W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Warwick Kinrade, autor Kampfgruppe Normandy ogłosił m.in. na swoim blogu zapowiedź Battle Group Kursk - następcy Kampfgruppe Normandy, którego większość z autorów dodatków woli niedotykać, bo.
Anyway - wydawcą systemu ma zostać Plastic Soldier Company, a data wydania zapowiadana jest na wrzesień. Cena to 30£. Pierwsze 500 preorderów dostanie bonusy + 4 szczęśliwców weźmie udział w losowaniu nagród o sporej wartości...
Dodatkowo w trakcie pisania są podobno dodatki opisujące takie teatry działań jak:
- Ofensywa w Ardenach,
- Ofensywa na Niemcy/Berlin
- Blietzkrieg - czyli lata 1939-1940 (POLSKA?)
Poniżej ulotka, a samą informację można też znaleźć na stronie PSC - tam też można składać preordery...
Ostatnio edytowany przez jarv (2012-06-21 17:22:55)
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Czad
Szkoda tylko, że nie podali jak będzie z jakością (twarda/miękka oprawa, ile stron, papier)... oczywiście pierwsze skojarzenie jest z KGN-em, ale to może być mylące
No i nie będzie problemu z kupieniem, bo Wargamer będzie to miał
Dystrybuują przecież Plastica
Offline
Nie wiem jak inni KGNowcy, ale ja tam nie posiadam się z radości na takiego niusa
Offline
News rzeczywiście zacny. Jeśli będzie Polska to na pewno kolejną frakcja zasili moje szeregi.
Ostatnio edytowany przez KvaNfield (2012-06-21 21:11:44)
Offline
Jakość materiału (czyli treść) na forum Guild Wargamers gość, który pomaga przy tworzeniu BGK wychwala pod niebo, w porównaniu z KgN. Co do jakości wydania.. myślę, że za 30 funciaków jakość będzie naprawde na wysokim poziomie.
Z dodatkowych informacji - wygląda na to, że książka o której mówimy, to zasady + pierwszy dodatek, Kursk (czyli front wschodni). Podobno pierwszy dodatek, który ma być wydany jako następny to Normandia.
Zasady są podobno jeszcze ciekawsze/lepsze niż KgN...
I nie wiem, czy zwróciliście uwagę, że zasady są tym razem dostosowane do 20mm i 15mm.
Dziś w nocy mają się na Guildowym forum pojawić shoty z podręcznika - zawine i wrzuce. ;]
Ostatnio edytowany przez jarv (2012-06-21 23:58:27)
Offline
Ok, more info:
Wydawcą oficjalnym jest Ironfist Publishing (nic mi to nie mówi, ale jest...) przy współpracy z Plastic Soldier Company (pewnie się dystrybucją zajmą...).
Piers na forum Guild Wargamers napisał: napisał:
I kid you not when I say I think this game will set new standards with regard wargames illustrations... and thats without mentioning the sublime drawings that have also been commissioned for the book. Leaving aside the rules for a second, and though many old grumpys will bemoan lots of colour pictures, this book will blow you away with them. If you thought KGN was good... BGK steps it up a notch.
To w kwestii wyglądu. Oprócz tego:
Will Townsend from PSC wrote: napisał:
BGK is a detailed, yet fast play WW2 tabletop games system from the author of Kampfgruppe Normandy with high production values and comprehensive army lists and data, historical background, modelling section, scenarios and a mini campaign aimed at
1/72nd (20mm) and 15mm gamers. We then aim to produce a series of supplements, starting with Battlegroup Normandy, to comprehensively cover WW2 and beyond. Cheers Will
Warwick Kinrade wrote: napisał:
As you can see from the flyer, we already have big plans for 'Battle Group', with other theatres already in the works. Actually, those plans have already changed, with the Battle of Bulge being replaced by Normandy, then a Fall of the Reich supplement to cover the invasion of Germany (from east and west). Then we'll look at the early war, Poland and France, after that, well let's just see how it all goes, but there is a lot more World War II to cover, not to mention later periods that the game system could easily be converted to... Best wishes, Warwick
Piers Brand wrote: napisał:
Seriously, its a great game. Its been a long road but Warwick has melded together a cracker of a game. My favourite new bits? Oh... The new army list formats, the new special rules, the Tiger Ace, the brilliant additions to the artillery rules and... Well all of it really! The 'Battlegroup' series has a very committed team behind, and one that I hope I can weasel my way into when no-one is looking! What can you expect in the future... Well Normandy is coming, then the rest of WW2! But I dont think it will stop there... Now I gotta start painting 20mm stuff... Gotta get the eye candy ready! Now where did I put that 1939 Polish Army that needed painting... Gonna need that soon...
Didnt I mention... I like tanks.
Czyli Polska będzie. I z tego co pisze Piers - możliwe, że powstaną kolejne settingi, oparte o zasady BGK (jakiś modern?)
Dodatkowo wygląda na to, że w dodatku o Normandii będzie także zawarta ofensywa w Ardenach.
pare fotek:
Ostatnio edytowany przez jarv (2012-06-22 15:28:17)
Offline
Ej, KgN jest kompletnym systemem, opowiada co prawda tylko o konkretnym teatrze działań w Normandii, ale nie widzę powodu, dla którego mielibyśmy w niego przestać grać.
Na zachodzie, ludzie grają w systemy, opowiadające o konkretnych bitwach i nikt nie marudzi.
Kolejne prace ludzi od KgNu będą dla nas łakomym kąskiem, bo już wiemy, że można na nich liczyć.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
A w sumie coś wiadomo jak będzie z kompatybilnością obu systemów?
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Nie pytam o modele tylko o zasady
Offline
Z założenia, to mają być różne systemy. Być może podobieństwa będą, lub nawet "żywcem" przeniesione zasady, ale planuje się sporo zmian i innowacji w stosunku do KgN.
Po cichu mam nadzieję, że to po prostu będzie taki duży update, ale o tym GW pewnie lepiej żeby się nie dowiedziało
Offline
Kompatybilności per se to raczej by się nie spodziewał. Myślę, że na podobieństwach się skończy - Warwick Kinrade raczej miał ochotę odejść całkiem od GW - mam na myśli brak problemów z na lini późniejsze produkty - dział prawny GW - tak więc podobne może, ale napewno nie bliska kompatybilność. Tym bardziej, że zaraz po Kursku ma wyjść dodatek opisujący teatr działań który mamy w KgN.
Offline
Dość dziwne to w sumie zagranie, ale wiadomo - GW jest jak pies ogrodnika: sam nie zje... a licencji nie odsprzeda!
(Choć może to nie dokońca prawda, bo po kasacji BI, licencję na Dark Heresy dostał FFG; powiedzmy, że to generalizacja względem bitewniaków:)).
Offline
Riddle me this... Riddle me that
LordXentar napisał:
Choć może to nie dokońca prawda, bo po kasacji BI, licencję na Dark Heresy dostał FFG; powiedzmy, że to generalizacja względem bitewniaków
Raczej kilku kolesi może zdecydowanie mniej niż prestizowa (czytaj: bogata w pieniążki) firma (taka jak FFG)
Offline
Riddle me this... Riddle me that
WYSZŁO !!!
Oczywiście czekali do Essen
A new and innovative games system for re-creating the epic battles around Kursk in 1943 on the Eastern Front.
These fast, fun and authentic-feeling rules, written by veteran games designer Warwick Kinrade (author of Kampfgruppe Normandie), are designed to play at 15mm and 20mm (1/72nd) scales.
Four detailed army lists included: German Panzer and Infantry Divisions, to face the Russian Tank Corps and Rifle Divisions across a series of scenarios or a short campaign "The Inglorious 12th July" for the savage tank battles at Prokhorovka.
Extensively researched background and comprehensive equipment data with a comprehensive modelling and painting guide section.
In the future we plan to roll out a series of supplements to cover all the campaigns of WW2 and to extend into modern periods.
CENA: 160zł
Jeszcze dowiem się kiedy dystrybutor będzie to miał w sprzedaży
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Dystrybutor będzie miał, ale na razie podręcznika nie ma w dystrybucji
Offline
Dobry,
podręcznik wpadł w moje łapska, a konkretnie przechwyciłem go od Q.B. chwilę po tym jak dostał go z Anglii
Co do zasad to jest to prawie dokładna kopia KGN, zostały wprowadzone drobne modyfikacje, ale mechanika jest praktycznie ta sama. Wydane jest ładnie, porównywalnie do KGN. Nie zostaje nic innego jak uczyć się nowych smaczków i grać
Offline
To supcio sweet! Balem sie, ze biorac pod uwage mozliwosc grania 15mm moze byc przeskalowane ilosciowo (np. dopiero 6 panzerow to oddzial). W takim razie 3 panzery III na zapas nie byly glupim pomyslem
Moze moglbys zdradzic jakies ciekawe niemieckie sprzety, ktorych nie uswiadczymy w KGN? I czy Ruscy sa jak Ruscy - Duzo, Tanio, Tesco?
Dzieks z gory za wszelkie info
Offline
Można trochę powiedzieć że Ruscy to takie Orki i gobliny czyli armia hordowa, dla porównania pluton zwykłej piechoty niemieckiej (30 ludzi) kosztuje 100 pkt. a pluton piechoty ruskiej (35 ludzi) kosztuje 58 punktów
Z ciekawszych to na pewno to Ferdinand albo Hornise, Brummbar, Hummel, Grille, Borgward
Ostatnio edytowany przez bnk_one (2012-11-28 18:48:46)
Offline
Witam
Ja wszedłem w dniu wczorajszym w posiadanie BGK tak więc jednego ludka z Wrocka macie więcej....
Offline
Właśnie pobieżnie przeglądnąłem Battlegroup Kursk, rzut oka na zasady mówi, że to KGN w nieco odmłodzonej i usprawnionej formie, niektóre zagrania są takie same, tylko inaczej są nazwane. Największą uwagę poświęciłem sprzętowi jaki wykorzystamy walcząc w Kursku i tu po raz kolejny doceniłem swój fotel, z którego trudno spaść. Jest tego milion, na przykład u niemiaszków zaczynamy od czołgów Pz II poprzez stado dział i niszczycieli, aż do Tygrysa, samych samolotów jest siedem rodzajów. Rosjanie to zbieranina wszystkiego, są tu angielskie Churchile i Matildy, amerykanckie Stuarty, no i osławione KV-1 czy T-34 oraz masa dział i niszczycieli, oczywiście także kilka rodzajów samolotów.
Jeśli więc w Kursk gra się podobnie jak w KGN, to dobra zabawa murowana, a modelarze będą sikać z radości, mogąc poszerzyć swoją kolekcję grających modeli.
Skoro więc chłopaki nadal pracują nad kolejnymi dodatkami, pozostaje mieć nadzieję, że już niedługo odwiedzimy Polskę 1939, Afrykę 1940, może Kubę, Wietnam i Irak?
Uważam, że warto wydać te 160zł by wynagrodzić twórcom systemu ich trud i zaangażowanie.
Ostatnio edytowany przez Raziel (2013-01-19 12:04:21)
Offline
Ale wiecie co? Nie ma panzerfaustów i bazook :O
Są tylko granaty przeciwpancerne do wykupienia... trochę to smutne
Offline
Okej. Przetrawiłem zasady i mam już pierwszą rozpiskę na papierze, tu pojawiają się wątpliwości i stado zapytań do kolegów z Wawy, ale od początku.
Wygląda na to, że Kursk jest już nastawiony na większe bitwy, ceny punktowe oddziałów zostały zmienione (wszystko jest o 2/3 droższe niż w KgN) ale tym się nie trzeba przejmować, martwi mnie co innego.
Bardzo zminimalizowano możliwość wykupowania jednostek "specjalnych" czyli wszystkiego poza arty, tankami i infantry. Już nie da się zaszaleć z trzema recce na małe punkty, obecność resuply czy medyków to też już nie jest oczywistość, mamy bardzo związane ręce i bardzo duże ograniczenia. Oczywiście dla balansu gry jest to zaletą, ale jeśli marzy się wam stół zasłany różnorakim sprzętem, to niech się wam marzy dalej.
Wydawać by się mogło, że sposobem na to będzie zwiększenie limitu punktów, ale to nie pomaga, szybko przekraczamy próg i z formatu squad 350pkt, wskakujemy na Platoon 750pkt, gdzie obowiązuje nas wykupienie ustalonej ilości piechoty, która jest stosunkowo droga i historia się powtarza, znowu nie ma punktów ani możliwości na wykupienie dodatkowego sprzętu.
Jak wcześniej pisałem, pozwala to zachować balans (tak, KV-2 lub Tygrys to naprawdę rare na polu bitwy), ale pozbawia możliwości zabawy różnym sprzętem.
Tutaj pojawia się moje pytanie:
Czy ja dobrze rozumiem, że pojedyncze czołgi mogę wykupić tylko po uprzednim wykupieniu squadronu pancernego? Jeśli tak, to granie na małe punkty (do 350) ograniczy się do posiadania jednego składu piechoty i trzech czołgów, jest to trochę dziwne dla mnie, bo wolał bym jak w KgN do oddziału piechoty dokupić z jeden czołg, a resztę pkt władować w arty, rekon, logistykę. Nawet historycznie mi to nie leży, bo się okazuje, że do grupki pięciu ludzi, jeśli chcemy wzmocnić ich pancerzem, musimy koniecznie kupić najmniej trzy tanki.
Czy dodatkowy czołg, lub squad infantry, zwiększa limit specjalnych supportów, czy tylko pełne platoony/squadrony? Napisano, że każdy "unit" pozwala wybrać jedną z opcji supportu, rozumiem, że i Platoon i osobny squad to są dwa "unity"?
Ostatnio edytowany przez Raziel (2013-02-01 13:34:14)
Offline
Raziel napisał:
Okej. Przetrawiłem zasady i mam już pierwszą rozpiskę na papierze, tu pojawiają się wątpliwości i stado zapytań do kolegów z Wawy, ale od początku.
Wygląda na to, że Kursk jest już nastawiony na większe bitwy, ceny punktowe oddziałów zostały zmienione (wszystko jest o 2/3 droższe niż w KgN) ale tym się nie trzeba przejmować, martwi mnie co innego.
Bardzo zminimalizowano możliwość wykupowania jednostek "specjalnych" czyli wszystkiego poza arty, tankami i infantry. Już nie da się zaszaleć z trzema recce na małe punkty, obecność resuply czy medyków to też już nie jest oczywistość, mamy bardzo związane ręce i bardzo duże ograniczenia. Oczywiście dla balansu gry jest to zaletą, ale jeśli marzy się wam stół zasłany różnorakim sprzętem, to niech się wam marzy dalej.
Wydawać by się mogło, że sposobem na to będzie zwiększenie limitu punktów, ale to nie pomaga, szybko przekraczamy próg i z formatu squad 350pkt, wskakujemy na Platoon 750pkt, gdzie obowiązuje nas wykupienie ustalonej ilości piechoty, która jest stosunkowo droga i historia się powtarza, znowu nie ma punktów ani możliwości na wykupienie dodatkowego sprzętu.
Jak wcześniej pisałem, pozwala to zachować balans (tak, KV-2 lub Tygrys to naprawdę rare na polu bitwy), ale pozbawia możliwości zabawy różnym sprzętem.
No jest trochę zmian w punktacji, ale idea przydzielania jednostek jest podobna, wszystko jest opisane w army listach. Zresztą bardzo przydatnym narzędziem jest to ---> http://gregfarrell.org/builder/bgb.html czyli armybuilder do BGK
Raziel napisał:
Tutaj pojawia się moje pytanie:
Czy ja dobrze rozumiem, że pojedyncze czołgi mogę wykupić tylko po uprzednim wykupieniu squadronu pancernego? Jeśli tak, to granie na małe punkty (do 350) ograniczy się do posiadania jednego składu piechoty i trzech czołgów, jest to trochę dziwne dla mnie, bo wolał bym jak w KgN do oddziału piechoty dokupić z jeden czołg, a resztę pkt władować w arty, rekon, logistykę. Nawet historycznie mi to nie leży, bo się okazuje, że do grupki pięciu ludzi, jeśli chcemy wzmocnić ich pancerzem, musimy koniecznie kupić najmniej trzy tanki.
Mozna brać pojedyncze czołgi, nic nie stoi na przeszkodzie, działa to na takiej samej zasadzie jakbys brał drużynę piechoty zamiast plutonu.
Raziel napisał:
Czy dodatkowy czołg, lub squad infantry, zwiększa limit specjalnych supportów, czy tylko pełne platoony/squadrony? Napisano, że każdy "unit" pozwala wybrać jedną z opcji supportu, rozumiem, że i Platoon i osobny squad to są dwa "unity"?
Platoon daje bodajże 4 opcje a unit 1 z tego co pamiętam, wszystko w razie czego powinno w podręczniku albo w armybuilderze który wkleiłem wyżej.
Offline
Dzięki śliczne za słowa wyjaśnienia pytania te nurtowały mnie od dawna i choć w podręczniku jest na nie odpowiedź, to nie należy ona do jednoznacznych jak dla mnie. Wątpliwości zostały rozwiane.
Martwi mnie jednak, tak mała popularność frontu wschodniego wśród wrocławskich graczy, wszyscy czekają na Overlorda zapominając, że Kursk to wspaniała gratka dla modelarzy/kolekcjonerów i zarazem bardzo ciekawy teatr działań. Jednak schiza na temat Tygrysów II i Shermanów robi swoje i wychodzi na to, że nie pojeżdżę sobie PzKpf II.
Offline
Raziel napisał:
Dzięki śliczne za słowa wyjaśnienia pytania te nurtowały mnie od dawna i choć w podręczniku jest na nie odpowiedź, to nie należy ona do jednoznacznych jak dla mnie. Wątpliwości zostały rozwiane.
No niestety podręcznik jest napisany w sposób mało przystępny, mam nadzieję że poprawią to w Overlordzie i Minirulebook'u.
Raziel napisał:
Martwi mnie jednak, tak mała popularność frontu wschodniego wśród wrocławskich graczy, wszyscy czekają na Overlorda zapominając, że Kursk to wspaniała gratka dla modelarzy/kolekcjonerów i zarazem bardzo ciekawy teatr działań. Jednak schiza na temat Tygrysów II i Shermanów robi swoje i wychodzi na to, że nie pojeżdżę sobie PzKpf II.
A szkoda, bo front fajny i gra ma swoje smaczki których nie będzie w Overlordzie
Zapraszam na turniej do Wawy, termin to 11 Maj, zostało 1 wolne miejsce po stronie niemieckiej, a warto się przejechać bo oficjalny sponsoring wydawców BGK i PSC jest, więc i nagrody można trafić
Offline
Raport z pokazu BGK w sklepie Rivendell w Warszawie
http://warhammster.blogspot.com/2013/03 … zasad.html
Ostatnio edytowany przez bnk_one (2013-03-11 18:51:39)
Offline
Siema,
Czy ktoś z Was pogrywa w Kurska we Wrocku czy wszyscy raczej w Overlord siedzicie? Zainteresowałem się tym "bitewniakiem" ale wpierw sprawdzam czy jest ktoś do grania bo niestety wśród moich znajomych ciężko a we Wrocku w sumie od nie dawna mieszkam . Początkowo zmierzałem ku operation squad ale w oczy rzucił mi się ten system/ludzie z pewnego forum o nim wspomnieli i tak oto wylądowałem tutaj.
Offline