W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Turniej Infinity - "Klasyczne 250"
Zapraszam wszystkich na Turniej Infinity, który odbędzie się w Bolterze 16 czerwca 2012r (sobota). Planowany start o godzinie 10:15.
W tym wątku proszę zgłaszać się do turnieju oraz wystawianą frakcję (sektorówkę), a ja w tym poście będę edytował listę graczy. Poniżej regulamin turnieju.
REGULAMIN
1. Organizacja turnieju
a. Start o 10:15.
b. Wejściówka 10 zł.
c. Gramy 3 bitwy. Każda po 1,5 h lub 4 tury plus 5-ta na 14+. Jeżeli jedna ze stron zostanie wybita do nogi, przeciwnik może dokończyć grę w ramach pozostałych tur/czasu.
d. Bitwy rozgrywane są w formacie 250 punktów, 5 S.W.C. Bonusowe S.W.C. z porucznika (np. +1 z Joan of Arc) normalnie powiększają ten limit.
e. Możliwe jest wystawianie rozpisek armii sektorowych oraz zwykłych dla danej frakcji.
f. Nie można wystawiać najemników. Wyjątkiem są armie sektorowe, dla których dany model najemnika jest integralną częścią listy dostępności modeli.
g. Każdy punkt armii ponad 250 to -1 DP. Rozpiski z S.W.C. ponad 5(6) punktów nie będą dopuszczone do gry.
2. Wymagania
a. Każdy gracz musi posiadać czytelne dwie pisemne rozpiski swojej armii oraz statystyki uzbrojenia modeli – jedną jawną i jedną niejawną.
b. Każdy gracz musi dysponować własną miarką oraz przynajmniej jedną kostką k20. Zalecane jest posiadanie własnego zestawu znaczników oraz wskaźnika laserowego.
c. Wszystkie modele muszą być sklejone – nie liczą się drobne elementy typu antenki. Na podstawkach powinny być zaznaczone Front Arci modeli. Oznaczenia FA nie są wymagane ale zdecydowanie zalecane. W przypadku braku oznaczeń, FA ustala się na podstawie linii biegnącej przez „barki” modelu. Wszelkie ew. wątpliwości będą rozstrzygane na niekorzyść gracza którego modele nie mają oznaczonych FA.
d. Każdy model musi znajdować się na odpowiedniej podstawce. W przypadku nieodpowiedniej podstawki (lub jej braku) konsekwencje oraz sposób rozwiązania tego problemu określa sędzia. Haqqislamski Maghariba – zalecana 3” podstawka. Jej brak nie powoduje żadnych konsekwencji.
3. Obostrzenia
a. Wszystkie modele muszą być modelami firmy Corvus Belli do gry Infinity.
b. Nie można proxować modeli, z wyjątkiem modeli jeszcze nie wydanych – wtedy możliwe jest wystawienie innego modelu do Infinity zamiast brakującego. Model proxujący musi być z tej samej frakcji, zbliżony rasą, typem – np. HI, opancerzeniem. Należy o tym poinformować przeciwnika przed bitwą. Modele proxowane bez powodu będą usuwane ze stołu.
c. Możliwe jest wystawienie podstawowej piechoty z armii sektorowej jako zwykłej piechoty dla danej armii, jeżeli zgadza się uzbrojenie. Np. Yu Jing może wystawić Celestial Guard jako Zanshi. Jest to ukłon w stronę graczy, którzy wystartowali grę z armią sektorową a chcieliby zagrać również zwykłą wersją swojej frakcji.
d. Obowiązuje pełen WYSIWYG, tzn. model z Combi Riflem, nie może występować jako model z HMG. Wyjątek stanowią modele nie wydane (patrz wyżej).
e. Możliwy jest downgrade modeli, tzn. model z bronią specjalną może być wystawiony jako swoja najzwyklejsza wersja. Np. fizylier z HMG może zostać wystawiony jako fizylier z Combi Rifle. Przeciwnik musi być poinformowany o takiej zamianie. W przypadku wykorzystania tej zasady i nie poinformowania przeciwnika, sytuacje sporne rozstrzyga się na korzyść przeciwnika.
f. Wszystkie niecodzienne sytuacje rozstrzyga sędzia.
4. Punktacja
a. Małe Punkty liczymy na podstawie kosztu zabitego/nieprzytomnego na koniec bitwy modelu oraz za wykonane zadania scenariusza.
b. Małe Punkty przeliczamy na Duże Punkty wg poniższego wzoru:
różnica Wygrany Przegrany
0 – 50 4 4
51 – 100 5 3
101 – 150 6 2
151 – 200 7 1
201+ 8 0
c. Za każde zrealizowane zadanie przyznawane są sumujące się mnożniki o wartości 0,2. Zsumowany mnożnik mnożymy przez zdobyte Małe Punkty - jest to nasza ostateczna punktacja w Małych Puntkach. Np. gracz zrealizował dwa cele z zadania nr 1 i jeden cel z zadania nr 2. Jego sumaryczny mnożnik to 0,6. Jeżeli za eliminację wroga zdobył 100 Małych Punktów to ostatecznie jego punktacja wygląda tak: 100 x 0,6 = 60 MP.
5. Uwagi Dodatkowe
a. W Infinity są dwa typy rozpisek – jawne, czyli niezawierające modeli w Hidden Deploymeny, skoczków oraz porucznika, a także niejawne, czyli te zawierające wszystkie modele. Rozpiska niejawna jest do wglądu tylko dla sędziego – pozostali gracze nie mają prawa znać rozpiski niejawnej przeciwnika. Gracz przyłapany na oglądaniu rozpiski niejawnej innego gracza zostanie ukarany pięcioma ujemnymi DP. Notoryczne łamanie tej zasady może skutkować dyskwalifikacją winowajcy z turnieju.
b. Przed każdą bitwą gracz posiadający modele Camo / TO Camo (w tym miny wystawiane dzięki zdolności Minelayer) musi przypisać (zanotować) im numer i/lub kolor markera, pod którym może się wystawiać. Np. posiadając dwa modele Camo, notujemy, że Naga haker ma marker nr 1, Naga snajper ma marker nr 2. W momencie wyjawienia modelu kryjącego się pod danym markerem, przeciwnik może poprosić sędziego o potwierdzenie czy faktycznie ten model krył się pod tym markerem.
c. Ustawienie modeli w Hidden Deployment (TO Camo) należy bardzo dokładnie zanotować, tak by można było jednoznacznie określić gdzie i jak dany model powinien stać (lokacja, stojący/prone, dotyka makiety czy nie, cover, itp.). Jeżeli jest taka możliwość (a nie oszukujmy się - na pewno będzie ) należy wykonać zdjęcie ustawionego modelu, np. aparatem w telefonie. Po ujawnieniu się modelu (jako model lub marker) przeciwnik może poprosić sędziego o potwierdzenie czy faktycznie ten model, w taki sposób krył się w tym miejscu.
SCENARIUSZE
Karty wyboru misji można pobrać pod TYM adresem. Zasady są przetłumaczoną i lekko zmodyfikowaną wersją zasad TaOS
Rozstawienie:
Normalne zasady inicjatywy i rozstawienia
Selekcja misji:
Po rzucie na inicjatywę i rozstawienie (zanim modele zostaną rozstawione na stole) obydwaj gracze losują misje z listy poniżej, by ustalić swoje Główne i Poboczne Zadania (2 rzuty lub wylosowanie kart z puli). Rzuty należy wykonać w tajemnicy przed przeciwnikiem.
Rzut K10:
1 – Ofensywa
2 – Blokada
3 – Likwidacja
4 – Triangulacja
5 – Zwiad
6 – Zdobycie Informacji
7 - Sabotaż
8 - Atak
9 - Pojmanie
10 - Zasadzka
1. Ofensywa
x0,2 jeśli żadna z Twoich jednostek nie znajduje się w Twojej strefie rozstawienia na końcu gry,
x0,2 jeśli przynajmniej 1/2 Twoich jednostek jest na połowie stołu zbliżonej do strefy rozstawienia przeciwnika na końcu gry,
x0,2 jeśli jedna lub więcej z Twoich jednostek znajduje się w strefie rozstawienia przeciwnika.
2. Blokada
x0,2 jeśli na końcu gry, w Twojej strefie rozstawienia nie znajduje się żadna wroga jednostka,
x0,2 jeśli na końcu gry, żadna z jednostek wroga nie znajduje się na połowie stołu bliższej Twojej strefy rozstawienia,
x0,2 jeśli Twoje jednostki nie zaczeły uciekać.
3. Likwidacja
x0,2 za zlikwidowanie porucznika (LT) przeciwnika,
x0,2 za zlikwidowanie najdroższej punktowo jednostki przeciwnika na stole (wliczając w to markery),
x0,2 za zlikwidowanie specjalisty (doctor, hacker lub inżynier). Jeśli wroga armia nie ma na stanie specjalistów, HI, TAG lub REM mogą posłużyć do zdobycia x0,2. Jeżeli wroga armia nie ma na stanie żadnej z wymienionych typów modeli, to może posłużyć model z listy (sprawdzamy po kolei czy przeciwnik posiada któryś z modeli): SK, MI, WB, LI.
Przyznawane jest x0,2 tylko za pierwszą likwidację danego typu.
4. Triangulacja
x0,2 za rozstawienie każdego namiernika bombardowania orbitalnego w odległości 10″ od rogu stołu. Maksymalnie można zdobyć x0,6. Tylko 1 namiernik może zostać rozstawiony w Twojej strefie rozstawienia, pozostałe muszą zostać umieszczone w strefie przeciwnika. Każdy namiernik musi zostać rozstawiony przy innym rogu stołu.
Namierniki bombardowania orbitalnego – każdy model w Twojej armii przenosi jeden namiernik. Rozstawienie namiernika jest identyczne jak podłozenie miny. Namiernika nie można zniszczyć i nie może on eksplodować.
5. Zwiad
x0,2 za „zmapowanie” strefy rozstawienia przeciwnika,
x0,2 jeśli na końcu gry Twoje jednostki posiadają LoF do 50% wrogich jednostek (liczba modeli, nie ich koszt),
x0,2 jeśli na końcu gry Twoje jednostki posiadają LoF do wszystkich modeli przeciwnika. (Spełnienie trzeciego punktu gwarantuje x0,4 – za trzeci oraz drugi warunek).
Mapowanie – short skill, wymaga normal roll na WIP. Generuje ARO, nie można użyć go w ARO. Model, który próbuje użyć tej umiejętności musi znajdować się w strefie rozstawienia przeciwnika.
6. Zdobycie Informacji
x0,2 za każdy Cube/Dokument zebrany z nieprzytomnego/martwego modelu przeciwnika – maksymalnie można zdobyć x0,6. Modele które nie posiadają Cube’a mają przy sobie Dokument – każdy model posiada tylko jeden Cube/Dokument. Zebranie Cube’a/Dokumentu wymaga short skilla – wykonuje się go poprzez normal roll na WIP. Umiejętność ta generuje ARO i nie może być wykorzystana w ARO.
7. Sabotaż
Podczas rozstawienia wybierz sekretnie średni element scenerii położony w całości wewnątrz wrogiej strefy rozstawienia. Zanotuj wybrany element scenerii.
Każdy z twoich żołnierzy posiada jeden ładunek wybuchowy (niedetonowalny, niezniszczalny i nie można go zebrać w ramach Special Skilla Booty), który można podłożyć dopiero w kolejnej turze od wejścia modelu na stół.
x0,2 za każdy podłożony ładunek w kontakcie z wybranym elementem scenerii. Maksymalnie można podłożyć 3 takie ładunki.
8. Atak
x0,2 jeżeli ponad połowa wrogich jednostek jest martwa lub nieprzytomna (nie liczą się modele zhakowane, przejęte i zsepsitorowane),
x0,2 jeżeli przeciwnikowi pozostały 2 lub mniej jednostek,
x0,2 jeżeli przeciwnikowi pozostała co najwyżej jedna jednostka.
9. Pojmanie
x0,2 za każdego pojmanego przeciwnika. Można pojmać maksymalnie 3 wrogie modele.
Przeciwnik jest traktowany jako pojmany jeżeli przeszedł do stanu martwy lub nieprzytomny w wyniku walki wręcz. Natychmiast po pojmaniu model usuwany jest z gry. Zasada ta przestaje obowiązywać po pojmaniu 3 wrogów.
10. Zasadzka
Podczas fazy rozstawienia pokaż tę kartę przeciwnikowi. Przeciwnik musi pokazać jedną ze swoich misji - ta misja ulega zasadzce. Połóż kartę zasadzki obok. Karta Zasadzka nie może ulec zasadzce (to trochę jak dzielenie przez zero - nie róbmy tego).
Otrzymujesz x0,6 minus mnożnik zdobyty przez przeciwnika za misję, która uległa zasadzce.
LISTA GRACZY:
1. Michał Ławniczak - Shas
2. Bartosz "Asar" Skorupa - PanO
3. Cyprian "chupakabra" Chwalczuk, Yu-Jing
4. Maciej "Maciek" Brzeziński, Bonjoury
5. Moździerz "granatnik" Moździerzowski - Kebaby
6. Bartuś Cieśla - Chińczyckie hordy
7. Tomasz 'jarv' Dobrowolski - Haqq
8. Mikołaj "Figlarz" Kapuściarek Yu-Jing
9. Kuba 'Kerlhan' Baranowski - Haqqislam
10. Ziearz "Marcin" Wróbel - Ariadna
11. Arek "suzan" - Yu Jing (Japońce)
12. DJ Fala - Nomads (Bakunin)
Offline
Powinienem byc
Michał Ławniczak Shas
Offline
Może być tak że uda mi się dotrzeć.
Offline
Cyprian chupakabra Chwalczuk, Yu-Jing
Offline
O ile sesja pójdzie zgodnie z planem pojawię się francuzami.
Maciej "Maciek" Brzeziński, Force de Réponse Rapide Merovingienne
Offline
Moździerz "granatnik" Moździerzowski - Kebaby
Mam nadzieję, że nikt się nie oszukuje i znamy już rozlosowanie jednej pary na pierwszą grę
Offline
Miło to słyszeć (widzieć). Z uśmiechem na twarzy podaję Ci rękę Moździerzu.
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Bede.
Bartuś Cieśla.
Chińczyckie hordy.
Offline
Tomasz 'jarv' Dobrowolski - Haqq, mozliwe, ze ktoras sektorowka.
Offline
Btw może tie-breakery jakieś wrzućmy do regulaminu? Bo ostatnio mieliśmy z Kvanem tyle samo punktów i nie wiedzieliśmy jaki wybrać.
Offline
Mikołaj "Figlarz" Kapuściarek YJ
Ostatnio edytowany przez Figl4rz (2012-06-02 23:51:22)
Offline
Kuba 'Kerlhan' Baranowski - Haqqislam
Offline
Jak dożyję to Ziearz Marcin Wróbel, pewnie Ariadna.
Offline
Ja niestety odpadam, gdyż kochana analiza matematyczna jak zawsze krzyżuje wszelakie weekendowe plany...
Offline
I ja będę... Japanese Sectorial Army
Offline
Wpadnę też.
Fala - Bakunin
Offline
Na wstępie chciałbym podziękować wszystkim za grę i jak zwykle kapitalny klimat na turniej, poniżej znajduje się ranking:
1. KvaNfield
2. Michał
3. Chupakabra
4. Moździerz
5. Bartek
6. Fala
7. Jarv
8. Asar
9. Suzan
10. Kerlhan
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Piąte miejsce... Nie wiedziałem, że nie znając zasad, mogę być tak wysoko O_O
Offline
Bo mnie sklepałeś jak dziecko dzięki wyjątkowo dobrym rzutom... niemniej gratki. Dzięki też reszcie za fajną grę. I sorki za spinanie się... ...tak po prostu mam, nawet jeżeli gram tylko dla funu (jak dzisiaj).
Ostatnio edytowany przez suzan (2012-06-16 23:51:07)
Offline
Turniej super, zgodnie z planem Fidaye złoiły dupska, z Chupą gra niewiele mniej emocjonująca niż dzisiejszy mecz.
Offline
Turniej bardzo spoko, sporo osób - 4 stoły ekstra i stół bieda haha
I ponownie proszę o jakiś zapis w regulaminie turnieju o kolejności tie-breakerów!
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Michał napisał:
I ponownie proszę o jakiś zapis w regulaminie turnieju o kolejności tie-breakerów!
Chodzi o to kto zajmuje jakie miejsce jeśli dwóch graczy ma tą samą ilość dużych punktów na koniec?
Ja już kiedyś proponowałem klik.
Offline
Ktoś przekupił losującego i nie zagrałem rozpoczęcia z Moździerzem. Trzeba się było nieźle namęczyć żeby ustawić punktację w dwóch pierwszych grach co by my zagrali na końcu. Mecz zamknięcia, to taki finał jakby. Fajna gra jak co miesiąc. Dzięki i do lipca.
Offline
chupakabra napisał:
Ktoś przekupił losującego i nie zagrałem rozpoczęcia z Moździerzem. Trzeba się było nieźle namęczyć żeby ustawić punktację w dwóch pierwszych grach co by my zagrali na końcu. Mecz zamknięcia, to taki finał jakby. Fajna gra jak co miesiąc. Dzięki i do lipca.
Wparcie losujące dostarczył nam 10 latek obdarzony chyba cukierkiem przez Piotra przy wejściu, mieliśmy najobiektywniejszego sędziego losującego jaki jest możliwy.
Tak na marginesie, możemy wprowadzić możliwość rzucenia komuś rękawicy w pierwszej bitwie. Oczywiście po wylosowaniu baya w przypadku nieparzystej liczby graczy.
Ostatnio edytowany przez KvaNfield (2012-06-17 19:45:20)
Offline
Ale że tak faktycznie będziemy rzucać w kogoś rękawicą?
I czy mogą być to takie rękawice?:
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Mozdzierz napisał:
I czy mogą być to takie rękawice?
Jasne...
... I napełnimy je dodatkowo wrzątkiem
Offline
Chyba żartujesz Cav. To oczywiste, że cementem...
Offline
Albo takie:
Offline
KvaNfield napisał:
Przenośnia Mości Granatniku, po staropolsku oznaczało to wyzwanie na pojedynek, ehhh...
Polecam kupić sobie książkę "Sarkazm i ja" albo "Irony for dummies", obie pozycje przednie.
Offline
Riddle me this... Riddle me that