W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Na oficjalnym forum I znalazłem coś co nazwano tam "Mission Roulette" - http://www.infinitythegame.com/infinity … 7&id=33261 - pozwoliłem sobie przetłumaczyć i zamieszczam poniżej... Ogólnie to chętnie zobaczyłbym jakieś pomysły, by tabelka rozrosła się z K6 do K20 np. Druga kwestia, to może powoli zaczelibyśmy stosować te misje, zamiast dotychczasowej - Kill'em'all? ;]
Kolejny mały pomysł - mam w planach przygotowanie kart z misjami, tak, że zamiast rzucać gracze ciągneli by karty misji. W przyszłości zastanawiam się także nad pokombinowaniem na kartami "losu"(?), które pozwoliłyby na pare chwil (tura? order?) "dopalić" jakąś jednostkę - co mogłoby nadać odrobiny filmowego klimatu.
Czekam na opinie i chętnie potestowałbym to w praktyce na najbliższym WW.
Losowe Misje
Rozstawienie:
Normalne zasady inicjatywy i rozstawienia
Selekcja misji:
Po rzucie na inicjatywę i rozstawienie (zanim modele zostaną rozstawione na stole) obydwaj gracze losują misje z tabeli poniżej, by ustalić swoje Głowne i Poboczne zadania (2 rzuty). Rzuty należy wykonać w tajemnicy.
Rzut K6:
1 - Ofensywa
2 - Blokada
3 - Likwidacja
4 - Triangulacja
5 - Zwiad
6 - Zdobycie Informacji
1. Ofensywa
1 VP jeśli żadna z Twoich jednostek nie znajduje się w Twojej strefie rozstawienia na końcu gry,
1VP jeśli przynajmniej 1/2 Twoich jednostek jest napołowie stołu zbliżonej do strefy rozstawienia przeciwnika na końcu gry,
1VP jeśli jedna ub więcej z Twoich jednostek znajduje się w strefie rozstawienia przeciwnika
2. Blokada
1 VP jeśli na końcu gry, w Twojej strefie rozstawienia nie znajduje się żadna wroga jednostka
1 VP jeśli na końcu gry, żadna z jednostek wroga nie znajduje się na połowie stołu bliższej Twojej strefy rozstawienia,
1VP jeśli Twoje jednostki nie zaczeły uciekać.
3. Likwidacja
1 VP za zlikwidowanie Porucznika (LT) przeciwnika,
1 VP za zlikwidowanie najdroższej punktowo jednostki przeciwnika na stole (wliczając w to markery),
1VP za zlikwidowanie specjalisty (doctor, hacker lub inżynier). Przyznawany jest tylko 1 VP, niezależnie od ilości zlikwidowanych specjalistów. Jeśli wroga armia nie ma na stanie specjalistów, HI, TAG lub REM mogą posłużyć do zdobycia 1 VP.
4. Triangulacja
1 VP za rozstawienie każdego namiernika bombardowania orbitalnego w odległości 10" od rogu stołu. Maksymalnie można zdobyć 3 VP. Tylko 1 namiernik może zostać rozstawiony w Twojej strefie rozstawienia, pozostałe muszą zostać umieszczone w strefie przeciwnika.
Namierniki bombardowania orbitalnego - każdy model w Twojej armi przenosi jeden namiernik. Rozstawienie namiernika jest identyczne jak podłozenie miny. Namiernika nie można zniszczyć i nie może on eksplodować.
5. Zwiad
1 V za "zmapowanie" strefy rozstawienia przeciwnika,
1 VP jeśli na końcu gry Twoje jednostki posiadają LoF do 50% wrogich jednostek (ilość modeli, nie ich koszt),
2 VP jeśli na końcu gry Twoje jednostki posiadają LoF do wszystkich modeli przeciwnika.
Mapowanie - short skill, wymaga normal roll na WIP. Generuje ARO, nie można użyć go w ARO. Model, który próbuje użyć tej umiejętności musi znajdować się w strefie rozstawienia przeciwnika.
6. Zdobycie Informacji
1 VP za każdy Cube/dokument zebrany z nieprzytomnego/martwego modelu przeciwnika - maksymalnie można zdobyć 3 VP. Modele które nie posiadają Cube'a mają przy sobie dokument - każdy model posiada tylko jeden Cube/Dokument. Zebranie Cube'a/dokumentu wymaga short silla, wykonuje się go poprzez normal roll na WIP. Umiejętność ta generuje ARO, nie może być wykorzystana w ARO.
Czas gry
gra trwa 4 tury (tura, to dwie zmiany graczy) - misje ujawnia się na końcu i podlicza się wtedy VP.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
jarv napisał:
W przyszłości zastanawiam się także nad pokombinowaniem na kartami "losu"(?), które pozwoliłyby na pare chwil (tura? order?) "dopalić" jakąś jednostkę - co mogłoby nadać odrobiny filmowego klimatu.
Hmm... nie uważasz Jarv, że Infinity już jest dopalona dzięki możliwości władowania wszystkich orderów w jedną postać??
Offline
True. Ale wez pod uwage, ze mozna przy pomocy takich kart fajne randomowe sytuacje wprowadzic ;] Zrobie, przetestujemy, zobaczymy - nic nie tracimy na probie ;] A jak kwestia scenariusza?
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Podoba się, ale trzeba przetestować w praktyce jak sam wspomniałeś
Offline
Rozdział vp w ofensywie ma poważnego buga moim zdaniem (lub wording jest niejasny). Czy model, który doszedł do strefy rozstawienia przeciwnika spełnia jednocześnie 2 i 3 kryterium przyznania vp? Z opisu wynika, że nie, a to generuje taką oto paradoksalną sytuację:
Mam 5 modeli w armii. 4 stoją na połówce przeciwnika, jeden w jego strefie rozstawienia: zdobyłem 3 vp (bo nie mam nikogo u siebie, co najmniej połowa jest na połówce przeciwnika przed jego strefą rozstawienia, 1 lub więcej modeli dotarło do strefy rozstawienia przeciwnika).
Jeśli dotrę wszystkimi modelami do strefy przeciwnika (co jak się domyślam jest najtrudniej zrobić) zdobywam tylko 2 vp (kryterium pierwsze i trzecie w aktualnym sformułowaniu).
Nawet jeśli model zdobywający vp w strefie rozstawienia przeciwnika zdobywa punkty jako część większości armii, która znajduje się nie na swojej połowie stołu (bo tak chyba poprawnie powinien być zdefiniowany drugi warunek zdobycia vp) to i tak dotarcie całą armią do strefy rozstawienia przeciwnika daje tyle samo punktów, co doprowadzenie jednego gostka.
Ewidentnie brakuje:
- dodatkowego vp za doprowadzenie co najmniej połowy starting pointów modeli do strefy oponenta;
Ha jarv, masz błąd w tłumaczeniu: drugi warunek vp to" "połowa starting pointów na połowie przeciwnika", tak jak pisałem wcześniej ("1 vp for at least 1/2 of your army starting points cost across the center line at game end"), a nie "na połowie przed strefą rozstawienia przeciwnika".
W aktualnej wersji granie superagresywne opłaca się mniej niż granie zachowawcze z ryzykowaniem jednym modelem. Z punktu widzenia poziomu trudności zadań i nagród za nie, to nielogiczne.
Bardzo dobre jest natomiast przyznanie punktu za opuszczenie własnej strefy, bo jak ktoś rusza po drugie kryterium całą armią to z automatu spełnia pierwsze i ma 2vp, jak się zagapi i kogoś zostawi, to zdobywa tylko 1 vp.
Reszty nie czytałem pod tym kątem, ale jak coś znajdę, to się odezwę.
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2011-04-12 13:30:18)
Offline
SZATAN TWÓJ PAN
Wording jest lekko skopany, bo o wiele prościej jest napisać "na połowie przeciwnika".
I faktycznie, punkty są za połowę swojego początkowego stanu punktowego, a nie połowę modeli.
Offline
Napisałem w sprawie 4 vp condition do corvus-belli, zobaczymy co odpowiedzą. Ale ten brak niestety jest dość rażący i psuje balans (choć za często penie się go nie spełni, ale tak to nikt nigdy nawet nie spróbuje, bo nic za taki superwyczyn nie ma).
Offline