W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Bardzo mi się spodobał motyw opisany na BolSie. Interceptorzy robiący teleporta w scout movemencie - 30" przed grą a w pierwszej turze strzelanie + szarża.
Teoretycznie według zasady teleportera można go użyć zamiast ruchu a scout movement jest ruchem.
Personal Teleporter - Units with personal teleporters are Jump Infantry. Once per game, the unit can elect to make a teleport shunt instead of moving. If making a teleport shunt the unit immediately makes a move of up to 30" in any direction.
Przypuszczam, że jak wyjdzie FAQ to zostanie to zabronione.
Offline
Równie ciekawą wydaje się opcja Inkwizitora Coateza czy jakoś podobnie - dzięki niemu można wystawić dowolną ilość inkwizytorskich podnóżków, którzy nie zajmują slota. Powoduje to, że można wystawić naście oddziałów po chyba minimum 3 serwitorów, którzy za free mogą zamienić swoje standardowe uzbrojenie na multi-melty. Jasne, że schodzą po każdym ataku ale z tego co Mortimer opowiadał to za 10 oddziałów po 3 serwitorów płacimy 600 punktów i mamy na stole 30 multi-melt... Nie ma opcji, żeby wszystko od razu zeszło a oddać może ładnie. A jeżeli pierwsi dojdą w zasięg strzału?
Offline
Mortimer mówił coś o 60 meltach na 600 pkt. I z tego co pamiętam nie za free, tylko za 10 pkt.
Offline
Niestety nie ma tak dobrze, Coteaz pozwala brać henchmenów jako Troops choice czyli możesz mieć max 6 oddziałów.
Offline
Możliwe, że pomyliłem liczby Ale na bank mówił, że nie zajmują slotów. Jedno jest pewne - ktoś tu się myli
Offline
Moim zdaniem dość oczywiste jest, że interceptorzy nie mogą zrobić tego skoku w scout move. Ponieważ scout move jest przed grą a nie w jej trakcie. Tak samo jak korbulo nie może przerzucić rzutu na zaczęcie (może na inicjatywę, ale tylko dlatego, że tak jest napisane).
Offline
nawet jak mogą skoczyć w pierwszej turze to co z tego, pełno jest oddziałów szarżujących w pierwszej turze, zaczynając od scoutów w stormie a kończąc na Assault termosach w land raiderze raven guardów.
Offline
to wlasnie ten inkwizytor + 5 oddziałów jokaero = 39 lascannonow (http://space-wolves-grey.blogspot.com/2 … -list.html) w 1500 punktach... ;]
Offline
Mozdzierz napisał:
nawet jak mogą skoczyć w pierwszej turze to co z tego, pełno jest oddziałów szarżujących w pierwszej turze, zaczynając od scoutów w stormie a kończąc na Assault termosach w land raiderze raven guardów.
Tylko, że storm to kpina a termosy potrzebują odrobinę sprzyjających warunków. A 30 interceptorów to masakra.
Offline
Storm to kpina? spytaj się pawła jak wygrałem nim i jednym drop podem całą grę z jego orkami na niedzielnym patrolu ^^ Storm to kpina, jeżeli się nie umie nim grać, mój drogi No ale tak, 30 interceptorów to taki wklep w wersji wprost, bez rozkminy.
EDIT: Poza tym po co interceptorzy, którzy kosztują sporo i mogą zginąć? lepiej wystawić za 1k punktów 100 serwitorów z multimeltami, po co coś więcej. I jeszcze inkwizytor fajny siedzi. A, żeby było zabawnie to oni są wszyscy scoringami
Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2011-03-22 14:19:54)
Offline
Storm to kpina. Ja zawsze rozpatruje jednostkę w kontekście bitwy na 2k. A co do gk to wymyśliłem fajną rozpę:
coteaz
100 servitorow z multimeltami
90 servitorow z heavy bolterami
No further questions...
Offline
Siwy napisał:
coteaz
100 servitorow z multimeltami
90 servitorow z heavy bolterami
Dlatego właśnie przestały mnie kręcić systemy GW, które opierają się tylko na tym, kto wymyśli bardziej uber rozpę oraz kto ma więcej kasy na zakup, nowej, wykokszonej armii
Offline
dardzin napisał:
Siwy napisał:
coteaz
100 servitorow z multimeltami
90 servitorow z heavy bolteramiDlatego właśnie przestały mnie kręcić systemy GW, które opierają się tylko na tym, kto wymyśli bardziej uber rozpę oraz kto ma więcej kasy na zakup, nowej, wykokszonej armii
Ale przynajmniej fluff się dobrze czyta..:]
Offline
Siwy napisał:
Storm to kpina. Ja zawsze rozpatruje jednostkę w kontekście bitwy na 2k. A co do gk to wymyśliłem fajną rozpę:
coteaz
100 servitorow z multimeltami
90 servitorow z heavy bolterami
No further questions...
Matko, przepraszam, nie na patrolu tylko w niedziele na turnieju 2k, stormem i drop podem wygrałem całą grę tak na prawdę (z orkami). Dalej jesteś cienki, nie umiesz grać stormem
EDIT: Fluff gk się dobrze czyta ? przecież to najgorszy codex dotychczas Chyba, że to ironia, to zwracam honor
Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2011-03-22 19:02:15)
Offline
Riddle me this... Riddle me that
ADMIN: Proszę skończyć to nazwijmy... przekomarznie.
Nic nie wnosi nowego od kilku postów
Offline
Siwy napisał:
Storm to kpina. Ja zawsze rozpatruje jednostkę w kontekście bitwy na 2k. A co do gk to wymyśliłem fajną rozpę:
coteaz
100 servitorow z multimeltami
90 servitorow z heavy bolterami
No further questions...
Me hav one one question. Or mejby not question. Coteaz nie daje NIEOGRANICZONEJ liczby henchmentow, a znosi jedynie zasade, ktora mowi, ze mozna wziac max 1 squad henchmenow na 1 inkwizytora, oraz przenosi ich do troopsow, co nie oznacza ze mozesz wziac ich 30 squadow, albowiem obowiazuje ograniczenie max 6 troopsow.
A cos on topic - slyszeliscie, ze Draigo w warpie zabil bloodthirstera, a pozniej z jego siekiery wykuł sobie miecz ?
Offline
Sprytnie. Ale nie, bo te squady nawet bez niego nie zajmują slotu FOC'a. Czyli po przenoszeniu ich do troops też to działa (nigdzie nie pisze, że nie) i mamy 62 troopsy.
Offline
Nooo, to co poniektórzy turniejowcy muszą się spieszyć ze zbieraniem GK, bo jak GW wyda faka do tej zasady, to nie uda im się zgarnąć nagród za kilka pierwszych miejsc, a to dla nich był by wielki żal i powód traumy na co najmniej trzy tygodnie...
Taaa, wiem Cavalier, dolewam oliwy i mi ciachniesz tego posta, ale i tak uważam, że byłem grzeczny. Bo przecież mogłem napisać, że tylko cwele, cwaniacy i ostatnie buraki wynajdują do grania takie przegięcia, żeby potem w glorii i chwale łazić po osiedlu, z dumnie uniesioną głową... Ale tego nie napisałem.
Offline
Siwy napisał:
Sprytnie. Ale nie, bo te squady nawet bez niego nie zajmują slotu FOC'a. Czyli po przenoszeniu ich do troops też to działa (nigdzie nie pisze, że nie) i mamy 62 troopsy.
Skoro Coatez uznaje ich za troops choice'a to znaczy, że mażesz ich mieć 6 oddziałów.
"Inquisitorial Hnechemans Warbands are troops choice in an amry..."
Oznacza to że zajmują slota troops.
Jeżeli twierdzisz, że nie to tak samo można by uznać, że intercepotrzy mogą się teleportować w scout movie...
Offline
Nie no, kurde, przestańcie się kłócić o tą zasadę, skoro jej nie znacie. w codexie JAK WÓŁ stoi "THIS UNIT DOES NOT USE UP A FORCE ORGANISATION SLOT". Dżizas ludzie, ogarnijcie się i przeczytajcie te zasady po prostu. BTW Raziel, tych cwaniaków itd to jednak jest więcej niż od 100 melt w gk. Taka polska, tutaj trudno o kogoś, który nie zaspokaja swojego ego grami.
A do tematu, ciekaw jestem jak sprawować się będzie land raider crusader z psybolt amunition, to może być syta jednostka, chciałbym to zobaczyć na stole.
Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2011-03-23 17:11:49)
Offline
Ponieważ obowiązuje w turnieju 100% wyświg to nie ma się co martwić, że ktoś przyjdzie z 6 oddziałami serwitorów : P
Offline
dlaczego, np 30 serwitorów to 10 oddziałów henchmenów, a nie jest problemem z gwardzistów np porobić konwerche z multi meltami, szczególnie, że multi meltę bardzo łatwo zrobić.
Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2011-03-23 17:13:28)
Offline
Mozdzierz napisał:
Nie no, kurde, przestańcie się kłócić o tą zasadę, skoro jej nie znacie. w codexie JAK WÓŁ stoi "THIS UNIT DOES NOT USE UP A FORCE ORGANISATION SLOT". Dżizas ludzie, nie kłóci się, jeżeli się nie zna zasad. BTW Raziel, tych cwaniaków itd to jednak jest więcej niż od 100 melt w gk. Taka polska, tutaj trudno o kogoś, który nie zaspokaja swojego ego grami.
A do tematu, ciekaw jestem jak sprawować się będzie land raider crusader z psybolt amunition, to może być syta jednostka, chciałbym to zobaczyć na stole.
Moździerzu ja wiem jak zasada brzmi, bo mam właśnie przed sobą codex. I jest napisane, że jak biorę Coateza to obstawa inkwizytorska liczy się jako troops (i ta zasada jest uznawana za ważniejszą jeśli mam go w armii) a troopsów można mieć max 6
Xyxel napisał:
Ponieważ obowiązuje w turnieju 100% wyświg to nie ma się co martwić, że ktoś przyjdzie z 6 oddziałami serwitorów : P
Nie widzę problemu - weekend roboty, 2 litry kawy, część gwardzistów która mi została i paczka green stuffu - 72 serwitorów zrobionych
Offline
No "as troops choice" ale pytanie czy troops choice to to samo co counts as troops, czy to samo co takes troop slot. Rozumiesz o co mi chodzi? Myślę, że na bank GW erratę wyda, gdzie powie, że zabierają sloty, a nie tylko liczą się jako troopsy, NO ALE.
Offline
Dokładnie, to jest niedokładne spisanie zasady. Mogę się założyć, że jak wydadzą FAQ to będzie napisane, że w tym wypadku zajmują slota.
Offline
A tu ZONK, nie dadzą i takim sposobem Grey Knights zmienią nazwę na Grey Servitors Od kiedy GK będą dostępni w polsce/ bolterze?
Offline
Co do 30'' ruchu w scoucie ty chyba zmienię zdanie. Rinosy mogą rzucić smoki które również są raz na grę w tymże ruchu. Ale znalazłem ciekawą rzecz: jeśli kupimy personal teleporter dreadknightowi to przestaje być monster creature (jego typ zmienia sie na jump infantry). Taka ciekawostka, która pokazuje, że chłopakom z gw nie chce się przeczytać dokładnie tego co napisali, żeby wykryć nieścisłości i błędy. Trochę to smutne...
Offline
W ogóle, czy ktoś zauważył, że inkwizytor sobie za 15 punktów może brać miśków ze strom shieldem i power weaponem ? Bo takie trochę dobre to jest ;p
Offline
Czy moc psioniczna "The Shrouding" działa także na pojazdy?
btw. jak czytam opis fluffu do "czarów" GK to mam wrażenie, że kogoś w GW po.....oliło.
- prostym gestem Bibliotekarz rozrywa materialną przestrzeń i otwiera szczelinę do Warpu
- Bibliotekarz otwiera wyrwę pomiędzy światem materialnym a Warpem, która pochłania jego wrogów
- Bibliotekarz tworzy przejście w Warpie i przywołuje swoich braci
(wstawcie Sorcerer Chaosu zamiast Bibliotekarza)
Można to było napisać fluffowo, ale nie. Obrońcy ludzkości i imperatora walczą używając przeklętych mocy Warpu. Każde, jakiekolwiek użytkowanie mocy związanych z Chaosem prowadzi wcześniej czy później do spaczenia, pomimo tego co napisali, że GK niby nie ulegają skażeniu. Ulegają, ulegają tylko się o tym nie mówi. Można było wyrżnąć dwa legiony to i kilku przeterminowanych gk też. Wielki Spiskowiec, Pan przemian, Mistrz Manipulacji - Tzeentch jest waszym panem, tylko jeszcze o tym nie wiecie młuahahaha.
Offline
Pewnie, że działa. Każda jednostka ma unit composition, a shrouding działa na unity. Nie masz po co hejterzyć na fluff GK, bo że jest beznadziejny to każdy od dawna wie.
Offline
Ciekawy wywiad z kolesiem, który miótł z GK na Draigo i Palladynach na kilku turniejach w USA:
http://www.belloflostsouls.net/2011/09/ … -open.html
Offline
Fajny;)
Offline