W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Turniej Infinity - "Nie traćmy naszych ludzi - wynajmijmy specjalistów!"
Zapraszam wszystkich na Turniej Infinity, który odbędzie się w Bolterze 19 maja 2012r (sobota). Planowany start o godzinie 10:15.
W tym wątku proszę zgłaszać się do turnieju oraz wystawianą frakcję (sektorówkę), a ja w tym poście będę edytował listę graczy. Poniżej regulamin turnieju.
REGULAMIN
1. Organizacja turnieju
a. Start o 10:15.
b. Wejściówka 10 zł.
c. Gramy 3 bitwy. Każda po 1,5 h lub 4 tury plus 5-ta na 14+. Jeżeli jedna ze stron zostanie wybita do nogi, przeciwnik może dokończyć grę w ramach pozostałych tur/czasu.
d. Bitwy rozgrywane są w formacie 250 punktów, 5 S.W.C. Bonusowe S.W.C. z porucznika (np. +1 z Joan of Arc) normalnie powiększają ten limit.
e. Możliwe jest wystawianie rozpisek armii sektorowych oraz zwykłych dla danej frakcji.
f. Można wystawiać najemników.
g. Każdy punkt armii ponad 250 to -1 DP. Rozpiski z S.W.C. ponad 5(6) punktów nie będą dopuszczone do gry.
2. Wymagania
a. Każdy gracz musi posiadać czytelne dwie pisemne rozpiski swojej armii oraz statystyki uzbrojenia modeli – jedną jawną i jedną niejawną.
b. Każdy gracz musi dysponować własną miarką oraz przynajmniej jedną kostką k20. Zalecane jest posiadanie własnego zestawu znaczników oraz wskaźnika laserowego.
c. Wszystkie modele muszą być sklejone – nie liczą się drobne elementy typu antenki. Na podstawkach powinny być zaznaczone Front Arci modeli. Oznaczenia FA nie są wymagane ale zdecydowanie zalecane. W przypadku braku oznaczeń, FA ustala się na podstawie linii biegnącej przez „barki” modelu. Wszelkie ew. wątpliwości będą rozstrzygane na niekorzyść gracza którego modele nie mają oznaczonych FA.
d. Każdy model musi znajdować się na odpowiedniej podstawce. W przypadku nieodpowiedniej podstawki (lub jej braku) konsekwencje oraz sposób rozwiązania tego problemu określa sędzia. Haqqislamski Maghariba – zalecana 3” podstawka. Jej brak nie powoduje żadnych konsekwencji.
3. Obostrzenia
a. Wszystkie modele muszą być modelami firmy Corvus Belli do gry Infinity.
b. Nie można proxować modeli, z wyjątkiem modeli jeszcze nie wydanych – wtedy możliwe jest wystawienie innego modelu do Infinity zamiast brakującego. Model proxujący musi być z tej samej frakcji, zbliżony rasą, typem – np. HI, opancerzeniem. Należy o tym poinformować przeciwnika przed bitwą. Modele proxowane bez powodu będą usuwane ze stołu.
c. Możliwe jest wystawienie podstawowej piechoty z armii sektorowej jako zwykłej piechoty dla danej armii, jeżeli zgadza się uzbrojenie. Np. Yu Jing może wystawić Celestial Guard jako Zanshi. Jest to ukłon w stronę graczy, którzy wystartowali grę z armią sektorową a chcieliby zagrać również zwykłą wersją swojej frakcji.
d. Obowiązuje pełen WYSIWYG, tzn. model z Combi Riflem, nie może występować jako model z HMG. Wyjątek stanowią modele nie wydane (patrz wyżej).
e. Możliwy jest downgrade modeli, tzn. model z bronią specjalną może być wystawiony jako swoja najzwyklejsza wersja. Np. fizylier z HMG może zostać wystawiony jako fizylier z Combi Rifle. Przeciwnik musi być poinformowany o takiej zamianie. W przypadku wykorzystania tej zasady i nie poinformowania przeciwnika, sytuacje sporne rozstrzyga się na korzyść przeciwnika.
f. Wszystkie niecodzienne sytuacje rozstrzyga sędzia.
4. Punktacja
a. Małe Punkty liczymy na podstawie kosztu zabitego/nieprzytomnego na koniec bitwy modelu oraz za wykonane zadania scenariusza.
b. Małe Punkty przeliczamy na Duże Punkty wg poniższego wzoru:
różnica Wygrany Przegrany
0 – 50 4 4
51 – 100 5 3
101 – 150 6 2
151 – 200 7 1
201+ 8 0
c. Za każde zrealizowane zadanie przyznawane są sumujące się mnożniki o wartości 0,2. Zsumowany mnożnik mnożymy przez zdobyte Małe Punkty - jest to nasza ostateczna punktacja w Małych Puntkach. Np. gracz zrealizował dwa cele z zadania nr 1 i jeden cel z zadania nr 2. Jego sumaryczny mnożnik to 0,6. Jeżeli za eliminację wroga zdobył 100 Małych Punktów to ostatecznie jego punktacja wygląda tak: 100 x 0,6 = 60 MP.
5. Uwagi Dodatkowe
a. W Infinity są dwa typy rozpisek – jawne, czyli niezawierające modeli w Hidden Deploymeny, skoczków oraz porucznika, a także niejawne, czyli te zawierające wszystkie modele. Rozpiska niejawna jest do wglądu tylko dla sędziego – pozostali gracze nie mają prawa znać rozpiski niejawnej przeciwnika. Gracz przyłapany na oglądaniu rozpiski niejawnej innego gracza zostanie ukarany pięcioma ujemnymi DP. Notoryczne łamanie tej zasady może skutkować dyskwalifikacją winowajcy z turnieju.
b. Przed każdą bitwą gracz posiadający modele Camo / TO Camo (w tym miny wystawiane dzięki zdolności Minelayer) musi przypisać (zanotować) im numer i/lub kolor markera, pod którym może się wystawiać. Np. posiadając dwa modele Camo, notujemy, że Naga haker ma marker nr 1, Naga snajper ma marker nr 2. W momencie wyjawienia modelu kryjącego się pod danym markerem, przeciwnik może poprosić sędziego o potwierdzenie czy faktycznie ten model krył się pod tym markerem.
c. Ustawienie modeli w Hidden Deployment (TO Camo) należy bardzo dokładnie zanotować, tak by można było jednoznacznie określić gdzie i jak dany model powinien stać (lokacja, stojący/prone, dotyka makiety czy nie, cover, itp.). Jeżeli jest taka możliwość (a nie oszukujmy się - na pewno będzie ) należy wykonać zdjęcie ustawionego modelu, np. aparatem w telefonie. Po ujawnieniu się modelu (jako model lub marker) przeciwnik może poprosić sędziego o potwierdzenie czy faktycznie ten model, w taki sposób krył się w tym miejscu.
SCENARIUSZE
Karty wyboru misji można pobrać pod TYM adresem. Zasady są przetłumaczoną i lekko zmodyfikowaną wersją zasad TaOS
Rozstawienie:
Normalne zasady inicjatywy i rozstawienia
Selekcja misji:
Po rzucie na inicjatywę i rozstawienie (zanim modele zostaną rozstawione na stole) obydwaj gracze losują misje z listy poniżej, by ustalić swoje Główne i Poboczne Zadania (2 rzuty lub wylosowanie kart z puli). Rzuty należy wykonać w tajemnicy przed przeciwnikiem.
Rzut K10:
1 – Ofensywa
2 – Blokada
3 – Likwidacja
4 – Triangulacja
5 – Zwiad
6 – Zdobycie Informacji
7 - Sabotaż
8 - Atak
9 - Pojmanie
10 - Zasadzka
1. Ofensywa
x0,2 jeśli żadna z Twoich jednostek nie znajduje się w Twojej strefie rozstawienia na końcu gry,
x0,2 jeśli przynajmniej 1/2 Twoich jednostek jest na połowie stołu zbliżonej do strefy rozstawienia przeciwnika na końcu gry,
x0,2 jeśli jedna lub więcej z Twoich jednostek znajduje się w strefie rozstawienia przeciwnika.
2. Blokada
x0,2 jeśli na końcu gry, w Twojej strefie rozstawienia nie znajduje się żadna wroga jednostka,
x0,2 jeśli na końcu gry, żadna z jednostek wroga nie znajduje się na połowie stołu bliższej Twojej strefy rozstawienia,
x0,2 jeśli Twoje jednostki nie zaczeły uciekać.
3. Likwidacja
x0,2 za zlikwidowanie porucznika (LT) przeciwnika,
x0,2 za zlikwidowanie najdroższej punktowo jednostki przeciwnika na stole (wliczając w to markery),
x0,2 za zlikwidowanie specjalisty (doctor, hacker lub inżynier). Jeśli wroga armia nie ma na stanie specjalistów, HI, TAG lub REM mogą posłużyć do zdobycia x0,2. Jeżeli wroga armia nie ma na stanie żadnej z wymienionych typów modeli, to może posłużyć model z listy (sprawdzamy po kolei czy przeciwnik posiada któryś z modeli): SK, MI, WB, LI.
Przyznawane jest x0,2 tylko za pierwszą likwidację danego typu.
4. Triangulacja
x0,2 za rozstawienie każdego namiernika bombardowania orbitalnego w odległości 10″ od rogu stołu. Maksymalnie można zdobyć x0,6. Tylko 1 namiernik może zostać rozstawiony w Twojej strefie rozstawienia, pozostałe muszą zostać umieszczone w strefie przeciwnika. Każdy namiernik musi zostać rozstawiony przy innym rogu stołu.
Namierniki bombardowania orbitalnego – każdy model w Twojej armii przenosi jeden namiernik. Rozstawienie namiernika jest identyczne jak podłozenie miny. Namiernika nie można zniszczyć i nie może on eksplodować.
5. Zwiad
x0,2 za „zmapowanie” strefy rozstawienia przeciwnika,
x0,2 jeśli na końcu gry Twoje jednostki posiadają LoF do 50% wrogich jednostek (liczba modeli, nie ich koszt),
x0,2 jeśli na końcu gry Twoje jednostki posiadają LoF do wszystkich modeli przeciwnika. (Spełnienie trzeciego punktu gwarantuje x0,4 – za trzeci oraz drugi warunek).
Mapowanie – short skill, wymaga normal roll na WIP. Generuje ARO, nie można użyć go w ARO. Model, który próbuje użyć tej umiejętności musi znajdować się w strefie rozstawienia przeciwnika.
6. Zdobycie Informacji
x0,2 za każdy Cube/Dokument zebrany z nieprzytomnego/martwego modelu przeciwnika – maksymalnie można zdobyć x0,6. Modele które nie posiadają Cube’a mają przy sobie Dokument – każdy model posiada tylko jeden Cube/Dokument. Zebranie Cube’a/Dokumentu wymaga short skilla – wykonuje się go poprzez normal roll na WIP. Umiejętność ta generuje ARO i nie może być wykorzystana w ARO.
7. Sabotaż
Podczas rozstawienia wybierz sekretnie średni element scenerii położony w całości wewnątrz wrogiej strefy rozstawienia. Zanotuj wybrany element scenerii.
Każdy z twoich żołnierzy posiada jeden ładunek wybuchowy (niedetonowalny, niezniszczalny i nie można go zebrać w ramach Special Skilla Booty), który można podłożyć dopiero w kolejnej turze od wejścia modelu na stół.
x0,2 za każdy podłożony ładunek w kontakcie z wybranym elementem scenerii. Maksymalnie można podłożyć 3 takie ładunki.
8. Atak
x0,2 jeżeli ponad połowa wrogich jednostek jest martwa lub nieprzytomna (nie liczą się modele zhakowane, przejęte i zsepsitorowane),
x0,2 jeżeli przeciwnikowi pozostały 2 lub mniej jednostek,
x0,2 jeżeli przeciwnikowi pozostała co najwyżej jedna jednostka.
9. Pojmanie
x0,2 za każdego pojmanego przeciwnika. Można pojmać maksymalnie 3 wrogie modele.
Przeciwnik jest traktowany jako pojmany jeżeli przeszedł do stanu martwy lub nieprzytomny w wyniku walki wręcz. Natychmiast po pojmaniu model usuwany jest z gry. Zasada ta przestaje obowiązywać po pojmaniu 3 wrogów.
10. Zasadzka
Podczas fazy rozstawienia pokaż tę kartę przeciwnikowi. Przeciwnik musi pokazać jedną ze swoich misji - ta misja ulega zasadzce. Połóż kartę zasadzki obok. Karta Zasadzka nie może ulec zasadzce (to trochę jak dzielenie przez zero - nie róbmy tego).
Otrzymujesz x0,6 minus mnożnik zdobyty przez przeciwnika za misję, która uległa zasadzce.
LISTA GRACZY:
1. Janusz Baal Pawluk - Japońce/Najemnicy
2. Cyprian chupakabra Chwalczuk - Yu-Jing
3. Bartosz Asar Skorupa - PO
4. Łukasz "KvaNfield" Poczęsny - Aleph/Nomadzi
5. Michał "Sgt. Platypus" Duda - Combained Army
6. Fala - Nomads
7. Sebastian "blackout_sys" Pietrzak - PO/Pis/Aleph
8. Tomasz 'jarv' Dobrowolski - Haqqislam
9. Mikołaj "Figlarz" Kapuściarek Yu- Jing
10. Moździerz "Granatnik" Moździerzowski - Haqqislamiści
11. Paweł "SamboR" Samborski - Combined Army (Moraty)
12. Marcin "Zielarz" Wróbel
Offline
Janusz "Baal" Pawluk - Najemnicy
Ostatnio edytowany przez Baal (2012-05-05 17:40:24)
Offline
Cyprian chupakabra Chwalczuk - Yu-Jing
Offline
Ja, ja i ja też
Bartosz Asar Skorupa - PO
Offline
CA też może wystawiać najemników?
Offline
Oczywiście. Dowolnego najemnika będącego przedstawicielem małp, żab lub E.I. :]
Offline
Uściślenie regulaminu:
Można wystawiać frakcję najemniczą, ale może się ona składać tylko z najemników. Chodzi o to, że np. w Devil Team Army Builderze, wybierając najemników mamy dostęp do każdego modelu w grze. To jest zabronione.
Oczywiście dodatkowo można korzystać z najemników w pozostałych frakcjach, zgodnie z zasadami wystawiania najemników.
Offline
blackout_sys napisał:
Uściślenie regulaminu:
Chodzi o to, że np. w Devil Team Army Builderze, wybierając najemników mamy dostęp do każdego modelu w grze.
Tylko, że większość z tych modeli ma Ava 0 i nie można ich wystawiać.
Offline
Jasne, mój błąd. Wg oficjalnych rulesów armia najemnicza może mieć modele max z 3 różnych armii i ich AVA jest odpowiednio zmienione - jest to również uwzględnione w Builderze, na co nie zwróciłem uwagi. Czyli armie najemnicze wg normalnych zasad.
Pamiętajcie, że na każde 200 punktów w najemnikach można wystawić jeden model z General AVA 1!
Offline
Zgłaszam się na sędziego + ustawiacza terenów. A jeżeli na sędziego się nie da, to chociaż ustawiacza terenów. Oprócz tego postaram się przyjść z dość nudnym haqqislamem, bo nie mam merców ;p
Offline
To i ja wbiję
Michał "Sgt. Platypus" Duda - Combained Army
Offline
Ja raczej też z Nomadami. Ma ktoś pożyczyć jakiegoś najemnika?
Offline
Ja mam Senor Massacre
Offline
Ja mam Miyamoto Mushash i Valerya Gromoz mogę jeden z modeli pożyczyć.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
A ja mogę mieć co tylko chcesz
Offline
W Bakuninie jest Avicenna, jak chcesz Fala to Ci ją pożyczę.
Offline
A ja mam jeszcze pytanie, czy mogę wystawić armię sektorową + najemnika?
Ma ktoś pożyczyć Sforze?
Ostatnio edytowany przez Asar (2012-05-06 21:24:46)
Offline
Sforza jest za dużą gratką, każdy by chciał go mieć
Offline
Szybkie pytanie. Czy najemników mogę brać tych co mam w rozpisce typu np. Sforza, czy mogę sobie wziąć kogokolwiek np. Achillesa ??
Offline
Najemników bierzesz normalnie takich jakich masz przypisanych do frakcji. Do armi najemnej bierzesz co chcesz
Offline
Eeee, a tak normalnie to oni nie są po prostu częściami tych sektorówek i w takich ramach ich można wystawić na normalnych turniejach, bo są po prostu częściami sektorówek?
Wydaje mi się, że w tym turnieju chodzi o nie sektorówkę + dowolni najmici.
Offline
Sektorówka - tylko najemnicy w niej dostępni.
"Zwykła" frakcja + dowolni najemnicy.
Najemnicza frakcja na standardowych zasadach.
Offline
Sebastian "blackout_sys" Pietrzak - PO/Pis/Aleph
Offline
Tomasz 'jarv' Dobrowolski - Haqqislam (prawdopodobnie sektorówką...)
Offline
Mikołaj "Figlarz" Kapuściarek Yu- Jing
Offline
Nie wiem dlaczego mnie też wciąż na liście nie ma, więc poproszę o dopisanie - Moździerz "Granatnik" Moździerzowski - araby
Offline
To ja też się zapiszę
Paweł "SamboR" Samborski - Moraty
Offline
Jak Fala zwędzi mi Avicennę, to wezmę Francuzów z "doklejonym" hackerem Alguacieli, jak nie to Bakuninistów z "doklejoną" Avicenną. Marcin "Zielarz" Wróbel
Offline
To ja dziękuję za możliwość, ale obędę się bez najemników.
Offline
A ja jednak wybywam na północ i nie pojawię się na turnieju.
Offline
Niestety coś mi jutro wypadło, tak więc odpadam.
Offline
Z powodu szkoły nie przyjdę
Offline
Bardzo miły turniej w ładnej pogodzie, wydaje mi się, że makiety też wyszły dobre, a nasz kolega dzisiaj otrzymał oficjalnie naszywkę:
Dodatkowo wciąż nie wierzy, że dwa fidaye i tak rozkładają GML spam na łopatki
Offline
Kilka fotek dzisiaj zrobionych.
http://skorupa.net/turniej_20120519.zip
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Ehhh... jak ja cierpię z tym Waszym lenistwem
OKOLICZNOŚCI PRZYRODY
ZOOM IN
ZOOM OUT
... MORTAR DANCE
Offline
Dziękuję za fotki moich modeli
Następnym razem przyjdę z Aridaną - brakuje mi Camo, a i więcej pomalowane.
Offline
cavalierdejeux napisał:
Ehhh... jak ja cierpię z tym Waszym lenistwem
dobrze że zmniejszyłem te fotki :-P
Teraz przez moździerza mam nad czym myśleć w pracy :-P
Dzięki za szybki turniej.
Offline
Łaaał - makiety niektóre miażdzą, dawno mnie nie było. Szkoda, że teraz praktycznie każdy weekend mam zajęty, nawet na event nie dotrę
Offline
Z tego co wiem to wygrał Fala. Moje gratulacje, tym szczęśliwsze dla niego że to chyba jego pierwsze zwycięstwo w turnieju. Grało się jak zwykle cudownie. Jako tradycja powinno być otwarcie w postaci Moździerza i mojej skromnej osoby.
Offline
Turniej był fajny, bez spinek zbędnych i śmiechu było jak zwykle sporo.
Oto ostateczny ranking:
1. Fala
2. Chupakabra
3. Moździerz
4. KvaNfield
5. Figlarz
6. Sambor
7. Asar
Było tradycyjnie kilka epickich akcji, fajne było zdziwienie Asara gdy Moździerz poskładał go do zera w niecałe 15 minut wliczając deponentem gdyż reszta Pan Oceańskiej była w TO albo czekała na desant na pole starcia. Ja natomiast poznałem moc GML w wykonaniu Nomadów i na własnej skórze boleśnie odczułem brak hackera. Należy też wspomnieć "wielką radość" Moździerza jaką wywołała wiadomość że znów pierwsze starcie przypadnie mu z Japońcami Chupakabry.
Offline
Poproszę jeszcze o zdjęcie miny Moździerza na wieść że Fala wygrał. W sam raz na Troll face marker.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
chupakabra napisał:
W sam raz na Troll face marker.
Offline
A fakt, było zdjęcie
Offline
"KTO wygrał??!"
Już tak nie przesadzajmy z tą rakietą, trochę faktycznie jest jak papier/kamień/nożyce ale jak się gra na zbalansowaną rozpiskę z hackerem to rakieta niewiele zmienia.
Ale trzeba przyznać, że makiety są rewelacyjne i świetnie się na nich gra.
Ostatnio edytowany przez fala (2012-05-21 20:00:38)
Offline
Riddle me this... Riddle me that
No ale mogłeś w Photoshopie wyczyścić pstryczek- elektryczek.
Teraz wszyscy wiedzą, że macie brudne łapy
Offline
I dodać trochę włosów jak jakiemuś prezydentowi albo coś. :-P
Ostatnio edytowany przez Asar (2012-05-21 21:03:57)
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1