatkowy mg ale także więcej pojazdów w mounted assault, ale w praktyce to ludzie zawsze mają dużo innych pojazdów i te dodatkowe halftracki okazują się tylko nabijaniem ran do morale, a przy confident to boli.
Ale ja zwrócę uwagę na coś innego. Stuka zu fuss jest ciekawa (podczas gry na 5000 z Maćkiem i Moździerzem udowodniła, że potrafi być mordercza) , ale tylko w określonych grach, tak turniejowo się zwyczajnie nie opłaca.
Offline
Wydaje się bardzo ciekawą opcją. Za 35 pkt. masz COŚ co może nieźle przyłożyć. W połączeniu z reconem można liczyć na trafienie za pierwszym razem. A to już hardcore
Offline
Stuka zu Fuss nadaje się tylko do ciężkich armii pancernych, które potrzebują lokalnego wsparcia i to ustrojstwo może za nimi nadążyć. Piechoty i zmechy mają dużo lepszą artylerię do dyspozycji. Zamiana Panter na Nashorny/Hornissy jest bez sensu, jak sobie wyobrażacie zdobywanie tym obiektów? Cała rozpiska jest z gruntu defensywna, Pantery to jedyna sensowna ofensywa.
Typowi pionierzy to dwa plutony z buta plus 4 Brumbarry i 3 Pantery plus ewentualnie jakieś Nebelwerfery lub zwiad do obrony.
Offline
Dzięki za odpowiedź... ...typowych pionierów z buta już mam złożonych. Teraz chciałem posadzić ich na pojazdy i skorzystać z opcji posiadania dużej ilości MG i hull-MG, co jest na pewno skuteczne na piechotę przeciwnika. Pozostaje problem, co z pancerką przeciwnika?
Dobra, kolejne podejście:
Pionier HQ: 170
+ 2x Panzerfaust
+ squad: 2x Sd Kfz 251/2 (8 cm)
Pluton Pionierów (6x MG team): 360
+ Cmd: Panzerfaust i Sd Kfz 251/1 (2.8 mm)
+ 6x Sd Kfz 251/7
Pluton Pionierów (6x MG team): 360
+ Cmd: Panzerfaust i Sd Kfz 251/1 (2.8 mm)
+ 6x Sd Kfz 251/7
Armoured: 560
+ 3x Panthera
Armoured: 140
+ 2x Brumbar
Anti-AA: 60
+ 2x Sd Kfz 10/5
Rocket Artilery: 95
+ 3x 15cm NW41 rocket launcher
I tak nie mam szans na 27 pojazdów Maćka, ale...
Offline
Zdecydowanie lepiej. Pomyśl jak wsadzić 3 Brummbara, 2 to mało. Może AA won?
Offline
jest tylko jeden sposób:
Pionier HQ: 170
+ 2x Panzerfaust
+ squad: 2x Sd Kfz 251/2 (8 cm)
Pluton Pionierów (6x MG team): 360
+ Cmd: Panzerfaust i Sd Kfz 251/1 (2.8 mm)
+ 6x Sd Kfz 251/7
Pluton Pionierów (6x MG team): 360
+ Cmd: Panzerfaust i Sd Kfz 251/1 (2.8 mm)
+ 6x Sd Kfz 251/7
Armoured: 560
+ 3x Panthera
Armoured: 280
+ 4x Brumbar
i 20 pkt. wolnych. I mamy hardcore
Offline
Proponowałem na Nashorny/Hornissy wierząc że to Brumbary mają mały zasięg i to one będą musiał (i tak) podjechać do przeciwnika...
Offline
No dobra... to nie tak, że Nashorny są złe, tylko tak że polubiłem Brumbary... ...w ostatnim turnieju sprawdziły się doskonale w 2 na 3 gry. Z tego ta jedna to brak doświadczenia po mojej stronie. Generalnie gdybym grał 2 bitwę na remis to bym zrobił 34 punkty i byłoby dobrze
Offline
a bo brummbary to przegięte są ;p
Offline
Mozdzierz napisał:
a bo brummbary to przegięte są ;p
Amen
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Mozdzierz napisał:
a bo brummbary to przegięte są ;p
Rozumiem, że to był żart.
Misie nie są w stanie obronić się nawet przed piechotą Conscript.
Offline
Zależy ile tej piechoty i czy siedzi w budynku
A jeżeli wesprzesz ich piechotą, to są w stanie różne cuda robić... na turnieju brumbary rozłożyły piechotę, a nawet dwie (bo się pochowała w budynkach), a potem 2 tygrysy. Dopiero w walce wręcz jeden poległ od panzerfausta. Więc jak na razie nie mam powodów do narzekania...
Ostatnio edytowany przez suzan (2011-07-28 09:38:56)
Offline
suzan napisał:
Zależy ile tej piechoty i czy siedzi w budynku
A jeżeli wesprzesz ich piechotą, to są w stanie różne cuda robić... na turnieju brumbary rozłożyły piechotę, a nawet dwie (bo się pochowała w budynkach), a potem 2 tygrysy. Dopiero w walce wręcz jeden poległ od panzerfausta. Więc jak na razie nie mam powodów do narzekania...
Tym się nie sugeruj.. Nikt przy zdrowych zmysłach nie zagrał by przeciw Brumbarom tak jak ja wtedy, po za tym nic mi w tej bitwie nie wyszło, nawet miarka mi się uszkodziła..
Ostatnio edytowany przez Zalew (2011-07-28 12:55:33)
Offline
Zalew napisał:
Tym się nie sugeruj.. Nikt przy zdrowych zmysłach nie zagrał by przeciw Brumbarom tak jak ja wtedy, po za tym nic mi w tej bitwie nie wyszło, nawet miarka mi się uszkodziła..
Nie Zalewaj... ...ale poważnie, to faktycznie farta nie miałeś.
Offline