W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Podczas mojej ostatniej rozgrywki z Jarvem dyskutowaliśmy trochę na temat zasad funkcjonowania broń Multi, a szczególnie Multi HMG. Ponieważ nie mogliśmy dość do porozumienia zadałem pytanie na oficjalnym forum Infinity: Link
Multi HMG ma statystyki Burst: 4/2/1 Ammunition: N/AP/Exp.
Spór toczyliśmy o to czy przy B1 mogę strzelić amunicją AP+EXP czy tylko Exp. Według odpowiedzi która tam otrzymałem oraz wcześniejszej dyskusji wyszło, że w aktywnej turze Multi HMG strzela:
Burst 4 - Normal Ammunition
Burst 2 - AP or Explosive Ammunition
Burst 1 - Intergrated Ammunition, AP + Explosive?
W reaktywnej turze:
Burst 1 - AP lub Explosive (Intergrated Ammunition nie można użyć w ARO)
Jaka jest wasza opinia na ten temat?
Offline
Przy B1 może strzelać tylko Exp. Z jakiej racji ma być Ap + Exp ?
Ostatnio edytowany przez Baal (2011-09-04 01:15:42)
Offline
Baal napisał:
Przy B1 może strzelać tylko Exp. Z jakiej racji ma być Ap + Exp ?
Poniżej cytat i link do Infinity Wiki:
Infinity Wiki
Infinity Wiki napisał:
•COMBI: A type of light weapon this is simple to use, adapted to the needs of modern battlefields. It is designed using recoil suppression and shot optimization technologies, allowing it extra precision at short and medium distance. Combi Rifles cause the same Damage as a Rifle (D=13), at any distance.
•MULTI: These are Multipurpose Combi weapons that can be loaded simultaneously with different types of ammunition:
1.Normal Ammunition. Using this Ammunition, it functions normally and its B value is not reduced.
2.Light MULTI: AP or DA Special Ammunition may be chosen by the shooter but the B value is reduced to 2. The types may be alternated between, not during, Bursts.
Light MULTI Ammunition is only available in light weapons such as MULTI Rifles.
3.Heavy MULTI: AP or EXP Special Ammunition may be chosen by the shooter but the B value is reduced to 2. The types may be alternated between, not during, Bursts.
Heavy MULTI Ammunition is only available in heavy weaponry, such as MULTI Heavy Machine Guns.
4.Integrated Special Ammunition. AP and EXP (MULTI Heavy Machine Gun Ammo, for instance), or AP and DA (MULTI Light, Rifle, for example) may be chosen by the shooter but the B value is reduced to 1.
In ARO, MULTI weapons can only select one type of Special Ammunition to fire. They may not use Integrated Ammo.
Pytanie zadałem na Oficjalnym forum Infinity i tam odpowiedź była:
3) not realy (tyczyło się Multi Rifle)
Normal B 3
AP B 2
DA 2
Integrated 1 AP+DA
you can also shot 1 integrated shot whit the mult sniper, but not in ARO.
Stąd moje rozumowanie. Zadałem pytanie na forum Wargamera:Link
Zobaczymy co tam powiedzą.
Offline
Dokładnie tak to działa. N to pełny burst, AP/DA/EXP to B2, a zintegrowana czyli AP+DA lub AP+EXP to B1, ale nie można używać jej w ARO. Podręcznik główny, strona 173-174.
Offline
hm... A nie musi być info przy broni, źe moźe takim typem amunicji strzelać?
Offline
jarv napisał:
hm... A nie musi być info przy broni, źe moźe takim typem amunicji strzelać?
Właśnie to że tak można daje właśnie specjalna zasada Multi dla danej broni, inne bronie nie będące Multi weaponami mogą strzelać też np AP+Exo ale wtenczas mają taką amunicję w charakterystyce.
BTW. Jest już odpowiedź na forum Wargamera
@jarv
Odbiegając trochę od tematu, zadałem pytanie a propos tej kwestii z naprawianiem Maruta jak był w CC z Al-Djabel Link
Oto odpowiedź jaką dostałem:
[shudders]
There's nothing preventing the above scenario, where the Yudbot can fix the Marut as fast as Al-Djabel can take it apart while the Marut is thrashing around in close combat. But there should be.
Note that not everyone on this forum agrees with me, citing magic nanomachines that can fix whatever they're thrown on in about a second.
Czyli z tego wynika że ruch był całkowicie legalny.
Ostatnio edytowany przez KvaNfield (2011-09-04 12:24:22)
Offline
Hm - ok. Przyznam szczerze, źe jest to troche hardkorowe, ale ok ;]
Co do broni - łapię już - ale z tego co widzę, to tylko multi HMG tak moźe + guided sniper rifle.
Offline
koleś napisał że nie każdy się z nim zgadza na tamtym forum można więc uznać że kwestia wciąż jest otwarta
zgodnie z tym rysunkiem na forum chyba najlepszym wyjściem dla jarva byłoby zrobienie w ARO dodge'a w kierunku leczniczego bota tak żeby przy następnej okazji wypalić mu w ARO ostrzem w procesor
Ostatnio edytowany przez Artois (2011-09-04 22:32:15)
Offline