W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Turniej Infinity 22 czerwca 2013 - Blackwater Worldwide
Zapraszam wszystkich na Turniej Infinity, który odbędzie się w Bolterze 22 czerwca 2013r (sobota). Planowany start o godzinie 10:15.
W tym wątku lub mailowo do mnie asar.bs [at] gmail.com proszę zgłaszać się do turnieju oraz wystawianą frakcję (sektorówkę), a ja w tym poście będę edytował listę graczy.
Regulamin:
1. Organizacja turnieju
a. start o 10:15
b. Wejściówka 10zł, którą należy wydać na zakupy w sklepie (według regulaminu nagród sklepu Bolter)
c. Ustalenia zawarte w regulaminie są nadrzędne względem innych dokumentów do których regulamin się odnosi.
d. Gramy 3 bitwy, każda po 1,5 h lub 3 tury. Jeżeli jedna ze strona znajdzie się w stanie odwrót (Retreat) gra skończy się na końcu tury tego gracza.
e. Bitwy rozgrywane są w formacie 250 punktów, 5 S.W.C. Bonusowe S.W.C z porucznika (np. +1 z Joan of Arc) normalnie zwiększają pulę S.W.C.
f. Możliwe jest wystawianie rozpisek armii sektorowych oraz zwykłych dla danej frakcji.
g. Można wystawiać najemników.
h. Każdy punkt armii ponad 250 karany jest -1 Objective Point.
i. Rozpiski z S.W.C. ponad 5 punkty nie będą dopuszczane do gry.
2. Wymagania
a. Każdy gracz musi posiadać dwie czytelne pisemne rozpiski swojej armii oraz statystyki uzbrojenia - jedną jawną i jedną niejawną.
b. Każdy gracz mysi dysponować:
i. miarką
ii. przy najmniej jedną kostką dwudziestościenną.
c. Zalecane jest aby gracze posiadali:
i. zestaw znaczników potrzebnych im do gry
ii. wzorników
d. Wszystkie modele powinny być sklejone - nie licząc drobnych elementów typu antenki
e. Na podstawkach powinny być zaznaczone Front Arci (FA). Oznaczenia te nie są wymagane ale zalecane. W przypadku braku oznaczeń, FA ustala się na podstawie linii biegnącej przez “barki” modelu. Wszystkie wątpliwości będą rozstrzygane na niekorzyść gracza którego modele nie mają oznaczonych FA.
f. Wszystkie modele powinny znajdować się na podstawkach zalecanych przez producenta. W przypadku nieoryginalnej podstawki lub jej braku sposób rozwiązania tego problemu określa sędzia. Haqqislamski Maghariba – zalecana 3” podstawka. Jej brak nie powoduje żadnych konsekwencji.
3. Obostrzenia
a. Wszystkie modele muszą być modelami firmy Corvus Belli do gry Infinity.
b. Nie można proxować modeli, z wyjątkiem modeli jeszcze nie wydanych - wtedy możliwe jest wystawienie innego modelu do Infinity zamiast brakującego. Model proxujący musi być z tej samej frakcji, zbliżony rozmiarem. Należy o tym po informować przeciwnika przed bitwą. Modele proxowane bez powody będą usuwane ze stołu.
c. Możliwe jest wystawienie podstawowej piechoty z armii sektorowej jako zwykłej piechoty dla danej armii, jeżeli zgadza się uzbrojenie. Np. Yu Jing może wystawić Celestial Guard jako Zanshi. Jest to ukłon w stronę graczy, którzy wystartowali grę z armią sektorową a chcieliby zagrać również zwykłą wersją swojej frakcji.
d. Obowiązuje pełen WYSIWYG, tzn. model z Combi Riflem, nie może występować jako model z HMG. Wyjątek stanowią modele nie wydane (patrz wyżej).
e. Możliwy jest downgrade modeli, tzn. model z bronią specjalną może być wystawiony jako swoja najzwyklejsza wersja. Np. fizylier z HMG może zostać wystawiony jako fizylier z Combi Rifle. Przeciwnik musi być poinformowany o takiej zamianie. W przypadku wykorzystania tej zasady i nie poinformowania przeciwnika, sytuacje sporne rozstrzyga się na korzyść przeciwnika.
f. Wszystkie niecodzienne sytuacje rozstrzyga sędzia.
4. Scenariusze
a. Dla każdej bitwy (tury turnieju) sędzia wybierze jeden ze scenariuszy dostępnych pod w TYM dokumencie. (http://www.infinitythegame.com/ >> download >> Infinity Tournament System >> [English] ITS Scenarios)
b. Każdy z graczy przed każdą bitwą wylosuje sobie Tajne Zadanie (Classified Objectives) i zapisze je.
5. Punktacja
Gracze są klasyfikowani na podstawie Objective Point zdobytych za misje w pierwszej kolejności, w drugiej kolejności na podstawie ilości punktów które przeżyły bitwę.
6. Uwagi Dodatkowe
a. W Infinity są dwa typy rozpisek – jawne, czyli niezawierające modeli w Hidden Deploymeny, skoczków oraz porucznika, a także niejawne, czyli te zawierające wszystkie modele. Rozpiska niejawna jest do wglądu tylko dla sędziego – pozostali gracze nie mają prawa znać rozpiski niejawnej przeciwnika. Gracz przyłapany na oglądaniu rozpiski niejawnej innego gracza zostanie ukarany pięcioma ujemnymi DP. Notoryczne łamanie tej zasady może skutkować dyskwalifikacją winowajcy z turnieju.
b. Przed każdą bitwą gracz posiadający modele Camo / TO Camo (w tym miny wystawiane dzięki zdolności Minelayer) musi przypisać (zanotować) im numer i/lub kolor markera, pod którym może się wystawiać. Np. posiadając dwa modele Camo, notujemy, że Naga haker ma marker nr 1, Naga snajper ma marker nr 2. W momencie wyjawienia modelu kryjącego się pod danym markerem, przeciwnik może poprosić sędziego o potwierdzenie czy faktycznie ten model krył się pod tym markerem.
c. Ustawienie modeli w Hidden Deployment (TO Camo) należy bardzo dokładnie zanotować, tak by można było jednoznacznie określić gdzie i jak dany model powinien stać (lokacja, stojący/prone, dotyka makiety czy nie, cover, itp.). Jeżeli jest taka możliwość (a nie oszukujmy się - na pewno będzie ) należy wykonać zdjęcie ustawionego modelu, np. aparatem w telefonie. Po ujawnieniu się modelu (jako model lub marker) przeciwnik może poprosić sędziego o potwierdzenie czy faktycznie ten model, w taki sposób krył się w tym miejscu.
1. Cypriana "Chupa" Chwalczuk - ale-f
2. Grzegorz "vanTroff" Szcześniak - Ariadna
3. Bartosz "Asar" Skorupa - PanO
4. Izwor - Shasvastii
5. Michał Ławniczak - CA/Shas
6. Fala - Nomad
7. Artois - Ariadna Super Strike Force With Widły And Tabaka
8. Tomasz Dobrowolski - Haqqislam
Ostatnio edytowany przez Asar (2013-06-21 21:24:38)
Offline
Wstępnię poproszę wpisć mnię. Cypriana chupę Chwalczuk. ale-f
Offline
Grzegorz "vanTroff" Szcześniak - Ariadna
Offline
Michał Ławniczak - CA/Shas
Offline
A czy można wydłużyć czas na rozegranie bitwy?
Osobiście nie lubię się spieszyć przy graniu
Wychodzi teraz, że będziemy grać do około 15, a Bolter i tak jest otwarty dłużej.
Jeśli jednak ma być te 1.5h, to może by tak zagrać cztery bitwy?
Offline
Riddle me this... Riddle me that
SKLEP BOLTER
Jesteśmy za
Offline
Ja też się piszę z Nomadami.
Co do 4tej tury to jeszcze nie byłem świadkiem 4 turowego turnieju po którego 3 ciej misji wszyscy nie chcieliby już zakończyć turnieju i pójść do domu. Ja chętnie zagram 4, just saying..
Offline
Ja chętnie zagram 4 bitwy ale już próbowaliśmy tak raz i 90% ludzi wymiękło po 3.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Izwor napisał:
A czy można wydłużyć czas na rozegranie bitwy?
A i w sumie Izwor pytał też o PRZEDŁUŻENIE trwania typowej bitwy, a nie tylko że mogłyby być 4 bitwy
Offline
To ja powiem jak to było ostatnio: nie zaczęliśmy o 10:15 tylko o około 10:30, po za tym kolejne bitwy nie były odpalane co 90 minut tylko tak na moje oko co 110 minut. Więc proszę weźcie to pod uwagę w swoich obliczeniach.
P.S.
Dodatkowo niektórzy szli coś zjeść albo zamawiali - to dodatkowy czas.
Ostatnio edytowany przez Asar (2013-06-09 21:29:24)
Offline
Dlatego też sugerowałem wydłużenie oficjalnego czasu,
co by nie trzeba było ludzi poganiać.
Rozluźni to trochę atmosferę
Rozumiem, że grając na 250-300p cztery bitwy mogą być kłopotem.
Za to grając na mniejsze punkty,
tak jak jest to planowane na kolejnym turnieju,
można by było skusić się na większą ilość bitew.
Pilnując czasu (1.5h) mamy nawet godzinną przerwę po drugiej bitwie.
Offline
Jeszcze jedno pytanie, tym razem odnośnie scenariuszy.
Secondary Objectives
»»To kill more Army Points than the adversary (1 Objective Point).
»»To kill 150 Army Points or more than the adversary (1 Objective
Point).
Zasada ta obowiązuje dla 300p na stronę.
Czy ze względu na to, że gramy na 250p,
nie powinniśmy zmniejszyć wymagany limit za drugi Objective do 125p?
To tylko kosmetyka
Podobnie ze scenariuszem Annihilation (jeśli w ogóle go gramy).
Przydałoby się pomnożyć punkciki razy 5/6.
I kolejne...
The player will make the Classified Chart roll after finding out
which mission will be played and which army he will have to
face, but before choosing his Army List (In those situations
where the tournament allows creation of more than one
Army List).
Rozumiem, że gramy jedną rozpiską?
W scenariuszach ITS dozwolona jest opcja zmiany rozpisek,
jednak w regulaminie turnieju nie jest to wspomniane.
Ostatnio edytowany przez Izwor (2013-06-16 21:13:57)
Offline
Izwor napisał:
Jeszcze jedno pytanie, tym razem odnośnie scenariuszy.
Secondary Objectives
»»To kill more Army Points than the adversary (1 Objective Point).
»»To kill 150 Army Points or more than the adversary (1 Objective
Point).Zasada ta obowiązuje dla 300p na stronę.
Czy ze względu na to, że gramy na 250p,
nie powinniśmy zmniejszyć wymagany limit za drugi Objective do 125p?
To tylko kosmetyka
Tak
Izwor napisał:
Podobnie ze scenariuszem Annihilation (jeśli w ogóle go gramy).
Przydałoby się pomnożyć punkciki razy 5/6.
I kolejne...
Tak
Izwor napisał:
The player will make the Classified Chart roll after finding out
which mission will be played and which army he will have to
face, but before choosing his Army List (In those situations
where the tournament allows creation of more than one
Army List).Rozumiem, że gramy jedną rozpiską?
W scenariuszach ITS dozwolona jest opcja zmiany rozpisek,
jednak w regulaminie turnieju nie jest to wspomniane.
Tak gramy jedną i przypominam że należy mieć 2 rozpiski - jedną dla przeciwnika, jedną dla niegrającego sędziego.
Offline
bedem
Artois - Ariadna Super Strike Force With Widły And Tabaka
Offline
i moi będzie - Tomasz Dobrowolski - Haqqislam
Offline
Dziękuję wszystkim za grę, do zoo za miesiąc.
Offline
Spoko się grało, link szturmowych żab daje radę.
Offline
Aha, wygrał Chupa. Dalej nie pamiętam ;P
Offline
Wyniki:
1. Chupa - 21p.
2. Michał - 15p.
3. Szklany ex aequo Jarv - 13p.
4. Izwor - 12p.
5. Artois - 10p.
6. Kerlhan - 9p.
7. Pawlo - 5p.
8. Fala - 1p.
Runda 1:
1. Michał (9) vs. Fala (1)
2. Chupa (8) vs. Pawlo (3)
3. Kerlhan (5) vs. Artois (4)
4. Izwor (5) vs. Szklany (2)
Jarv - bay
Runda 2:
1. Izwor (7) vs. Kerlhan(4)
2. Szklany (5) vs. Pawlo (2)
3. Artois (6) vs. Jarv (1)
4. Chupa (8) vs. Michał (0)
Runda 3:
1. Chupa (5) vs. Izwor (0)
2. Jarv (8) vs. Pawlo (0)
3. Kerlhan (0) vs. Szklany (6)
4. Michał (6) vs. Artois (0)
Offline
w ostatnim same maski? nasuwa się prosty wniosek dla organizatora aby ta misja nie była nigdy jako ostatnia gdyż wypacza wyniki
Offline
Dzięki za grę, dobrze pograć w doborowym towarzystwie.
Był to mój pierwszy turniej na zasady ITS i podobają mi się one dużo bardziej niż taos.
Jedno ALE, moim zdaniem było zdecydowanie zbyt mało czasu na rozegranie bitwy.
Żadna! z rund turnieju nie została rozegrana w regulaminowym czasie i był on wydłużany.
Dobrym wyznacznikiem byłby w tym momencie dzisiejszy turniej Wh40k,
z dokładnym grafikiem, przerwą na fajkę, czy tez kawałek pizzy
i wystarczającą ilością czasu, by rozegrać bezstresowo wszystkie pojedynki.
Byłoby miło, aby przy okazji kolejnych turniejów (jeśli to możliwe),
sędzia był grający przy nieparzystej liczbie uczestników.
Offline
Z reguły te same osoby przeciągają gry
Jak ktoś się długo zastanawia, zmienia zdanie, próbuje pójść figurką w różne miejsca i potem ją cofa (o zgrozo! ale wiem, czasem sam tak robię), kłóci się o pierdoły zamiast rzucić kostką i kłócić się dopiero gdy wypadnie wartość w spornym zakresie (na co są najczęściej małe szanse) to trwa i trwa. Np. Chupa i Michał bardzo szybko rozgrywają swoją turę i nie zastanawiają się osobno nad każdym rozkazem 'Hmm, a co teraz?'.
Dobrym ćwiczeniem znanym z innych gier jest planować za wczasu, tzn. myśleć co się zrobi w swojej turze w ruchu przeciwnika. Jest to kluczowe np. w szachach gdy liczy się czas tylko Twojej tury, więc zawodnicy starają się w turze przeciwnika przewidzieć jego ruch i zaplanować swoją kontrę. Wiadomo, wymaga to dyscypliny więc tylko dla nielicznych niezkacowanych
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1